Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I 2+0 2 2,0
Ders Programi Henüz Hazırlanmamıştır.
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ortak Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MEHMET İPŞİRLİ
Dersi Verenler Prof.Dr. MEHMET İPŞİRLİ, Öğr.Gör. Ahmet UĞUR
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş süreci ve Atatürk İlke ve İnkılâpları hakkında bilgiler vermektir.
Dersin İçeriği Bu ders; 19. Yüzyıl Dünyasındaki Gelişmeler ve Değişim,19. Yüzyılın İlk Yarısında Osmanlı Devleti'nde Modernleşme Çabaları,Yeni Osmanlılar, Meşrutiyet ve Anayasacılık Hareketleri,II. Abdülhamid Dönemi Modernleşmesi,II. Meşrutiyete Giden Yol, Muhalefet Hareketleri, İttihat ve Terakki,Ülke İçin Aranan Kurtuluş Çareleri: Osmanlıcılık, Türkçülük, İslamcılık, Batıcılık,Savaş Dönemi: Trabulusgarp-Balkan-Birinci Dünya Savaşları,Mondros Mütarekesi, İşgaller, Mustafa Kemal Paşa ve Kurtuluş Savaşı'nın Planlanması,Müdafaa-i Hukuk Cemiyetleri ,Zararlı Cemiyetler ,Türkiye'nin Stratejik Konuları,Türk - Ermeni İlişkileri, Türk - Yunan İlişkileri,TBMM'nin Kuruluşu,Kurtuluş Savaşı'nda Doğu ve Güney Cepheleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Yeni Osmanlılar, Meşrutiyet ve anayasacılık hareketlerini ve II. Abdülhamit dönemi modernleşme hareketlerini eleştirebilmesi 1, 2, 3 A
Meşrutiyetle birlikte gelişen hareketleri, ülkenin kurtuluşunu amaç edinen cemiyetleşmeleri ve zararlı oluşumları irdeleyebilmesi 1, 2, 3 A
II. Meşrutiyet ve muhalefet hareketlerini sorgulayabilmesi 1, 2, 3 A
Osmanlıcılık, Türkçülük, İslamcılık ve Batıcılık gibi kurtuluş çaresi oluşumlarını tartışabilmesi 1, 2, 3 A
Zararlı cemiyetleri irdeleyebilmesi 1, 2, 3 A
Türkiye'nin stratejik konumu ve TBMM'nin kuruluşuyla ortaya çıkan olayları tartışabilmesi 1, 2, 3 A
Türkiye'nin Yunanlar ve Ermeniler gibi komşu ve tebaa milletlerle olan ilişkilerini yorumlayabilmesi 1, 2, 3 A
TBMM'nin kuruluşu ve sonuçlarını tartışabilmesi 1, 2, 3 A
Kurtuluş Savaşı'nın ilk yıllarını yorumlayabilmesi 1, 2, 3 A
19. yüzyılda, dünyada ve Osmanlı'da değişim ve gelişme hareketlerini aktarabilmesi 1, 2, 3 A
19. yüzyıl dünyasındaki gelişme ve değişimi aktarabilmesi 1, 2, 3 A
19. yüzyılın ilk yarısında Osmanlı Devleti' nde modernleşme çabalarını tartışabilmesi 1, 2, 3 A
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma
Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 19. Yüzyıl Dünyasındaki Gelişmeler ve Değişim Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
2 19. Yüzyılın İlk Yarısında Osmanlı Devleti'nde Modernleşme Çabaları Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
3 Yeni Osmanlılar, Meşrutiyet ve Anayasacılık Hareketleri Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
4 II. Abdülhamid Dönemi Modernleşmesi Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
5 II. Meşrutiyete Giden Yol, Muhalefet Hareketleri, İttihat ve Terakki Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
6 Ülke İçin Aranan Kurtuluş Çareleri: Osmanlıcılık, Türkçülük, İslamcılık, Batıcılık Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
7 Savaş Dönemi: Trabulusgarp-Balkan-Birinci Dünya Savaşları Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
8 Mondros Mütarekesi, İşgaller, Mustafa Kemal Paşa ve Kurtuluş Savaşı'nın Planlanması Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
9 Müdafaa-i Hukuk Cemiyetleri Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
10 Zararlı Cemiyetler Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
11 Türkiye'nin Stratejik Konuları Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
12 Türk - Ermeni İlişkileri, Türk - Yunan İlişkileri Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
13 TBMM'nin Kuruluşu Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
14 Kurtuluş Savaşı'nda Doğu ve Güney Cepheleri Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
Kaynaklar
Ders notu öğrenciye verilecektir.
-Nutuk. -Atatürk'in Söylev ve Demeçleri I-III, Ankara, 1997. -Bernard Lewis, Modern Türkiye'nin Doğuşu (Çev. Metin Kıratlı), Ankara, 1996. -Türk İnkılap Tarihi (Edt. Cemil Öztürk), Ankara, 2010.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
0
2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
0
3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
0
4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
0
5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
0
6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
0
7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
0
8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
0
9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
0
10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
0
11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
0
12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
0
13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
0
14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.

Değerlendirme Sistemi

Değerlendirme Sistemi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   20
Genel Sınavın Başarıya Oranı   80
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Saati 14 2 28
Rehberli Problem Çözme 14 0 0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 14 0 0
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 1 5 5
Proje Sunumu / Seminer 1 0 0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 1 0 0
Ara Sınav ve Hazırlığı 1 6 6
Genel Sınav ve Hazırlığı 1 9 9
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 48
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 2,0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu