Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRK DİLİ II-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN
Dersi VerenlerProf.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN, Öğr.Gör. Kübra GÜRSOY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYerli ve yabancı öğrencilerin Türk Diliyle ilgili eksiklikerini gidermek ve Türkçeyi güzel kullanan yazarlardan örnek metinlerle yazılı ve sözlü anlatımlarını geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Öz geçmiş,2. Kelime Türleri,3. Birleşik Kelimelerin Yazılışı,4. Fiil Çatıları,5. Vurgu,6. Kelime Grupları,7. Türk Tasavvuf Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri,8. Paragraf,9. Sözlü Anlatım Türleri,10. Anlatım Bozuklukları I,11. Anlatım Bozuklukları II,12. Cümle Bilgisi: Yapılarına Göre Cümleler,13. Cümle Çeşitleri,Halk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kelimeler ve kelimelerin cümledeki yerini karşılaştırır.16, 9A
2. Kelime türleri ve gruplarını kavrar.16, 9A
3. Cümlenin ögelerini bilir.16, 9A
4. Anlamları bakımından cümleleri ayırt eder.16, 9A
5. Yazım kurallarını tanımlayabilecektir.16, 9A
6. Anlatım biçimlerini örnekler.16, 9A
7. Yazılı eserlerin çözümlemelerini gerçekleştirir.16, 9A
8. Şiir çözümlemeleri hakkında analiz yapar.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Öz geçmiş1, 2, 3
22. Kelime Türleri1, 2, 3
33. Birleşik Kelimelerin Yazılışı1, 2, 3
44. Fiil Çatıları1, 2, 3
55. Vurgu1, 2, 3
66. Kelime Grupları1, 2, 3
77. Türk Tasavvuf Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri1, 2, 3
88. Paragraf1, 2, 3
99. Sözlü Anlatım Türleri1, 2, 3
1010. Anlatım Bozuklukları I1, 2, 3
1111. Anlatım Bozuklukları II1, 2, 3
1212. Cümle Bilgisi: Yapılarına Göre Cümleler1, 2, 3
1313. Cümle Çeşitleri1, 2, 3
14Halk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri1, 2, 3
Kaynak
1. Muharrem Ergin, Üniversiteler İçin Türk Dili, İstanbul 1986. 2. Rekin Ertem-İsa Kocakaplan, Üniversitelerde Türk Dili ve Kompozisyon, İstanbul 2010 3. Yakup Karsoy v.dğr., Üniversiteler için Uygulamalı Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Konya 2009

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
X
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
X
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
X
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme1400
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi1400
Okul Dışı Diğer Faaliyetler155
Proje Sunumu / Seminer100
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı100
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı199
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)48
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRK DİLİ II-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN
Dersi VerenlerProf.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN, Öğr.Gör. Kübra GÜRSOY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYerli ve yabancı öğrencilerin Türk Diliyle ilgili eksiklikerini gidermek ve Türkçeyi güzel kullanan yazarlardan örnek metinlerle yazılı ve sözlü anlatımlarını geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Öz geçmiş,2. Kelime Türleri,3. Birleşik Kelimelerin Yazılışı,4. Fiil Çatıları,5. Vurgu,6. Kelime Grupları,7. Türk Tasavvuf Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri,8. Paragraf,9. Sözlü Anlatım Türleri,10. Anlatım Bozuklukları I,11. Anlatım Bozuklukları II,12. Cümle Bilgisi: Yapılarına Göre Cümleler,13. Cümle Çeşitleri,Halk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kelimeler ve kelimelerin cümledeki yerini karşılaştırır.16, 9A
2. Kelime türleri ve gruplarını kavrar.16, 9A
3. Cümlenin ögelerini bilir.16, 9A
4. Anlamları bakımından cümleleri ayırt eder.16, 9A
5. Yazım kurallarını tanımlayabilecektir.16, 9A
6. Anlatım biçimlerini örnekler.16, 9A
7. Yazılı eserlerin çözümlemelerini gerçekleştirir.16, 9A
8. Şiir çözümlemeleri hakkında analiz yapar.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Öz geçmiş1, 2, 3
22. Kelime Türleri1, 2, 3
33. Birleşik Kelimelerin Yazılışı1, 2, 3
44. Fiil Çatıları1, 2, 3
55. Vurgu1, 2, 3
66. Kelime Grupları1, 2, 3
77. Türk Tasavvuf Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri1, 2, 3
88. Paragraf1, 2, 3
99. Sözlü Anlatım Türleri1, 2, 3
1010. Anlatım Bozuklukları I1, 2, 3
1111. Anlatım Bozuklukları II1, 2, 3
1212. Cümle Bilgisi: Yapılarına Göre Cümleler1, 2, 3
1313. Cümle Çeşitleri1, 2, 3
14Halk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri1, 2, 3
Kaynak
1. Muharrem Ergin, Üniversiteler İçin Türk Dili, İstanbul 1986. 2. Rekin Ertem-İsa Kocakaplan, Üniversitelerde Türk Dili ve Kompozisyon, İstanbul 2010 3. Yakup Karsoy v.dğr., Üniversiteler için Uygulamalı Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Konya 2009

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
X
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
X
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
X
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:17Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:18