Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YEREL YÖNETİMLER VE SOSYAL HİZMET-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste öğrencilerin 1. Türkiye Cumhuriyeti yönetsel yapısı içerisinde yerel yönetimlerin yerini kavramaları 2. Sosyal hizmet uzmanlarının yerel yönetimlerdeki rol ve işlevlerini öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Türkiye’de yerel yönetimlerin gelişimi,İl Özel İdareleri-Köy Yönetimi-Belediye Yönetimi,Yerel yönetimler reformu ,Küreselleşme ve Yerel Yönetimler, Yerel yönetimlerin toplum refahının oluşturulması ve geliştirilmesindeki rol ve işlevleri,Sosyal belediyecilik,Yerel kalkınma, yerel sosyal politika ve hizmet,Sosyal Hizmet Uzmanının Yerel Yönetimlerdeki Rol ve İşlevleri,Sosyal Hizmet Uzmanının Yerel Yönetimlerdeki Rol ve İşlevleri,Belediyelerde Sosyal Politika ve Hizmete Dönük Stratejik Planlama ve Afet Yönetimi,Belediyeler ve engelli politikaları,Belediyeler ve sokakta yaşayan çocuklara dair politikalar,Belediyeler ve yoksulluk politikaları, Belediyeler ve aile politikaları,Belediyeler ve kadınlara dair politikalar,Yerel sosyal politika ve hizmetlerinin AB içindeki önemi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ders içeriği, yerel yönetim türleri ve işlevleri, yerel yönetimlerin toplum refahının oluşturulması ve geliştirilmesindeki rol ve yükümlülükleri, sosyal hizmet uzmanının yerel yönetimlerdeki rol ve işlevleri gibi konuları kapsamaktadır.10, 16, 19, 20, 23, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Türkiye’de yerel yönetimlerin gelişimiÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
2İl Özel İdareleri-Köy Yönetimi-Belediye YönetimiÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
3Yerel yönetimler reformu Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
4Küreselleşme ve Yerel Yönetimler, Yerel yönetimlerin toplum refahının oluşturulması ve geliştirilmesindeki rol ve işlevleriÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
5Sosyal belediyecilikÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
6Yerel kalkınma, yerel sosyal politika ve hizmetÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
7Sosyal Hizmet Uzmanının Yerel Yönetimlerdeki Rol ve İşlevleriÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
8Sosyal Hizmet Uzmanının Yerel Yönetimlerdeki Rol ve İşlevleriÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
9Belediyelerde Sosyal Politika ve Hizmete Dönük Stratejik Planlama ve Afet YönetimiÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
10Belediyeler ve engelli politikalarıÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
11Belediyeler ve sokakta yaşayan çocuklara dair politikalarÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
12Belediyeler ve yoksulluk politikaları, Belediyeler ve aile politikalarıÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
13Belediyeler ve kadınlara dair politikalarÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
14Yerel sosyal politika ve hizmetlerinin AB içindeki önemiÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
Kaynak
1. DPT, Sekizinci Beş yıllık Kalkınma Planı: Yerel Yönetimler Özel İhtisas Komisyonu Raporu, Ankara, Başbakanlık DPT Yayın No: 2538, 2001. 2. Gözübüyük, A. Şeref Yönetim Hukuku, Ankara, Turhan Kitabevi, 1996. 3. Türk Belediyecilik Derneği, Yerel Yönetimler ve Sosyal Hizmetler, Ankara, 1998. 4. Yavuz, Hakan ve diğ,, Avrupa’da Yerel Yönetimlerdeki İdari Yapı, Ankara, 2008. 5. Council of Europe, Uluslararas Basın ve Yayıncılık Ltd., 1985.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler28256
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)114
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(114/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YEREL YÖNETİMLER VE SOSYAL HİZMET-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste öğrencilerin 1. Türkiye Cumhuriyeti yönetsel yapısı içerisinde yerel yönetimlerin yerini kavramaları 2. Sosyal hizmet uzmanlarının yerel yönetimlerdeki rol ve işlevlerini öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Türkiye’de yerel yönetimlerin gelişimi,İl Özel İdareleri-Köy Yönetimi-Belediye Yönetimi,Yerel yönetimler reformu ,Küreselleşme ve Yerel Yönetimler, Yerel yönetimlerin toplum refahının oluşturulması ve geliştirilmesindeki rol ve işlevleri,Sosyal belediyecilik,Yerel kalkınma, yerel sosyal politika ve hizmet,Sosyal Hizmet Uzmanının Yerel Yönetimlerdeki Rol ve İşlevleri,Sosyal Hizmet Uzmanının Yerel Yönetimlerdeki Rol ve İşlevleri,Belediyelerde Sosyal Politika ve Hizmete Dönük Stratejik Planlama ve Afet Yönetimi,Belediyeler ve engelli politikaları,Belediyeler ve sokakta yaşayan çocuklara dair politikalar,Belediyeler ve yoksulluk politikaları, Belediyeler ve aile politikaları,Belediyeler ve kadınlara dair politikalar,Yerel sosyal politika ve hizmetlerinin AB içindeki önemi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ders içeriği, yerel yönetim türleri ve işlevleri, yerel yönetimlerin toplum refahının oluşturulması ve geliştirilmesindeki rol ve yükümlülükleri, sosyal hizmet uzmanının yerel yönetimlerdeki rol ve işlevleri gibi konuları kapsamaktadır.10, 16, 19, 20, 23, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Türkiye’de yerel yönetimlerin gelişimiÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
2İl Özel İdareleri-Köy Yönetimi-Belediye YönetimiÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
3Yerel yönetimler reformu Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
4Küreselleşme ve Yerel Yönetimler, Yerel yönetimlerin toplum refahının oluşturulması ve geliştirilmesindeki rol ve işlevleriÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
5Sosyal belediyecilikÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
6Yerel kalkınma, yerel sosyal politika ve hizmetÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
7Sosyal Hizmet Uzmanının Yerel Yönetimlerdeki Rol ve İşlevleriÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
8Sosyal Hizmet Uzmanının Yerel Yönetimlerdeki Rol ve İşlevleriÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
9Belediyelerde Sosyal Politika ve Hizmete Dönük Stratejik Planlama ve Afet YönetimiÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
10Belediyeler ve engelli politikalarıÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
11Belediyeler ve sokakta yaşayan çocuklara dair politikalarÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
12Belediyeler ve yoksulluk politikaları, Belediyeler ve aile politikalarıÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
13Belediyeler ve kadınlara dair politikalarÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
14Yerel sosyal politika ve hizmetlerinin AB içindeki önemiÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
Kaynak
1. DPT, Sekizinci Beş yıllık Kalkınma Planı: Yerel Yönetimler Özel İhtisas Komisyonu Raporu, Ankara, Başbakanlık DPT Yayın No: 2538, 2001. 2. Gözübüyük, A. Şeref Yönetim Hukuku, Ankara, Turhan Kitabevi, 1996. 3. Türk Belediyecilik Derneği, Yerel Yönetimler ve Sosyal Hizmetler, Ankara, 1998. 4. Yavuz, Hakan ve diğ,, Avrupa’da Yerel Yönetimlerdeki İdari Yapı, Ankara, 2008. 5. Council of Europe, Uluslararas Basın ve Yayıncılık Ltd., 1985.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:17Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:18