Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İNGİLİZCE II 4+0 4 4,0
Ders Programi Henüz Hazırlanmamıştır.
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İng
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ortak Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencinin İngilizce temel yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR A2 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır.
Dersin İçeriği Bu ders; Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı),Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı),Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı),Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı),Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı) ,Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı) (Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı) ,Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı) (Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı,Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı) (Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1. İngilizce'nin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir 1, 2, 3, 4, 7 A, B, C
1.1. çevresini, temel eylemleri ve ilgi alanlarını açıklar 1, 2, 3, 4, 7 A, B, C
2. günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanabilecektir. 1, 2, 3, 4, 7 A, C
2.1 İngilizce'deki temel seviyedeki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırır 1, 2, 3, 4, 6 A, C
3. temel seviyedeki metinleri yorumlayabilecektir. 1, 2, 3, 4, 7 A, C
3.1 temel seviyedeki yazılı kaynakları sözlük yardımı ile açıklar. 1, 2, 3, 4, 5, 7 A, C
4. günlük diyalogları yorumlayabilecektir. 1, 2, 3, 4, 5 A, C
4.1 hedef dil ile anadili arasındaki ses farklarını karşılaştırır. 1, 2, 3, 4, 5 A, C
5. kendini geliştirebilecek altyapıyı tanımlayabilecektir 1, 2, 3, 4, 6 A, C
5.1 dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar. 1, 2, 3, 4, 5 A, C
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 5: Gösteri, 6: Gösterip Yapma, 7: Rol Oynama
Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı) Kitapta ilgili yerin çalışılması.
2 Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı) Kitapta ilgili yerin çalışılması.
3 Now (Şimdiki zaman kullanımı) Kitapta ilgili yerin çalışılması.
4 Now (Şimdiki zaman kullanımı) Kitapta ilgili yerin çalışılması.
5 Now (Şimdiki zaman kullanımı) Kitapta ilgili yerin çalışılması.
6 Now (Şimdiki zaman kullanımı) Kitapta ilgili yerin çalışılması.
7 Now (Şimdiki zaman kullanımı) Kitapta ilgili yerin çalışılması.
8 Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı) Kitapta ilgili yerin çalışılması.
9 Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı) Kitapta ilgili yerin çalışılması.
10 Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı) Kitapta ilgili yerin çalışılması.
11 Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı) Kitapta ilgili yerin çalışılması.
12 Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı) (Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı) Kitapta ilgili yerin çalışılması.
13 Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı) (Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı Kitapta ilgili yerin çalışılması.
14 Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı) (Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı) Kitapta ilgili yerin çalışılması.
Kaynaklar
Speakout Elementary coursebook, 2nd Edition, Oxford Publications, ISBN 978-1-292-11593-1

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
0
2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
0
3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
0
4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
0
5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
0
6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
0
7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
0
8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
0
9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
0
10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
0
11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
0
12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
0
13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
0
14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.

Değerlendirme Sistemi

Değerlendirme Sistemi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Saati 14 4 56
Rehberli Problem Çözme 14 2 28
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 0 0 0
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 0 0 0
Proje Sunumu / Seminer 0 0 0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav ve Hazırlığı 1 16 16
Genel Sınav ve Hazırlığı 1 21 21
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 121
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 4,0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu