Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ 3+0 3 3,0
Ders Programi Henüz Hazırlanmamıştır.
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. Gökhan AYDIN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üye. Gonca Reyhan AKKARTAL
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Öğrencilerin lojistiğin temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmaları ve lojistik süreçlerini bütünsel olarak anlamaları ve anlamlandırmaları amaç edinilmiştir.
Dersin İçeriği Bu ders; Derse Yönelik Tanıtım,Lojistigin Temel Kavramları,Lojistik Sisteminin Bileşenleri,Lojistik Faaliyetler,Lojistik Ve Tedarik Zinciri Yönetimi,Lojistikte Diş Kaynak Kullanimi,Ulaştirma Yönetimi,Müşteri Hizmetleri Ve Sipariş Yönetimi,Satın Alma Yönetimi,Lojistikte Envanter Yönetimi,Lojistikte Depo Yönetimi,Proje Sunumlari 1,Proje Sunumlari 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1. Lojistik ile ilgili temel tanım ve kavramlara hakim olabiilir. 1, 12, 14, 2 A, C
2. Lojistiğin prensip ve unsurlarını bilebilir. 1, 12, 14, 2 A
3. Tedarik Zinciri Yönetimi konusunda bilgi birikimine sahip olabilir. 1, 15, 2 A, C
4. Organizasyonlarin dış kaynak olarak kullandığı lojistik hizmetleri konusuna bilgi sahibi olabilir. 1, 2, 4 A, D
5. Envanter ve depo yönetimi konusunda giriş seviyesinde bilgi birikimine sahip olabilir. 1, 14, 15, 2 A
6. Siparis yönetimi icin temel seviyede talep tahmini yöntemlerini uygulayabilir. 1, 14, 15, 2 A, D
7. Türkiye'de ve dünyada gerceklesen lojistik faaliyetleri hakkinda bilgi sahibi olabilir. 1, 2, 4 A, C
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 2: Soru - Cevap, 4: Alıştırma ve Uygulama
Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav, C: Ödev, D: Proje / Tasarım
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Derse Yönelik Tanıtım İlgili bölümün kitaptan okunması
2 Lojistigin Temel Kavramları İlgili bölümün kitaptan okunması
3 Lojistik Sisteminin Bileşenleri İlgili bölümün kitaptan okunması
4 Lojistik Faaliyetler İlgili bölümün kitaptan okunması
5 Lojistik Ve Tedarik Zinciri Yönetimi İlgili bölümün kitaptan okunması
6 Lojistikte Diş Kaynak Kullanimi İlgili bölümün kitaptan okunması
8 Ulaştirma Yönetimi İlgili bölümün kitaptan okunması
9 Müşteri Hizmetleri Ve Sipariş Yönetimi İlgili bölümün kitaptan okunması
10 Satın Alma Yönetimi İlgili bölümün kitaptan okunması
11 Lojistikte Envanter Yönetimi İlgili bölümün kitaptan okunması
12 Lojistikte Depo Yönetimi İlgili bölümün kitaptan okunması
13 Proje Sunumlari 1 İlgili bölümün kitaptan okunması
14 Proje Sunumlari 2 İlgili bölümün kitaptan okunması
Kaynaklar
Kaynak Kitap ve Ders Notlari
Supply Chain Management: Strategy, Planning, and Operation, Global Edition, 6/E Sunil Chopra, Peter Meindl, ISBN: 9781292093567 - 2016 • Pearson

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
1. Öğrencilerin, ulusal sağlık koşullarını kavraması ve uygun sağlık politikalarının geliştirilmesi, uygulanması ve performans değerlendirmelerinin yanı sıra sağlık sektörünün organizasyonu ve yönetimi hakkında teorik ve uygulamalı bilgi sahibi olmaları gerekir.
0
2. Öğrenciler, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık ve sağlık hizmet sunucularının performansını planlamak, organize etmek, yönlendirmek ve eleştirel bir yaklaşımla iş dünyası ve yönetimle ilgili temel bilgileri kullanarak teorik ve uygulamalı bilgileri bilir ve kullanırlar.
0
3. Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur.
0
4. Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur.
0
5. Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular.
0
6. Öğrenciler, dijital teknolojiyi kullanarak, sağlık yönetimi alanındaki bilgileri bilimsel olarak analiz edebilmeli, sonuçlarını yorumlayabilmeli ve etik, sosyal açıdan sorumlu ve sürdürülebilir yenilikçi çözümler üretebilmelerinin yanı sıra sağlık yönetimi alanında problem çözme ve fırsatları yakalama konularında nicel ve nitel teknikleri yenilikçi olarak bilmeli ve kullanabilmelidir.
0
7. Öğrenciler, sağlık yönetimi alanına ilişkin sorun alanlarının belirlenmesi, çözüm önerilerinin geliştirilmesi, etkili ve verimli şekilde uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesinde liderlik özellikleri göstererek bağımsız kararlar verir.
0
8. Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
0
9. Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda yönlendirir.
0
10. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
0
11.Öğrenciler, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmeli; değişime, yeniliğe, girişimciliğe ve hayat boyu öğrenime açık olmalıdırlar.
0
12. Öğrenciler, Sağlık yönetimi ile ilgili konularda görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paydaşlarıyla paylaşabilmeli ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak iletişim kurabilmelidir.
0
13. Sorunları etkili iletişim yöntemleri kullanarak çözer, yazılı ve sözlü iletişimde doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi kullanabilme yeterliliğine sahip olur.
0
14. Alanın gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
0
15. Yönetim felsefesini ve yönetimin fonksiyonlarını her bir birime uygun olacak biçimde yönetim uygulamalarına yansıtır.
0
16. Birey olarak dış görünüm olumlu tutum ve davranışlarıyla kuruma örnek olur; sürekli gelişme ve değişime açıktır.
0
17. Sağlık yönetimi ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel, mesleki etik ilkelere uygun, ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır, çözüm önerilerini yorumlar ve değerlendirir.

Değerlendirme Sistemi

Değerlendirme Sistemi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Saati 14 3 42
Rehberli Problem Çözme 0 0 0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 1 12 12
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 0 0 0
Proje Sunumu / Seminer 1 12 12
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav ve Hazırlığı 1 12 12
Genel Sınav ve Hazırlığı 1 12 12
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 90
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 3,0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Bilgi Talep Formu