Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ İNGİLİZCE IV-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Burcu ALTUN GÜNAY
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Müge Eser
Dersin AmacıBu ders, öğrencilerin alanlarıyla alakalı İngilizce yazılı ve sözlü içerikleri yorumlayarak kendi fikirlerini sunabilmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; İleri Düzey Ortez Tasarımı,Protez Soket Tasarımı,Ortez ve Protez Atölyesi,Ortez ve Protez Vaka Çalışmaları,Ortez ve Protez Araştırma Yöntemleri,Pediatrik Ortez ve Protez II,Ortez ve Protez Teknoloji Trendleri,Ortez ve Protez Rehabilitasyon,Ortez ve Protez Rehabilitasyon,Nöromusküler Koşulların Ortez ve Protez Yönetimi,Ortez ve Protez Biyomekanik Analiz,Ortez ve Protez Kalite Güvencesi,Ortez ve Protez İş Uygulamaları,Ortez ve Protez İş Uygulamaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Kendini İngilizce yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecektir10, 11, 16, 6, 9A
1.1 mesleği ve kendisiyle ilgili tanımlayıcı cümleler kurar10, 11, 16, 6, 9A
2. alan ile ilgili İngilizce terminolojiyi kullanabilecektir10, 11, 15, 16, 6, 8, 9A
2.1 Alanıyla alakalı araştırma konularının özetlerini analiz eder10, 11, 16, 6, 9A
3. alanında kullanılan temel kavramları akademik çalışmalarda kullanabilecektir10, 16, 6, 9A
3.1 alanıyla alakalı kısa özetler yazar.10, 16, 6, 9A
4. alanında İngilizce literatürü takip edebilecektir. 10, 16, 6, 9A
4.1 Orta düzey Sözlü sunumları yorumlar10, 11, 16, 6A
5. Dili kullanarak kendi alanındaki çalışmaları değerlendirebilecektir10, 16, 6, 9A
5.1 alanıyla alakalı yazılı kaynakları tarar10, 11, 16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İleri Düzey Ortez Tasarımıİlgili ünitenin çalışılması
2Protez Soket Tasarımıilgili sayfaların çalışılması
3Ortez ve Protez Atölyesiİlgili ünitenin çalışılması
4Ortez ve Protez Vaka Çalışmalarıİlgili ünitenin çalışılması
5Ortez ve Protez Araştırma Yöntemleriİlgili ünitenin çalışılması
6Pediatrik Ortez ve Protez IIİlgili ünitenin çalışılması
7Ortez ve Protez Teknoloji Trendleriİlgili ünitenin çalışılması
8Ortez ve Protez Rehabilitasyonİlgili ünitenin çalışılması
9Ortez ve Protez Rehabilitasyonİlgili ünitenin çalışılması
10Nöromusküler Koşulların Ortez ve Protez Yönetimiİlgili ünitenin çalışılması
11Ortez ve Protez Biyomekanik Analizİlgili ünitenin çalışılması
12Ortez ve Protez Kalite Güvencesiİlgili ünitenin çalışılması
13Ortez ve Protez İş Uygulamalarıİlgili ünitenin çalışılması
14Ortez ve Protez İş Uygulamalarıİlgili ünitenin çalışılması
Kaynak
Short Textbook of Prosthesis and Orthotics, Jaypee Brothers Medical Publishers, ISBN 978-81-8448-819-7Öğretim elemanı tarafından haftalık içeriğe uygun olarak hazırlanan PPT, PDF, sesli ya da görüntülü ders materyalleri

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir.
3
PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır.
X
4
PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar.
5
PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
6
PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
7
PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
8
PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler.
X
9
PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder.
X
10
PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir.
X
11
PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
12
PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
13
PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Ders Saati000
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)76
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ İNGİLİZCE IV-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Burcu ALTUN GÜNAY
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Müge Eser
Dersin AmacıBu ders, öğrencilerin alanlarıyla alakalı İngilizce yazılı ve sözlü içerikleri yorumlayarak kendi fikirlerini sunabilmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; İleri Düzey Ortez Tasarımı,Protez Soket Tasarımı,Ortez ve Protez Atölyesi,Ortez ve Protez Vaka Çalışmaları,Ortez ve Protez Araştırma Yöntemleri,Pediatrik Ortez ve Protez II,Ortez ve Protez Teknoloji Trendleri,Ortez ve Protez Rehabilitasyon,Ortez ve Protez Rehabilitasyon,Nöromusküler Koşulların Ortez ve Protez Yönetimi,Ortez ve Protez Biyomekanik Analiz,Ortez ve Protez Kalite Güvencesi,Ortez ve Protez İş Uygulamaları,Ortez ve Protez İş Uygulamaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Kendini İngilizce yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecektir10, 11, 16, 6, 9A
1.1 mesleği ve kendisiyle ilgili tanımlayıcı cümleler kurar10, 11, 16, 6, 9A
2. alan ile ilgili İngilizce terminolojiyi kullanabilecektir10, 11, 15, 16, 6, 8, 9A
2.1 Alanıyla alakalı araştırma konularının özetlerini analiz eder10, 11, 16, 6, 9A
3. alanında kullanılan temel kavramları akademik çalışmalarda kullanabilecektir10, 16, 6, 9A
3.1 alanıyla alakalı kısa özetler yazar.10, 16, 6, 9A
4. alanında İngilizce literatürü takip edebilecektir. 10, 16, 6, 9A
4.1 Orta düzey Sözlü sunumları yorumlar10, 11, 16, 6A
5. Dili kullanarak kendi alanındaki çalışmaları değerlendirebilecektir10, 16, 6, 9A
5.1 alanıyla alakalı yazılı kaynakları tarar10, 11, 16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İleri Düzey Ortez Tasarımıİlgili ünitenin çalışılması
2Protez Soket Tasarımıilgili sayfaların çalışılması
3Ortez ve Protez Atölyesiİlgili ünitenin çalışılması
4Ortez ve Protez Vaka Çalışmalarıİlgili ünitenin çalışılması
5Ortez ve Protez Araştırma Yöntemleriİlgili ünitenin çalışılması
6Pediatrik Ortez ve Protez IIİlgili ünitenin çalışılması
7Ortez ve Protez Teknoloji Trendleriİlgili ünitenin çalışılması
8Ortez ve Protez Rehabilitasyonİlgili ünitenin çalışılması
9Ortez ve Protez Rehabilitasyonİlgili ünitenin çalışılması
10Nöromusküler Koşulların Ortez ve Protez Yönetimiİlgili ünitenin çalışılması
11Ortez ve Protez Biyomekanik Analizİlgili ünitenin çalışılması
12Ortez ve Protez Kalite Güvencesiİlgili ünitenin çalışılması
13Ortez ve Protez İş Uygulamalarıİlgili ünitenin çalışılması
14Ortez ve Protez İş Uygulamalarıİlgili ünitenin çalışılması
Kaynak
Short Textbook of Prosthesis and Orthotics, Jaypee Brothers Medical Publishers, ISBN 978-81-8448-819-7Öğretim elemanı tarafından haftalık içeriğe uygun olarak hazırlanan PPT, PDF, sesli ya da görüntülü ders materyalleri

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir.
3
PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır.
X
4
PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar.
5
PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
6
PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
7
PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
8
PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler.
X
9
PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder.
X
10
PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir.
X
11
PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
12
PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
13
PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:14Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:15