Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALK SAĞLIĞI-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gizem BOZTAŞ ELVERİŞLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin Halk Sağlığı alanına dair temel bilgi ve becerileri kazanmasını sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Halk Sağlığı'na Giriş ,Halk sağlığı branşının temel felsefesi, kapsamı ve ilkeleri,Sağlıklı beslenme ve spor,Beslenme durumunun iyileştirilmesi,Üreme sağlığı/aile planlaması,Kadın sağlığı,Bulaşıcı hastalıklar,Çocuk sağlığı,Çocuk hastalıkları,Yaşlı sağlığı,Kronik hastalıklar,Ruh sağlığı ve sosyal sağlık,Çevre ve iş sağlığı,Vaka çalışması ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Halk sağlığı branşına ilişkin temel kavramları analiz eder.16, 18, 19, 9A, E
Sağlıklı olmak ve sağlığı geliştirmek için gereken koşulları açıklar.10, 9A
Temel sağlık hizmetleri kapsamında yürütülen ülke halk sağlığı programlarını açıklar.10, 19, 9A
Bulaşıcı hastalıklarla mücadeleye ilişkin programları tanımlar.10, 21, 9A
Toplumdaki özel grupların önemli/öncelikli sağlık sorunlarını halk sağlığı bakış açısıyla analiz eder.10, 16, 19, 9A
Dünyada ve Türkiye'deki çocuk , genç ve yaşlı sağlığı sorunlarını tanımlar.16, 21, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Halk Sağlığı'na Giriş Kaynak 1 Sayfa 379-392
2Halk sağlığı branşının temel felsefesi, kapsamı ve ilkeleriKaynak 1 Sayfa 19-42
3Sağlıklı beslenme ve sporKaynak 1 Sayfa 453-490
4Beslenme durumunun iyileştirilmesiKaynak 1 Sayfa 453-490
5Üreme sağlığı/aile planlamasıKaynak 1 Sayfa 125-153
6Kadın sağlığıKaynak 1 Sayfa 93-122
7Bulaşıcı hastalıklarKaynak 1 Sayfa 411-451
8Çocuk sağlığıKaynak 1 Sayfa 43-65
9Çocuk hastalıklarıKaynak 1 Sayfa 43-65
10Yaşlı sağlığıKaynak 1 Sayfa 205-266
11Kronik hastalıklarKaynak 1 Sayfa 205-266
12Ruh sağlığı ve sosyal sağlıkKaynak 1 Sayfa 155-178
13Çevre ve iş sağlığıKaynak 1 Sayfa 229-272
14Vaka çalışması
Kaynak
1- Akın L., Güler Ç., ''Halk Sağlığı - Temel Bilgiler'' Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2012. 2- Hayran O. , Özbek H. ,“Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve İstatistik Yöntemler”, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2017.
Ders notları öğrencilere verilecektir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır.
X
4
PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar.
X
5
PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
X
7
PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
8
PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler.
X
9
PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder.
X
10
PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir.
X
11
PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
12
PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
13
PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme010
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer155
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı515
Ara Sınav ve Hazırlığı199
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)59
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(59/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALK SAĞLIĞI-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gizem BOZTAŞ ELVERİŞLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin Halk Sağlığı alanına dair temel bilgi ve becerileri kazanmasını sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Halk Sağlığı'na Giriş ,Halk sağlığı branşının temel felsefesi, kapsamı ve ilkeleri,Sağlıklı beslenme ve spor,Beslenme durumunun iyileştirilmesi,Üreme sağlığı/aile planlaması,Kadın sağlığı,Bulaşıcı hastalıklar,Çocuk sağlığı,Çocuk hastalıkları,Yaşlı sağlığı,Kronik hastalıklar,Ruh sağlığı ve sosyal sağlık,Çevre ve iş sağlığı,Vaka çalışması ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Halk sağlığı branşına ilişkin temel kavramları analiz eder.16, 18, 19, 9A, E
Sağlıklı olmak ve sağlığı geliştirmek için gereken koşulları açıklar.10, 9A
Temel sağlık hizmetleri kapsamında yürütülen ülke halk sağlığı programlarını açıklar.10, 19, 9A
Bulaşıcı hastalıklarla mücadeleye ilişkin programları tanımlar.10, 21, 9A
Toplumdaki özel grupların önemli/öncelikli sağlık sorunlarını halk sağlığı bakış açısıyla analiz eder.10, 16, 19, 9A
Dünyada ve Türkiye'deki çocuk , genç ve yaşlı sağlığı sorunlarını tanımlar.16, 21, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Halk Sağlığı'na Giriş Kaynak 1 Sayfa 379-392
2Halk sağlığı branşının temel felsefesi, kapsamı ve ilkeleriKaynak 1 Sayfa 19-42
3Sağlıklı beslenme ve sporKaynak 1 Sayfa 453-490
4Beslenme durumunun iyileştirilmesiKaynak 1 Sayfa 453-490
5Üreme sağlığı/aile planlamasıKaynak 1 Sayfa 125-153
6Kadın sağlığıKaynak 1 Sayfa 93-122
7Bulaşıcı hastalıklarKaynak 1 Sayfa 411-451
8Çocuk sağlığıKaynak 1 Sayfa 43-65
9Çocuk hastalıklarıKaynak 1 Sayfa 43-65
10Yaşlı sağlığıKaynak 1 Sayfa 205-266
11Kronik hastalıklarKaynak 1 Sayfa 205-266
12Ruh sağlığı ve sosyal sağlıkKaynak 1 Sayfa 155-178
13Çevre ve iş sağlığıKaynak 1 Sayfa 229-272
14Vaka çalışması
Kaynak
1- Akın L., Güler Ç., ''Halk Sağlığı - Temel Bilgiler'' Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2012. 2- Hayran O. , Özbek H. ,“Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve İstatistik Yöntemler”, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2017.
Ders notları öğrencilere verilecektir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır.
X
4
PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar.
X
5
PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
X
7
PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
8
PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler.
X
9
PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder.
X
10
PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir.
X
11
PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
12
PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
13
PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:14Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:15