Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YOKSULLUK VE SOSYAL HİZMET-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYoksulluğun tanımları, yoksulluktaki eğilimler, yoksulluk kültürü, sosyal bir sorun olarak yoksulluk, yoksulluğun Türkiye’deki ve Dünya’daki nedenleri, mikro mezo ve makro düzeylerde yoksulluğun belirleyicileri ve yoksulluğun önlenmesinde sosyal hizmetin rolü ve fonksiyonları konularının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, Ders hakkında bilgilendirme,Bir İnsan Hakları Sorunu Olarak Yoksulluk,Yoksulların İnsan Hakları,Yoksullukla Mücadelede İnsan Hakları,Türkiye'de Yoksulluk, Eşitsizlikler ve Haklar,Türkiye'de Sosyal Yardım,ARA SINAV,İnsani yoksulluk ve insani gelişme,Yoksullukla mücadele stratejileri,Mikro stratejiler,Makro stratejiler,Yoksulluğa karşı sosyal hizmet ihtiyacı,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, Ders hakkında bilgilendirme
2Bir İnsan Hakları Sorunu Olarak YoksullukKonu ile ilgili literatür incelemesi
3Yoksulların İnsan HaklarıKonu ile ilgili literatür incelemesi
4Yoksullukla Mücadelede İnsan HaklarıKonu ile ilgili literatür incelemesi
5Türkiye'de Yoksulluk, Eşitsizlikler ve HaklarKonu ile ilgili literatür incelemesi
6Türkiye'de Sosyal YardımKonu ile ilgili literatür incelemesi
7ARA SINAV
8İnsani yoksulluk ve insani gelişmeKonu ile ilgili literatür incelemesi
9Yoksullukla mücadele stratejileriKonu ile ilgili literatür incelemesi
10Mikro stratejilerKonu ile ilgili literatür incelemesi
11Makro stratejilerKonu ile ilgili literatür incelemesi
12Yoksulluğa karşı sosyal hizmet ihtiyacıKonu ile ilgili literatür incelemesi
13Genel Değerlendirme
Kaynak
Atatanır, H. (2016). Türkiye'de Yoksulluk: Sosyal Yardım ve Sivil Toplum. Dorlion Yayınları. Erdoğan, N. Yoksulluk Halleri: Türkiye'de Kent Yoksulluğunun Toplumsal Görünümleri. İletişim Yayınevi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YOKSULLUK VE SOSYAL HİZMET-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYoksulluğun tanımları, yoksulluktaki eğilimler, yoksulluk kültürü, sosyal bir sorun olarak yoksulluk, yoksulluğun Türkiye’deki ve Dünya’daki nedenleri, mikro mezo ve makro düzeylerde yoksulluğun belirleyicileri ve yoksulluğun önlenmesinde sosyal hizmetin rolü ve fonksiyonları konularının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, Ders hakkında bilgilendirme,Bir İnsan Hakları Sorunu Olarak Yoksulluk,Yoksulların İnsan Hakları,Yoksullukla Mücadelede İnsan Hakları,Türkiye'de Yoksulluk, Eşitsizlikler ve Haklar,Türkiye'de Sosyal Yardım,ARA SINAV,İnsani yoksulluk ve insani gelişme,Yoksullukla mücadele stratejileri,Mikro stratejiler,Makro stratejiler,Yoksulluğa karşı sosyal hizmet ihtiyacı,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, Ders hakkında bilgilendirme
2Bir İnsan Hakları Sorunu Olarak YoksullukKonu ile ilgili literatür incelemesi
3Yoksulların İnsan HaklarıKonu ile ilgili literatür incelemesi
4Yoksullukla Mücadelede İnsan HaklarıKonu ile ilgili literatür incelemesi
5Türkiye'de Yoksulluk, Eşitsizlikler ve HaklarKonu ile ilgili literatür incelemesi
6Türkiye'de Sosyal YardımKonu ile ilgili literatür incelemesi
7ARA SINAV
8İnsani yoksulluk ve insani gelişmeKonu ile ilgili literatür incelemesi
9Yoksullukla mücadele stratejileriKonu ile ilgili literatür incelemesi
10Mikro stratejilerKonu ile ilgili literatür incelemesi
11Makro stratejilerKonu ile ilgili literatür incelemesi
12Yoksulluğa karşı sosyal hizmet ihtiyacıKonu ile ilgili literatür incelemesi
13Genel Değerlendirme
Kaynak
Atatanır, H. (2016). Türkiye'de Yoksulluk: Sosyal Yardım ve Sivil Toplum. Dorlion Yayınları. Erdoğan, N. Yoksulluk Halleri: Türkiye'de Kent Yoksulluğunun Toplumsal Görünümleri. İletişim Yayınevi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:17Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:18