Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE ARAÇLARI II-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Serpil AYDIN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Serpil AYDIN
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Yaşar Gökalp
Dersin AmacıBilgisayar programlarını yönetimsel ve operasyonel olarak etkin bir şekilde kullanabilmeleri için, temel donanım, işletim sistemi ve ofis uygulamaları ve özellikle excel konusunda öğrencilere bilgi ve pratiklik kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilgisayar Donanımı ve Hata Bulma,Sosyal Ağlar ve Sosyal Medya,Özel Uygulama Yazılımları,Çoklu Ortam Uygulamaları,EndNote Programı,Bilişim Hukuku ve Etiği,E-Öğrenme (EdModo),E-Devlet Uygulamaları,Bilgisayar ve Ağ Güvenliği,Ağ Güvenlik Uygulamaları,Günümüzde Bilişimin Stratejik Teknolojileri,Bulut Bilişim ve Çeşitleri,Bulut Bilişim Uygulamaları,Büyük Veri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilgisayar türlerini açıklar.23, 8, 9A
Bilgisayar ile ilgili temel sorunları sıralar.23, 8, 9A
Bilgisayarın iç ve dış birimlerini tanımlar. 23, 8, 9A
Yeni iletişim teknolojileri ve internet’in önemini açıklar. 23, 8, 9A
Sosyal ağların kullanımını tanımlar. 23, 8, 9A
Sosyal medyanın önemini açıklar. 23, 8, 9A
Çoklu ortamlarda kullanılan temel kavramları tanımlar. 23, 8, 9A
PDF yazılımının kullanım gerekçelerini açıklar. 23, 8, 9A
Bilgi Sistemleri ve Uzman Sistemler kavramlarını tanımlar. 23, 8, 9A
Web Tasarımı sürecini açıklar. 23, 8, 9A
Sanal Gerçeklik ve Robotlar kavramlarını tanımlar.23, 8, 9A
Bilişim hukuku ve bilişim suçları ile ilgili kavramları açıklar.23, 8, 9A
Fikrî haklar kavramı ve bilişim alanına ilişkin düzenlemeleri açıklar.23, 8, 9A
Kişilik hakları, kişisel veri ve bilişim hukuku arasındaki ilişkiyi açıklar.23, 8, 9A
Bilişim etiği kavramını tanımlar.23, 8, 9A
Öğrenmede elektronik teknoloji kullanımının gelişimini açıklar.23, 8, 9A
İçerik, etkileşim ve değerlendirme bileşenlerini yorumlar.23, 8, 9A
Öğrenme yönetim sistemi ve sanal öğrenme ortamlarını tanımlar.23, 8, 9A
Açık kaynak hareketini açıklar.23, 8, 9A
Kişisel öğrenme ortamlarını ve sosyal öğrenme kavramlarını açıklar.23, 8, 9A
Kötü niyetli yazılımları ve bunlara karşı alınabilecek önlemleri açıklar. 23, 8, 9A
Antivirüs yazılımının görevini ve fonksiyonunu tanımlayarak güvenlik duvarı ile ilgili ayarları açıklar. 23, 8, 9A
Akıllı telefonların güvenliğine ilişkin alınması gereken önlemleri açıklar. 23, 8, 9A
Güvenli bir kablosuz ağ bağlantısı için gerekli uygulamaları açıklar.23, 8, 9A
Zaman içinde olgunlaşan bilişimin zorlukları ve fırsatlarını açıklar. 23, 8, 9A
Kullanıcı odaklı bilişimin ipuçlarını açıklar. 23, 8, 9A
5651 sayılı Kanun ve getirdiği düzenlemeleri açıklar.23, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:23: Kavram Haritası Tekniği, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilgisayar Donanımı ve Hata Bulmaİlgili Ders Notları
2Sosyal Ağlar ve Sosyal Medyaİlgili Ders Notları
3Özel Uygulama Yazılımlarıİlgili Ders Notları
4Çoklu Ortam Uygulamalarıİlgili Ders Notları
5EndNote Programıİlgili Ders Notları
6Bilişim Hukuku ve Etiğiİlgili Ders Notları
7E-Öğrenme (EdModo)İlgili Ders Notları
8E-Devlet Uygulamalarıİlgili Ders Notları
9Bilgisayar ve Ağ Güvenliğiİlgili Ders Notları
10Ağ Güvenlik Uygulamalarıİlgili Ders Notları
11Günümüzde Bilişimin Stratejik Teknolojileriİlgili Ders Notları
12Bulut Bilişim ve Çeşitleriİlgili Ders Notları
13Bulut Bilişim Uygulamalarıİlgili Ders Notları
14Büyük Veriİlgili Ders Notları
Kaynak
Anadolu Üniversitesi Temel Bilgi Teknolojileri-II https://www.acikakademi.com/portal/egitimler/t; Information Technology Law The Law and Society

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Öğrencilerin, ulusal sağlık koşullarını kavraması ve uygun sağlık politikalarının geliştirilmesi, uygulanması ve performans değerlendirmelerinin yanı sıra sağlık sektörünün organizasyonu ve yönetimi hakkında teorik ve uygulamalı bilgi sahibi olur.
2
PY-2. Öğrenciler, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık ve sağlık hizmet sunucularının performansını planlamak, organize etmek, yönlendirmek ve eleştirel bir yaklaşımla iş dünyası ve yönetimle ilgili temel bilgileri kullanır.
3
PY-3. Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur.
4
PY-4. Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur.
5
PY-5. Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular.
6
PY-6. Öğrenciler, dijital teknolojiyi kullanarak, sağlık yönetimi alanındaki bilgileri bilimsel olarak analiz edebilmeli, sonuçlarını yorumlayabilmeli ve etik, sosyal açıdan sorumlu ve sürdürülebilir yenilikçi çözümler üretebilmelerinin yanı sıra sağlık yönetimi alanında problem çözme ve fırsatları yakalama konularında nicel ve nitel teknikleri yenilikçi olarak bilir ve kullanır.
X
7
PY-7. Öğrenciler, sağlık yönetimi alanına ilişkin sorun alanlarının belirlenmesi, çözüm önerilerinin geliştirilmesi, etkili ve verimli şekilde uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesinde liderlik özellikleri göstererek bağımsız kararlar verir.
8
PY-8. Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
9
PY-9. Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda yönlendirir.
10
PY-10. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
X
11
PY-11. Öğrenciler, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir; değişime, yeniliğe, girişimciliğe ve hayat boyu öğrenime açık olur.
12
PY-12. Öğrenciler, Sağlık yönetimi ile ilgili konularda görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paydaşlarıyla paylaşır ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak iletişim kurar.
13
PY-13. Sorunları etkili iletişim yöntemleri kullanarak çözer, yazılı ve sözlü iletişimde doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi kullanabilme yeterliliğine sahip olur.
14
PY-14. Alanın gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
15
PY-15. Yönetim felsefesini ve yönetimin fonksiyonlarını her bir birime uygun olacak biçimde yönetim uygulamalarına yansıtır.
16
PY-16. Birey olarak dış görünüm olumlu tutum ve davranışlarıyla kuruma örnek olur; sürekli gelişme ve değişime açıktır.
17
PY-17. Sağlık yönetimi ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel, mesleki etik ilkelere uygun, ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır, çözüm önerilerini yorumlar ve değerlendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)58
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(58/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE ARAÇLARI II-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Serpil AYDIN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Serpil AYDIN
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Yaşar Gökalp
Dersin AmacıBilgisayar programlarını yönetimsel ve operasyonel olarak etkin bir şekilde kullanabilmeleri için, temel donanım, işletim sistemi ve ofis uygulamaları ve özellikle excel konusunda öğrencilere bilgi ve pratiklik kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilgisayar Donanımı ve Hata Bulma,Sosyal Ağlar ve Sosyal Medya,Özel Uygulama Yazılımları,Çoklu Ortam Uygulamaları,EndNote Programı,Bilişim Hukuku ve Etiği,E-Öğrenme (EdModo),E-Devlet Uygulamaları,Bilgisayar ve Ağ Güvenliği,Ağ Güvenlik Uygulamaları,Günümüzde Bilişimin Stratejik Teknolojileri,Bulut Bilişim ve Çeşitleri,Bulut Bilişim Uygulamaları,Büyük Veri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilgisayar türlerini açıklar.23, 8, 9A
Bilgisayar ile ilgili temel sorunları sıralar.23, 8, 9A
Bilgisayarın iç ve dış birimlerini tanımlar. 23, 8, 9A
Yeni iletişim teknolojileri ve internet’in önemini açıklar. 23, 8, 9A
Sosyal ağların kullanımını tanımlar. 23, 8, 9A
Sosyal medyanın önemini açıklar. 23, 8, 9A
Çoklu ortamlarda kullanılan temel kavramları tanımlar. 23, 8, 9A
PDF yazılımının kullanım gerekçelerini açıklar. 23, 8, 9A
Bilgi Sistemleri ve Uzman Sistemler kavramlarını tanımlar. 23, 8, 9A
Web Tasarımı sürecini açıklar. 23, 8, 9A
Sanal Gerçeklik ve Robotlar kavramlarını tanımlar.23, 8, 9A
Bilişim hukuku ve bilişim suçları ile ilgili kavramları açıklar.23, 8, 9A
Fikrî haklar kavramı ve bilişim alanına ilişkin düzenlemeleri açıklar.23, 8, 9A
Kişilik hakları, kişisel veri ve bilişim hukuku arasındaki ilişkiyi açıklar.23, 8, 9A
Bilişim etiği kavramını tanımlar.23, 8, 9A
Öğrenmede elektronik teknoloji kullanımının gelişimini açıklar.23, 8, 9A
İçerik, etkileşim ve değerlendirme bileşenlerini yorumlar.23, 8, 9A
Öğrenme yönetim sistemi ve sanal öğrenme ortamlarını tanımlar.23, 8, 9A
Açık kaynak hareketini açıklar.23, 8, 9A
Kişisel öğrenme ortamlarını ve sosyal öğrenme kavramlarını açıklar.23, 8, 9A
Kötü niyetli yazılımları ve bunlara karşı alınabilecek önlemleri açıklar. 23, 8, 9A
Antivirüs yazılımının görevini ve fonksiyonunu tanımlayarak güvenlik duvarı ile ilgili ayarları açıklar. 23, 8, 9A
Akıllı telefonların güvenliğine ilişkin alınması gereken önlemleri açıklar. 23, 8, 9A
Güvenli bir kablosuz ağ bağlantısı için gerekli uygulamaları açıklar.23, 8, 9A
Zaman içinde olgunlaşan bilişimin zorlukları ve fırsatlarını açıklar. 23, 8, 9A
Kullanıcı odaklı bilişimin ipuçlarını açıklar. 23, 8, 9A
5651 sayılı Kanun ve getirdiği düzenlemeleri açıklar.23, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:23: Kavram Haritası Tekniği, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilgisayar Donanımı ve Hata Bulmaİlgili Ders Notları
2Sosyal Ağlar ve Sosyal Medyaİlgili Ders Notları
3Özel Uygulama Yazılımlarıİlgili Ders Notları
4Çoklu Ortam Uygulamalarıİlgili Ders Notları
5EndNote Programıİlgili Ders Notları
6Bilişim Hukuku ve Etiğiİlgili Ders Notları
7E-Öğrenme (EdModo)İlgili Ders Notları
8E-Devlet Uygulamalarıİlgili Ders Notları
9Bilgisayar ve Ağ Güvenliğiİlgili Ders Notları
10Ağ Güvenlik Uygulamalarıİlgili Ders Notları
11Günümüzde Bilişimin Stratejik Teknolojileriİlgili Ders Notları
12Bulut Bilişim ve Çeşitleriİlgili Ders Notları
13Bulut Bilişim Uygulamalarıİlgili Ders Notları
14Büyük Veriİlgili Ders Notları
Kaynak
Anadolu Üniversitesi Temel Bilgi Teknolojileri-II https://www.acikakademi.com/portal/egitimler/t; Information Technology Law The Law and Society

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Öğrencilerin, ulusal sağlık koşullarını kavraması ve uygun sağlık politikalarının geliştirilmesi, uygulanması ve performans değerlendirmelerinin yanı sıra sağlık sektörünün organizasyonu ve yönetimi hakkında teorik ve uygulamalı bilgi sahibi olur.
2
PY-2. Öğrenciler, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık ve sağlık hizmet sunucularının performansını planlamak, organize etmek, yönlendirmek ve eleştirel bir yaklaşımla iş dünyası ve yönetimle ilgili temel bilgileri kullanır.
3
PY-3. Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur.
4
PY-4. Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur.
5
PY-5. Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular.
6
PY-6. Öğrenciler, dijital teknolojiyi kullanarak, sağlık yönetimi alanındaki bilgileri bilimsel olarak analiz edebilmeli, sonuçlarını yorumlayabilmeli ve etik, sosyal açıdan sorumlu ve sürdürülebilir yenilikçi çözümler üretebilmelerinin yanı sıra sağlık yönetimi alanında problem çözme ve fırsatları yakalama konularında nicel ve nitel teknikleri yenilikçi olarak bilir ve kullanır.
X
7
PY-7. Öğrenciler, sağlık yönetimi alanına ilişkin sorun alanlarının belirlenmesi, çözüm önerilerinin geliştirilmesi, etkili ve verimli şekilde uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesinde liderlik özellikleri göstererek bağımsız kararlar verir.
8
PY-8. Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
9
PY-9. Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda yönlendirir.
10
PY-10. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
X
11
PY-11. Öğrenciler, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir; değişime, yeniliğe, girişimciliğe ve hayat boyu öğrenime açık olur.
12
PY-12. Öğrenciler, Sağlık yönetimi ile ilgili konularda görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paydaşlarıyla paylaşır ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak iletişim kurar.
13
PY-13. Sorunları etkili iletişim yöntemleri kullanarak çözer, yazılı ve sözlü iletişimde doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi kullanabilme yeterliliğine sahip olur.
14
PY-14. Alanın gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
15
PY-15. Yönetim felsefesini ve yönetimin fonksiyonlarını her bir birime uygun olacak biçimde yönetim uygulamalarına yansıtır.
16
PY-16. Birey olarak dış görünüm olumlu tutum ve davranışlarıyla kuruma örnek olur; sürekli gelişme ve değişime açıktır.
17
PY-17. Sağlık yönetimi ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel, mesleki etik ilkelere uygun, ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır, çözüm önerilerini yorumlar ve değerlendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:18Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:19