Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İŞLETME MATEMATİĞİ 3+0 3 4,0
Ders Programi Henüz Hazırlanmamıştır.
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler Sunum Teknikleri, Siyaset Bilimi
Dersin Dili Ä°ngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. Yeter DEMÄ°R USLU
Dersi Verenler Öğr.Gör. Esra BAYTÖREN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencilerin, iÅŸletme bilimi için gerekli olan temel matematiksel becerileri kazanmalarını saÄŸlamaktır.
Dersin İçeriği Bu ders; 1.Ãœs ,2.Denklemler ve Grafikler ,3.Fonksiyonlar ,4.Denklemler Sistemi ,5.DoÄŸrusal Cebir ,6.Matris Cebiri ,7.DoÄŸrusal Programlama ,8.Simpleks Algoritması ve Maksimizasyon ,9.Limit ,10.Türev ,11.Diferansiyel Hesabı ,12.Ãœssel ve Logaritmik Fonksiyonlar ,13.Belirli Ä°ntegral ,14.Parçalara Ayırma Yöntemiyle Ä°ntegral ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenciler;
1. Çeşitli grafikler, fonksiyonlar ve denklemleri uygular. 1, 15, 2 A, C
2. Doğrusal cebir ve doğrusal programlamayı kullanır. 1, 15, 2 A, C
3. Optimizasyon tekniklerinden faydalanır. 1, 15, 2 A, C
4. Fonksiyonların limit ve türevlerini hesaplar. 1, 15, 2 A, C
5. Fonksiyonlar için integral hesaplar. 1, 15, 2 A, C
6. İktisat ve işletme biliminde kullanılan temel matematik kavramlarını açıklar. 1, 15, 2 A, C
7. İktisadi problemlerin çözümünde matematiksel araçları tanır. 1, 15, 2 A, C
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 15: Problem Çözme, 2: Soru - Cevap
Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav, C: Ödev
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 1.Üs Ders kitabından haftalık konulara çalışmak
2 2.Denklemler ve Grafikler Ders kitabından haftalık konulara çalışmak
3 3.Fonksiyonlar Ders kitabından haftalık konulara çalışmak
4 4.Denklemler Sistemi Ders kitabından haftalık konulara çalışmak
5 5.Doğrusal Cebir Ders kitabından haftalık konulara çalışmak
6 6.Matris Cebiri Ders kitabından haftalık konulara çalışmak
7 7.Doğrusal Programlama Ders kitabından haftalık konulara çalışmak
8 8.Simpleks Algoritması ve Maksimizasyon Ders kitabından haftalık konulara çalışmak
9 9.Limit Ders kitabından haftalık konulara çalışmak
10 10.Türev Ders kitabından haftalık konulara çalışmak
11 11.Diferansiyel Hesabı Ders kitabından haftalık konulara çalışmak
12 12.Üssel ve Logaritmik Fonksiyonlar Ders kitabından haftalık konulara çalışmak
13 13.Belirli İntegral Ders kitabından haftalık konulara çalışmak
14 14.Parçalara Ayırma Yöntemiyle İntegral Ders kitabından haftalık konulara çalışmak
Kaynaklar
Edward T. Dowling, İşletme ve İktisat için Matematiksel Yöntemler, Nobel Yayın 2013
Edward T. Dowling, İşletme ve İktisat için Matematiksel Yöntemler, Nobel Yayın 2013

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
1. Öğrencilerin, ulusal sağlık koşullarını kavraması ve uygun sağlık politikalarının geliştirilmesi, uygulanması ve performans değerlendirmelerinin yanı sıra sağlık sektörünün organizasyonu ve yönetimi hakkında teorik ve uygulamalı bilgi sahibi olmaları gerekir.
X
0
2. Öğrenciler, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık ve sağlık hizmet sunucularının performansını planlamak, organize etmek, yönlendirmek ve eleştirel bir yaklaşımla iş dünyası ve yönetimle ilgili temel bilgileri kullanarak teorik ve uygulamalı bilgileri bilir ve kullanırlar.
X
0
3. Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur.
X
0
4. Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur.
X
0
5. Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular.
X
0
6. Öğrenciler, dijital teknolojiyi kullanarak, sağlık yönetimi alanındaki bilgileri bilimsel olarak analiz edebilmeli, sonuçlarını yorumlayabilmeli ve etik, sosyal açıdan sorumlu ve sürdürülebilir yenilikçi çözümler üretebilmelerinin yanı sıra sağlık yönetimi alanında problem çözme ve fırsatları yakalama konularında nicel ve nitel teknikleri yenilikçi olarak bilmeli ve kullanabilmelidir.
X
0
7. Öğrenciler, sağlık yönetimi alanına ilişkin sorun alanlarının belirlenmesi, çözüm önerilerinin geliştirilmesi, etkili ve verimli şekilde uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesinde liderlik özellikleri göstererek bağımsız kararlar verir.
X
0
8. Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
0
9. Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda yönlendirir.
X
0
10. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
X
0
11.Öğrenciler, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmeli; değişime, yeniliğe, girişimciliğe ve hayat boyu öğrenime açık olmalıdırlar.
X
0
12. Öğrenciler, Sağlık yönetimi ile ilgili konularda görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paydaşlarıyla paylaşabilmeli ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak iletişim kurabilmelidir.
X
0
13. Sorunları etkili iletişim yöntemleri kullanarak çözer, yazılı ve sözlü iletişimde doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi kullanabilme yeterliliğine sahip olur.
X
0
14. Alanın gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
0
15. Yönetim felsefesini ve yönetimin fonksiyonlarını her bir birime uygun olacak biçimde yönetim uygulamalarına yansıtır.
X
0
16. Birey olarak dış görünüm olumlu tutum ve davranışlarıyla kuruma örnek olur; sürekli gelişme ve değişime açıktır.
X
0
17. Sağlık yönetimi ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel, mesleki etik ilkelere uygun, ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır, çözüm önerilerini yorumlar ve değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Değerlendirme Sistemi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Saati 14 3 42
Rehberli Problem Çözme 0 0 0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 14 1 14
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 0 0 0
Proje Sunumu / Seminer 0 0 0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 2 5 10
Ara Sınav ve Hazırlığı 1 26 26
Genel Sınav ve Hazırlığı 1 42 42
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 134
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 4,0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu