Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EVDE BAKIM VE SOSYAL HİZMET-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSosyal hizmetlerde bakım, başta sosyal güvenlik olmak üzere insanî ihtiyaçların bütün alanlarını kapsayacak bir şekilde düşünülmüş bir hizmet anlayışıdır. Bu alanların başında bedensel işlev düzeylerinin yetersiz olan bakıma muhtaç kişilerin bakıma muhtaçlık bağlamında kişisel sağlık durumları geldiği gibi bununla bağlantılı olan diğer sosyal ve çevresel alanlar (ulaşım, erişim, sosyal faaliyetler, psiko-sosyal ve kültürel ihtiyaçlar vb.) da gelmektedir. Amaç, bakıma muhtaç kişilerin bu ihtiyaçlarını belirlemek ve özel bakım güvence sistemleri geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, dersin içeriği hakkında bilgi verme,Sosyal Hizmetlerin Kavramsal Çerçevesi ,Sosyal Hizmetler Açısından Bakım Uygulamaları ve Alanları ,Tarihî Süreç İçinde Bakım Hizmetlerinin Bir Bilim Hâline Dönüşmesi ,Avrupa´da ve Türkiyede Sosyal Bakım Eğitimi ,Sosyal Bakım Hizmetlerinde Kalite (Bakım Kalitesi) ,Sosyal Bakım Hizmetlerinde Bakım Plânları ,Sosyal Bakım Güvence Sistemleri ,Almanyada Bakım Güvence Sistemi ve Temel İlkeleri ,Norveçte Bakıma Muhtaçların Sosyal Güvenliği ,Hollanda´da Bakıma Muhtaçların Sosyal Güvenliği ,Türkiyede Bakım Güvece Sistemi ve Engelliler Kanunu ,Türkiyede Sosyal Bakım Sigortasının Gerekliliği ,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Evde bakım ve ilgili kavramları açıklar.9A, E
Evde bakım türlerini bilir.9A, E
Evde sağlık hizmetlerinin adımlarını ve gerekliliklerini bilir.9A, E
Evde bakım hizmetlerinde sosyal hizmetin rol ve görevlerini açıklar.10, 4, 9A, E
Evde sunulan psiko-sosyal hizmetleri sunabilir.10, 9A, E
Evde bakım hizmeti mevzuatı bilir.10, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, dersin içeriği hakkında bilgi verme
2Sosyal Hizmetlerin Kavramsal Çerçevesi Literatür taraması
3Sosyal Hizmetler Açısından Bakım Uygulamaları ve Alanları Literatür taranması
4Tarihî Süreç İçinde Bakım Hizmetlerinin Bir Bilim Hâline Dönüşmesi Literatür taraması
5Avrupa´da ve Türkiyede Sosyal Bakım Eğitimi Literatür taraması
6Sosyal Bakım Hizmetlerinde Kalite (Bakım Kalitesi) Literatür taraması
7Sosyal Bakım Hizmetlerinde Bakım Plânları Literatür taraması
8Sosyal Bakım Güvence Sistemleri Literatür taraması
9Almanyada Bakım Güvence Sistemi ve Temel İlkeleri Literatür taraması
10Norveçte Bakıma Muhtaçların Sosyal Güvenliği Literatür taraması
11Hollanda´da Bakıma Muhtaçların Sosyal Güvenliği Literatür taraması
12Türkiyede Bakım Güvece Sistemi ve Engelliler Kanunu Literatür taraması
13Türkiyede Sosyal Bakım Sigortasının Gerekliliği Literatür taraması
14Genel tekrar
Kaynak
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
X
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
X
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
X
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
X
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
X
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
X
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
X
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
X
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14228
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)100
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(100/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EVDE BAKIM VE SOSYAL HİZMET-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSosyal hizmetlerde bakım, başta sosyal güvenlik olmak üzere insanî ihtiyaçların bütün alanlarını kapsayacak bir şekilde düşünülmüş bir hizmet anlayışıdır. Bu alanların başında bedensel işlev düzeylerinin yetersiz olan bakıma muhtaç kişilerin bakıma muhtaçlık bağlamında kişisel sağlık durumları geldiği gibi bununla bağlantılı olan diğer sosyal ve çevresel alanlar (ulaşım, erişim, sosyal faaliyetler, psiko-sosyal ve kültürel ihtiyaçlar vb.) da gelmektedir. Amaç, bakıma muhtaç kişilerin bu ihtiyaçlarını belirlemek ve özel bakım güvence sistemleri geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, dersin içeriği hakkında bilgi verme,Sosyal Hizmetlerin Kavramsal Çerçevesi ,Sosyal Hizmetler Açısından Bakım Uygulamaları ve Alanları ,Tarihî Süreç İçinde Bakım Hizmetlerinin Bir Bilim Hâline Dönüşmesi ,Avrupa´da ve Türkiyede Sosyal Bakım Eğitimi ,Sosyal Bakım Hizmetlerinde Kalite (Bakım Kalitesi) ,Sosyal Bakım Hizmetlerinde Bakım Plânları ,Sosyal Bakım Güvence Sistemleri ,Almanyada Bakım Güvence Sistemi ve Temel İlkeleri ,Norveçte Bakıma Muhtaçların Sosyal Güvenliği ,Hollanda´da Bakıma Muhtaçların Sosyal Güvenliği ,Türkiyede Bakım Güvece Sistemi ve Engelliler Kanunu ,Türkiyede Sosyal Bakım Sigortasının Gerekliliği ,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Evde bakım ve ilgili kavramları açıklar.9A, E
Evde bakım türlerini bilir.9A, E
Evde sağlık hizmetlerinin adımlarını ve gerekliliklerini bilir.9A, E
Evde bakım hizmetlerinde sosyal hizmetin rol ve görevlerini açıklar.10, 4, 9A, E
Evde sunulan psiko-sosyal hizmetleri sunabilir.10, 9A, E
Evde bakım hizmeti mevzuatı bilir.10, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, dersin içeriği hakkında bilgi verme
2Sosyal Hizmetlerin Kavramsal Çerçevesi Literatür taraması
3Sosyal Hizmetler Açısından Bakım Uygulamaları ve Alanları Literatür taranması
4Tarihî Süreç İçinde Bakım Hizmetlerinin Bir Bilim Hâline Dönüşmesi Literatür taraması
5Avrupa´da ve Türkiyede Sosyal Bakım Eğitimi Literatür taraması
6Sosyal Bakım Hizmetlerinde Kalite (Bakım Kalitesi) Literatür taraması
7Sosyal Bakım Hizmetlerinde Bakım Plânları Literatür taraması
8Sosyal Bakım Güvence Sistemleri Literatür taraması
9Almanyada Bakım Güvence Sistemi ve Temel İlkeleri Literatür taraması
10Norveçte Bakıma Muhtaçların Sosyal Güvenliği Literatür taraması
11Hollanda´da Bakıma Muhtaçların Sosyal Güvenliği Literatür taraması
12Türkiyede Bakım Güvece Sistemi ve Engelliler Kanunu Literatür taraması
13Türkiyede Sosyal Bakım Sigortasının Gerekliliği Literatür taraması
14Genel tekrar
Kaynak
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
X
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
X
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
X
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
X
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
X
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
X
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
X
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
X
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:17Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:18