Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PROJE TASARIMI VE YÖNETİMİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sosyal projelerin geliştirilmesi, uygulanması ve raporlanması aşamalarının teorik olarak öğrenilmesi ve pratik uygulama için gerekli becerilerin kazanılması |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Hafta : Proje Nedir? Proje Döngüsü Nedir?,2. Hafta: Analizler: Paydaş, Hedef, Sorun, strateji, Risk,3. Hafta: Amaç ve Beklenen Sonuç belirleme,4. Hafta Proje Faaliyet örgüsü,5. Hafta: Doğrulama Kaynakları ,Mantıksal Çerçeve Matrisi,6. Hafta: Etki İzleme ve Değerlendirme,7. Hafta: Görünürlük ve Sürdürülebilirlik,8. Hafta: Mantıksal Çerçeve,9. Hafta: Bütçe Hazırlama,10. Hafta: Proje uygulama usül ve esasları,11. Hafta: Sosyal Projelerde ilkeler ve etik değerler,12. Hafta: İnceleme I- Teklif Çağrısı ve Program okuma, Kaynak Geliştirme,13. İnceleme II- Proje İnceleme Saha Ziyaretleri,14. İnceleme III- Saha Ziyaretleri Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
-Proje döngüsü yönetimi konusunda bilgi ve beceri kazanma -Proje tasarımı için gerekli analizleri yapabilme -Sosyal projelerin amaç, hedef , faaliyet, çıktı ve sonuç ilişkisini kurgulayabilme -Mantıksal Çerçeve matrisini anlama ve projeleri matrise göre kurgulayabilme -Bütçe ve iş planı oluşturabilme - Sivil alanda uygulanan projeleri inceleme ile pratiği görme -Sosyal hizmet alanında etki izleme ve değerlendirme -Proje uygulama usül ve esaslarını anlama | 10, 2, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Hafta : Proje Nedir? Proje Döngüsü Nedir? | Ders notlarının okunması |
2 | 2. Hafta: Analizler: Paydaş, Hedef, Sorun, strateji, Risk | Ders notlarının okunması |
3 | 3. Hafta: Amaç ve Beklenen Sonuç belirleme | Ders notlarının okunması |
4 | 4. Hafta Proje Faaliyet örgüsü | Ders notlarının okunması |
5 | 5. Hafta: Doğrulama Kaynakları ,Mantıksal Çerçeve Matrisi | Ders notlarının okunması |
6 | 6. Hafta: Etki İzleme ve Değerlendirme | Ders notlarının okunması |
7 | 7. Hafta: Görünürlük ve Sürdürülebilirlik | Ders notlarının okunması |
8 | 8. Hafta: Mantıksal Çerçeve | Ders notlarının okunması |
9 | 9. Hafta: Bütçe Hazırlama | Ders notlarının okunması |
10 | 10. Hafta: Proje uygulama usül ve esasları | Ders notlarının okunması |
11 | 11. Hafta: Sosyal Projelerde ilkeler ve etik değerler | Ders notlarının okunması |
12 | 12. Hafta: İnceleme I- Teklif Çağrısı ve Program okuma, Kaynak Geliştirme | Ders notlarının okunması |
13 | 13. İnceleme II- Proje İnceleme Saha Ziyaretleri | Ders notlarının okunması |
14 | 14. İnceleme III- Saha Ziyaretleri Sunumları | Ders notlarının okunması |
Kaynak |
•Nurhan Yentürk - Yiğit Aksakoğlu, PROJE DÖNGÜSÜ YÖNETiMi I: PROJE TEKLiFi YAZMA, iZLEME VE DEĞERLENDiRME • Güneşin Aydemir- Sunay Demircan -Feray Salman, Proje Geliştirmede Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı, Sivil Toplum Geliştirme Programı • Alper Akyüz, Yiğit Aksakoğlu, Nurhan Yentürk, AB VE AJANSLARINA YÖNELIK PROJE HAZIRLAMA VE BÜTÇELEME TEKNIKLERI, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | X | |||||
2 | PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | X | |||||
3 | PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | X | |||||
4 | PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | X | |||||
5 | PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | X | |||||
7 | PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | X | |||||
8 | PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | X | |||||
9 | PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | X | |||||
10 | PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | X | |||||
11 | PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | X | |||||
14 | PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(100/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PROJE TASARIMI VE YÖNETİMİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sosyal projelerin geliştirilmesi, uygulanması ve raporlanması aşamalarının teorik olarak öğrenilmesi ve pratik uygulama için gerekli becerilerin kazanılması |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Hafta : Proje Nedir? Proje Döngüsü Nedir?,2. Hafta: Analizler: Paydaş, Hedef, Sorun, strateji, Risk,3. Hafta: Amaç ve Beklenen Sonuç belirleme,4. Hafta Proje Faaliyet örgüsü,5. Hafta: Doğrulama Kaynakları ,Mantıksal Çerçeve Matrisi,6. Hafta: Etki İzleme ve Değerlendirme,7. Hafta: Görünürlük ve Sürdürülebilirlik,8. Hafta: Mantıksal Çerçeve,9. Hafta: Bütçe Hazırlama,10. Hafta: Proje uygulama usül ve esasları,11. Hafta: Sosyal Projelerde ilkeler ve etik değerler,12. Hafta: İnceleme I- Teklif Çağrısı ve Program okuma, Kaynak Geliştirme,13. İnceleme II- Proje İnceleme Saha Ziyaretleri,14. İnceleme III- Saha Ziyaretleri Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
-Proje döngüsü yönetimi konusunda bilgi ve beceri kazanma -Proje tasarımı için gerekli analizleri yapabilme -Sosyal projelerin amaç, hedef , faaliyet, çıktı ve sonuç ilişkisini kurgulayabilme -Mantıksal Çerçeve matrisini anlama ve projeleri matrise göre kurgulayabilme -Bütçe ve iş planı oluşturabilme - Sivil alanda uygulanan projeleri inceleme ile pratiği görme -Sosyal hizmet alanında etki izleme ve değerlendirme -Proje uygulama usül ve esaslarını anlama | 10, 2, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Hafta : Proje Nedir? Proje Döngüsü Nedir? | Ders notlarının okunması |
2 | 2. Hafta: Analizler: Paydaş, Hedef, Sorun, strateji, Risk | Ders notlarının okunması |
3 | 3. Hafta: Amaç ve Beklenen Sonuç belirleme | Ders notlarının okunması |
4 | 4. Hafta Proje Faaliyet örgüsü | Ders notlarının okunması |
5 | 5. Hafta: Doğrulama Kaynakları ,Mantıksal Çerçeve Matrisi | Ders notlarının okunması |
6 | 6. Hafta: Etki İzleme ve Değerlendirme | Ders notlarının okunması |
7 | 7. Hafta: Görünürlük ve Sürdürülebilirlik | Ders notlarının okunması |
8 | 8. Hafta: Mantıksal Çerçeve | Ders notlarının okunması |
9 | 9. Hafta: Bütçe Hazırlama | Ders notlarının okunması |
10 | 10. Hafta: Proje uygulama usül ve esasları | Ders notlarının okunması |
11 | 11. Hafta: Sosyal Projelerde ilkeler ve etik değerler | Ders notlarının okunması |
12 | 12. Hafta: İnceleme I- Teklif Çağrısı ve Program okuma, Kaynak Geliştirme | Ders notlarının okunması |
13 | 13. İnceleme II- Proje İnceleme Saha Ziyaretleri | Ders notlarının okunması |
14 | 14. İnceleme III- Saha Ziyaretleri Sunumları | Ders notlarının okunması |
Kaynak |
•Nurhan Yentürk - Yiğit Aksakoğlu, PROJE DÖNGÜSÜ YÖNETiMi I: PROJE TEKLiFi YAZMA, iZLEME VE DEĞERLENDiRME • Güneşin Aydemir- Sunay Demircan -Feray Salman, Proje Geliştirmede Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı, Sivil Toplum Geliştirme Programı • Alper Akyüz, Yiğit Aksakoğlu, Nurhan Yentürk, AB VE AJANSLARINA YÖNELIK PROJE HAZIRLAMA VE BÜTÇELEME TEKNIKLERI, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | X | |||||
2 | PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | X | |||||
3 | PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | X | |||||
4 | PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | X | |||||
5 | PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | X | |||||
7 | PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | X | |||||
8 | PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | X | |||||
9 | PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | X | |||||
10 | PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | X | |||||
11 | PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | X | |||||
14 | PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |