Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KADIN REFAHI VE SOSYAL HİZMET-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Selda MEYDAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıToplumsal cinsiyete dayalı toplum yapısı içerisinde kadınların yaşadığı sorunların kavranması ve sorunların çözümlenmesine yardımcı olacak kavramsal bakış açısının geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu hususta sosyal hizmet mesleğinin çalışma alanlarından biri olan kadın refahına yönelik uygulamaların öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin içerik, amaç ve hedeflerinin açıklanması, Dersin işleyiş yönteminin açıklanması.,Uluslararası literatürde kadın refahı ile ilgili istatistiki veriler,Ulusal literatürde kadın refahı ile ilgili istatistiki veriler,Cinsiyet ve Toplumsal Cinsiyete ilişkin temel kavramları ve konular,Literatür taraması, Araştırma makalesinin analizi ve sunumu (Kadın ve Toplumsal cinsiyet alanı),Literatür taraması, Araştırma makalesinin analizi ve sunumu (Kadın ve Eğitim alanı),Literatür taraması, Araştırma makalesinin analizi ve sunumu (Kadın ve Sağlık alanı),Ara sınav genel tekrar,Literatür taraması, Araştırma makalesinin analizi ve sunumu (Kadın ve Çalışma alanı),Merkezi Yönetim ve Kadın refahına yönelik hizmetler/kamu politikaları ,Yerel Yönetimler ve Kadın refahına yönelik hizmetler/politikalar ,Adli Sistemler ve Kadın refahına yönelik hizmetler/politikalar ,Sivil Toplum ve Kadın refahına yönelik hizmetler/politikalar ,Genel Tekrar, Dersin kapanışı.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kadın çalışmalarına ilişkin istatistiki bilgi inceler ve yorumlar.10, 4A, E, G
Cinsiyet kavramını toplumsal boyutuyla tanır ve toplumsal cinsiyet kavramını tanımlar.10, 4A, E, G
Kadın ile toplumsal cinsiyet, aile, siyaset, eğitim, hukuk, sağlık, çalışma gibi toplumsal alanlar arasındaki ilişkiyi sosyal çalışma bakış açısıyla yorumlar.10, 4A, E, G
Kadın refahı ile ilgili toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin söz konusu olduğu yaşam alanlarını açıklar.10, 4A, E, G
Merkezi ve Yerel yönetim, Adli sistemler ve Sivil toplum alanlarında kadın refahına yönelik hizmet ve politikaları açıklar.10, 4A, E, G
Kadın refahına yönelik sorunları literatür kapsamında araştırır ve çözüm önerileri tasarlar.10, 4A, E, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin içerik, amaç ve hedeflerinin açıklanması, Dersin işleyiş yönteminin açıklanması.-
2Uluslararası literatürde kadın refahı ile ilgili istatistiki verilerUluslararası literatürün taranması
3Ulusal literatürde kadın refahı ile ilgili istatistiki verilerUlusal literatürün taranması
4Cinsiyet ve Toplumsal Cinsiyete ilişkin temel kavramları ve konularİlgili literatürün taranması
5Literatür taraması, Araştırma makalesinin analizi ve sunumu (Kadın ve Toplumsal cinsiyet alanı)İlgili literatürün taranması
6Literatür taraması, Araştırma makalesinin analizi ve sunumu (Kadın ve Eğitim alanı)İlgili literatürün taranması
7Literatür taraması, Araştırma makalesinin analizi ve sunumu (Kadın ve Sağlık alanı)İlgili literatürün taranması
8Ara sınav genel tekrarHaftalık ders konularının çalışılması, Literatürün taranması
9Literatür taraması, Araştırma makalesinin analizi ve sunumu (Kadın ve Çalışma alanı)İlgili literatürün taranması
10Merkezi Yönetim ve Kadın refahına yönelik hizmetler/kamu politikaları İlgili literatürün taranması
11Yerel Yönetimler ve Kadın refahına yönelik hizmetler/politikalar İlgili literatürün taranması
12Adli Sistemler ve Kadın refahına yönelik hizmetler/politikalar İlgili literatürün taranması
13Sivil Toplum ve Kadın refahına yönelik hizmetler/politikalar İlgili literatürün taranması
14Genel Tekrar, Dersin kapanışı.-
Kaynak
Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
X
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
X
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
X
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
X
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
X
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
X
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14342
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)142
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KADIN REFAHI VE SOSYAL HİZMET-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Selda MEYDAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıToplumsal cinsiyete dayalı toplum yapısı içerisinde kadınların yaşadığı sorunların kavranması ve sorunların çözümlenmesine yardımcı olacak kavramsal bakış açısının geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu hususta sosyal hizmet mesleğinin çalışma alanlarından biri olan kadın refahına yönelik uygulamaların öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin içerik, amaç ve hedeflerinin açıklanması, Dersin işleyiş yönteminin açıklanması.,Uluslararası literatürde kadın refahı ile ilgili istatistiki veriler,Ulusal literatürde kadın refahı ile ilgili istatistiki veriler,Cinsiyet ve Toplumsal Cinsiyete ilişkin temel kavramları ve konular,Literatür taraması, Araştırma makalesinin analizi ve sunumu (Kadın ve Toplumsal cinsiyet alanı),Literatür taraması, Araştırma makalesinin analizi ve sunumu (Kadın ve Eğitim alanı),Literatür taraması, Araştırma makalesinin analizi ve sunumu (Kadın ve Sağlık alanı),Ara sınav genel tekrar,Literatür taraması, Araştırma makalesinin analizi ve sunumu (Kadın ve Çalışma alanı),Merkezi Yönetim ve Kadın refahına yönelik hizmetler/kamu politikaları ,Yerel Yönetimler ve Kadın refahına yönelik hizmetler/politikalar ,Adli Sistemler ve Kadın refahına yönelik hizmetler/politikalar ,Sivil Toplum ve Kadın refahına yönelik hizmetler/politikalar ,Genel Tekrar, Dersin kapanışı.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kadın çalışmalarına ilişkin istatistiki bilgi inceler ve yorumlar.10, 4A, E, G
Cinsiyet kavramını toplumsal boyutuyla tanır ve toplumsal cinsiyet kavramını tanımlar.10, 4A, E, G
Kadın ile toplumsal cinsiyet, aile, siyaset, eğitim, hukuk, sağlık, çalışma gibi toplumsal alanlar arasındaki ilişkiyi sosyal çalışma bakış açısıyla yorumlar.10, 4A, E, G
Kadın refahı ile ilgili toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin söz konusu olduğu yaşam alanlarını açıklar.10, 4A, E, G
Merkezi ve Yerel yönetim, Adli sistemler ve Sivil toplum alanlarında kadın refahına yönelik hizmet ve politikaları açıklar.10, 4A, E, G
Kadın refahına yönelik sorunları literatür kapsamında araştırır ve çözüm önerileri tasarlar.10, 4A, E, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin içerik, amaç ve hedeflerinin açıklanması, Dersin işleyiş yönteminin açıklanması.-
2Uluslararası literatürde kadın refahı ile ilgili istatistiki verilerUluslararası literatürün taranması
3Ulusal literatürde kadın refahı ile ilgili istatistiki verilerUlusal literatürün taranması
4Cinsiyet ve Toplumsal Cinsiyete ilişkin temel kavramları ve konularİlgili literatürün taranması
5Literatür taraması, Araştırma makalesinin analizi ve sunumu (Kadın ve Toplumsal cinsiyet alanı)İlgili literatürün taranması
6Literatür taraması, Araştırma makalesinin analizi ve sunumu (Kadın ve Eğitim alanı)İlgili literatürün taranması
7Literatür taraması, Araştırma makalesinin analizi ve sunumu (Kadın ve Sağlık alanı)İlgili literatürün taranması
8Ara sınav genel tekrarHaftalık ders konularının çalışılması, Literatürün taranması
9Literatür taraması, Araştırma makalesinin analizi ve sunumu (Kadın ve Çalışma alanı)İlgili literatürün taranması
10Merkezi Yönetim ve Kadın refahına yönelik hizmetler/kamu politikaları İlgili literatürün taranması
11Yerel Yönetimler ve Kadın refahına yönelik hizmetler/politikalar İlgili literatürün taranması
12Adli Sistemler ve Kadın refahına yönelik hizmetler/politikalar İlgili literatürün taranması
13Sivil Toplum ve Kadın refahına yönelik hizmetler/politikalar İlgili literatürün taranması
14Genel Tekrar, Dersin kapanışı.-
Kaynak
Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
X
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
X
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
X
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
X
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
X
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
X
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:17Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:18