Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HUKUKA GİRİŞ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Alaaddin EGEMENOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hukukun temel kavramlarını ve kaynaklarını tanımak ve yorumlamak, hukuksal sorunları hukuk mantığı içerisinde değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Toplumsal Düzen Kuralları,Hukukun Tanımı, Amacı, Fonksiyonları ve Hukuk Kurallarının Özellikleri,Hukukun Kaynakları,Müeyyide Kavramı ,Kamu Hukuku – Özel Hukuk Ayrımı,Kamu Hukukunun Dalları,Özel Hukukun Dalları,Yargı Örgütü,Dava Türleri,Kişilik Kavramı ,Hak Kavramı,Hukuki Olaylar, Fiiller ve İşlemler,Hukuk Kurallarının Uygulanması,Sorumluluk ve Borç Kavramı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Toplumsal düzeni sağlayan kurallar arasında hukuk kurallarının özelliğini saptayabilecektir. | 10, 16, 18, 9 | A |
2.Pozitif hukukun kaynaklarını açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
3.Hukuk kurallarının uygulanmasında yargının yerini ve işlevini sorgulayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
4.Günlük yaşamında karşılaştığı hukuksal sorunlarda teorik hukuk öğretilerini test edebilecektir. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Toplumsal Düzen Kuralları | |
2 | Hukukun Tanımı, Amacı, Fonksiyonları ve Hukuk Kurallarının Özellikleri | |
3 | Hukukun Kaynakları | |
4 | Müeyyide Kavramı | |
5 | Kamu Hukuku – Özel Hukuk Ayrımı | |
6 | Kamu Hukukunun Dalları | |
7 | Özel Hukukun Dalları | |
8 | Yargı Örgütü | |
9 | Dava Türleri | |
10 | Kişilik Kavramı | |
11 | Hak Kavramı | |
12 | Hukuki Olaylar, Fiiller ve İşlemler | |
13 | Hukuk Kurallarının Uygulanması | |
14 | Sorumluluk ve Borç Kavramı |
Kaynak |
Gözler, Kemal (2015) Hukukun Temel Kavramları. Ekin Yayınevi |
Ders notu verilmeyecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | ||||||
2 | PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | ||||||
3 | PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | ||||||
4 | PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | ||||||
5 | PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
6 | PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | ||||||
7 | PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | ||||||
8 | PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | ||||||
9 | PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | ||||||
10 | PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | ||||||
11 | PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | ||||||
12 | PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | ||||||
13 | PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | ||||||
14 | PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 15 | 15 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 1 | 2 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 11 | 11 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HUKUKA GİRİŞ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Alaaddin EGEMENOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hukukun temel kavramlarını ve kaynaklarını tanımak ve yorumlamak, hukuksal sorunları hukuk mantığı içerisinde değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Toplumsal Düzen Kuralları,Hukukun Tanımı, Amacı, Fonksiyonları ve Hukuk Kurallarının Özellikleri,Hukukun Kaynakları,Müeyyide Kavramı ,Kamu Hukuku – Özel Hukuk Ayrımı,Kamu Hukukunun Dalları,Özel Hukukun Dalları,Yargı Örgütü,Dava Türleri,Kişilik Kavramı ,Hak Kavramı,Hukuki Olaylar, Fiiller ve İşlemler,Hukuk Kurallarının Uygulanması,Sorumluluk ve Borç Kavramı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Toplumsal düzeni sağlayan kurallar arasında hukuk kurallarının özelliğini saptayabilecektir. | 10, 16, 18, 9 | A |
2.Pozitif hukukun kaynaklarını açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
3.Hukuk kurallarının uygulanmasında yargının yerini ve işlevini sorgulayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
4.Günlük yaşamında karşılaştığı hukuksal sorunlarda teorik hukuk öğretilerini test edebilecektir. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Toplumsal Düzen Kuralları | |
2 | Hukukun Tanımı, Amacı, Fonksiyonları ve Hukuk Kurallarının Özellikleri | |
3 | Hukukun Kaynakları | |
4 | Müeyyide Kavramı | |
5 | Kamu Hukuku – Özel Hukuk Ayrımı | |
6 | Kamu Hukukunun Dalları | |
7 | Özel Hukukun Dalları | |
8 | Yargı Örgütü | |
9 | Dava Türleri | |
10 | Kişilik Kavramı | |
11 | Hak Kavramı | |
12 | Hukuki Olaylar, Fiiller ve İşlemler | |
13 | Hukuk Kurallarının Uygulanması | |
14 | Sorumluluk ve Borç Kavramı |
Kaynak |
Gözler, Kemal (2015) Hukukun Temel Kavramları. Ekin Yayınevi |
Ders notu verilmeyecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | ||||||
2 | PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | ||||||
3 | PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | ||||||
4 | PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | ||||||
5 | PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
6 | PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | ||||||
7 | PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | ||||||
8 | PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | ||||||
9 | PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | ||||||
10 | PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | ||||||
11 | PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | ||||||
12 | PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | ||||||
13 | PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | ||||||
14 | PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |