Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ORTEZ PROTEZDE GİRİŞİMCİLİK-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Neslihan YILMAZ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Neslihan YILMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGirişimcilik özelliklerini tanımak. Meslek alanlarında sektör temsilcilikleri ile görüşmeleri organize etmek. İleride girişimcilik alanında yapacağı faaliyetler ile ilgili sektör/sektörleri tanımak, girişimcilik özelliklerini geliştirmek ve gerekli bilgi donanımı kazanmalarını sağlamak. İş modeli üretimi ile yeni fikirler yaratabilmek, yaratıcı fikirlere öncülük edebilmektir. Değer önerisi değerlendirmesini ve problem çözme yeteneklerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Girişimcilik özelliğinin sınanması ,İş fikri nasıl bulunur? İş fikri geliştirme ve yaratıcılık egzersizleri ile sorumlu girişimcilik kavramı ve tecrübe paylaşımı,İş fikri geliştirme ve yaratıcılık egzersizleri ile sorumlu girişimcilik kavramı ve tecrübe paylaşımı
,İş modeline yönelik atölye çalışmaları. Kanvas iş modeli uygulama çalışması,İş modeline yönelik atölye çalışmaları. Kanvas iş modeli uygulama çalışması,Müşteri personaları ve müşteri haritaları oluşturmak. Problem çözme yöntemleri,İşletme kavramı, işletme fonksiyonları, türleri, kuruluş şekilleri, mali ve hukuki
sorumluluklar
,İş Planı Kavramı ve Öğeleri: Pazar araştırma,İş Planı Kavramı ve Öğeleri: Pazarlama plan,İş Planı Kavramı ve Öğeleri: Üretim planı, yönetim planı,İş Planı Kavramı ve Öğeleri: Finansal plan,İş planı nasıl hazırlanır?,İş planına yönelik atölye çalışmaları,Girişimcilik Dersinin Değerlendirilmesi ve Beyin Fırtınası; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Girişimcilik özelliklerini ve iş geliştirme süreçlerini açıklar.13, 16, 9A
Girişimcilik konusunda farklı yaklaşım ve yöntemleri kullanarak gerekli bilgi ve beceri kazanır.16, 5, 9A
Girişimcilik özelliklerinden hareketle, kendi girişimcilik özelliğini yorumlar.13, 14, 16, 9A
Liderlik, yönetici, girişimcilik arasındaki farkı belirler.16, 9A
Yaratıcı düşünme egzersizleri ile girişimcilik özelliklerini açıklar.13, 14, 16, 9A
Başarılı girişimcilik öykülerinden hareketle kendi girişimcilik özelliklerini karşılaştırır. 13, 14, 16, 9A
Başarılı girişimcilik örneklerinden hareketle kariyer planını düzenler. 14, 9A
İş planı kavramı ve ögelerini yorumlar.16, 5, 9A, F
Girişimciliğin yerel, ulusal ve uluslararası ve sektörel boyutta farklılaşan yönlerine ilişkin bilgi ve beceriler kazanır.13, 16, 9A, F
Girişimcilik temelinde yeni fikirler yaratma, fırsatları görme, iş fikirlerine dönüştürme becerilerini geliştirir. 13, 14, 16, 5, 9A, F
İş modeli geliştirme yöntemlerini öğrenir.13, 16, 5, 9A, E, F
Bir iş modelinin; bir örgütün yarattığı değerin, bu değeri sunuşunun ve mevcut bir değeri nasıl yakalayacağının mantıklı açıklamasını yapar16, 5, 9A, E, F
İş modelinin temel yapıtaşlarını öğrenir, yorumlar.13, 16, 9A, E, F
İş modeli örneklerinden yola çıkarak kendi hikayesini oluşturur13, 16, 9A, E, F
Değişen koşullarda iş modelinin değişimini inceler. 13, 14, 16, 5, 9A, E, F
Kanvas iş modeli ile iş modelini oluşturur.13, 14, 16, 5, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Girişimcilik özelliğinin sınanması Kaynak 3
2İş fikri nasıl bulunur? İş fikri geliştirme ve yaratıcılık egzersizleri ile sorumlu girişimcilik kavramı ve tecrübe paylaşımıKaynak 1
3İş fikri geliştirme ve yaratıcılık egzersizleri ile sorumlu girişimcilik kavramı ve tecrübe paylaşımı
Kaynak 1
4İş modeline yönelik atölye çalışmaları. Kanvas iş modeli uygulama çalışmasıKaynak 2
5İş modeline yönelik atölye çalışmaları. Kanvas iş modeli uygulama çalışmasıKaynak 2
6Müşteri personaları ve müşteri haritaları oluşturmak. Problem çözme yöntemleriKaynak 1, Kaynak 4
7İşletme kavramı, işletme fonksiyonları, türleri, kuruluş şekilleri, mali ve hukuki
sorumluluklar
Kaynak 2
8İş Planı Kavramı ve Öğeleri: Pazar araştırmaKaynak 2
9İş Planı Kavramı ve Öğeleri: Pazarlama planKaynak 2
10İş Planı Kavramı ve Öğeleri: Üretim planı, yönetim planıKaynak 2
11İş Planı Kavramı ve Öğeleri: Finansal planKaynak 2
12İş planı nasıl hazırlanır?Kaynak 2
13İş planına yönelik atölye çalışmalarıKaynak 2
14Girişimcilik Dersinin Değerlendirilmesi ve Beyin FırtınasıKaynak 2
Kaynak
Ders notları öğrencilere verilecektir
1.Gertner, Jon, Fikir Fabrikası, Modus Kitap, 2013. 2.Pigneur, Y. Osterwalder A. İş Modeli Üretimi, Optimist Yayınları, 2012. 3.Doğaner, E. Aysan, Girişimcilik Okulu, Kuraldışı Yayıncılık, 2014,. 4. Blank S. ve Dorf B. Girişimcinin El Kitabı, Boyut Yayın Grubu, 2014.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır.
X
4
PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar.
X
5
PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
X
7
PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
8
PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler.
X
9
PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder.
X
10
PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir.
X
11
PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
12
PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
13
PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı177
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)71
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(71/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ORTEZ PROTEZDE GİRİŞİMCİLİK-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Neslihan YILMAZ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Neslihan YILMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGirişimcilik özelliklerini tanımak. Meslek alanlarında sektör temsilcilikleri ile görüşmeleri organize etmek. İleride girişimcilik alanında yapacağı faaliyetler ile ilgili sektör/sektörleri tanımak, girişimcilik özelliklerini geliştirmek ve gerekli bilgi donanımı kazanmalarını sağlamak. İş modeli üretimi ile yeni fikirler yaratabilmek, yaratıcı fikirlere öncülük edebilmektir. Değer önerisi değerlendirmesini ve problem çözme yeteneklerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Girişimcilik özelliğinin sınanması ,İş fikri nasıl bulunur? İş fikri geliştirme ve yaratıcılık egzersizleri ile sorumlu girişimcilik kavramı ve tecrübe paylaşımı,İş fikri geliştirme ve yaratıcılık egzersizleri ile sorumlu girişimcilik kavramı ve tecrübe paylaşımı
,İş modeline yönelik atölye çalışmaları. Kanvas iş modeli uygulama çalışması,İş modeline yönelik atölye çalışmaları. Kanvas iş modeli uygulama çalışması,Müşteri personaları ve müşteri haritaları oluşturmak. Problem çözme yöntemleri,İşletme kavramı, işletme fonksiyonları, türleri, kuruluş şekilleri, mali ve hukuki
sorumluluklar
,İş Planı Kavramı ve Öğeleri: Pazar araştırma,İş Planı Kavramı ve Öğeleri: Pazarlama plan,İş Planı Kavramı ve Öğeleri: Üretim planı, yönetim planı,İş Planı Kavramı ve Öğeleri: Finansal plan,İş planı nasıl hazırlanır?,İş planına yönelik atölye çalışmaları,Girişimcilik Dersinin Değerlendirilmesi ve Beyin Fırtınası; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Girişimcilik özelliklerini ve iş geliştirme süreçlerini açıklar.13, 16, 9A
Girişimcilik konusunda farklı yaklaşım ve yöntemleri kullanarak gerekli bilgi ve beceri kazanır.16, 5, 9A
Girişimcilik özelliklerinden hareketle, kendi girişimcilik özelliğini yorumlar.13, 14, 16, 9A
Liderlik, yönetici, girişimcilik arasındaki farkı belirler.16, 9A
Yaratıcı düşünme egzersizleri ile girişimcilik özelliklerini açıklar.13, 14, 16, 9A
Başarılı girişimcilik öykülerinden hareketle kendi girişimcilik özelliklerini karşılaştırır. 13, 14, 16, 9A
Başarılı girişimcilik örneklerinden hareketle kariyer planını düzenler. 14, 9A
İş planı kavramı ve ögelerini yorumlar.16, 5, 9A, F
Girişimciliğin yerel, ulusal ve uluslararası ve sektörel boyutta farklılaşan yönlerine ilişkin bilgi ve beceriler kazanır.13, 16, 9A, F
Girişimcilik temelinde yeni fikirler yaratma, fırsatları görme, iş fikirlerine dönüştürme becerilerini geliştirir. 13, 14, 16, 5, 9A, F
İş modeli geliştirme yöntemlerini öğrenir.13, 16, 5, 9A, E, F
Bir iş modelinin; bir örgütün yarattığı değerin, bu değeri sunuşunun ve mevcut bir değeri nasıl yakalayacağının mantıklı açıklamasını yapar16, 5, 9A, E, F
İş modelinin temel yapıtaşlarını öğrenir, yorumlar.13, 16, 9A, E, F
İş modeli örneklerinden yola çıkarak kendi hikayesini oluşturur13, 16, 9A, E, F
Değişen koşullarda iş modelinin değişimini inceler. 13, 14, 16, 5, 9A, E, F
Kanvas iş modeli ile iş modelini oluşturur.13, 14, 16, 5, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Girişimcilik özelliğinin sınanması Kaynak 3
2İş fikri nasıl bulunur? İş fikri geliştirme ve yaratıcılık egzersizleri ile sorumlu girişimcilik kavramı ve tecrübe paylaşımıKaynak 1
3İş fikri geliştirme ve yaratıcılık egzersizleri ile sorumlu girişimcilik kavramı ve tecrübe paylaşımı
Kaynak 1
4İş modeline yönelik atölye çalışmaları. Kanvas iş modeli uygulama çalışmasıKaynak 2
5İş modeline yönelik atölye çalışmaları. Kanvas iş modeli uygulama çalışmasıKaynak 2
6Müşteri personaları ve müşteri haritaları oluşturmak. Problem çözme yöntemleriKaynak 1, Kaynak 4
7İşletme kavramı, işletme fonksiyonları, türleri, kuruluş şekilleri, mali ve hukuki
sorumluluklar
Kaynak 2
8İş Planı Kavramı ve Öğeleri: Pazar araştırmaKaynak 2
9İş Planı Kavramı ve Öğeleri: Pazarlama planKaynak 2
10İş Planı Kavramı ve Öğeleri: Üretim planı, yönetim planıKaynak 2
11İş Planı Kavramı ve Öğeleri: Finansal planKaynak 2
12İş planı nasıl hazırlanır?Kaynak 2
13İş planına yönelik atölye çalışmalarıKaynak 2
14Girişimcilik Dersinin Değerlendirilmesi ve Beyin FırtınasıKaynak 2
Kaynak
Ders notları öğrencilere verilecektir
1.Gertner, Jon, Fikir Fabrikası, Modus Kitap, 2013. 2.Pigneur, Y. Osterwalder A. İş Modeli Üretimi, Optimist Yayınları, 2012. 3.Doğaner, E. Aysan, Girişimcilik Okulu, Kuraldışı Yayıncılık, 2014,. 4. Blank S. ve Dorf B. Girişimcinin El Kitabı, Boyut Yayın Grubu, 2014.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır.
X
4
PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar.
X
5
PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
X
7
PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
8
PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler.
X
9
PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder.
X
10
PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir.
X
11
PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
12
PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
13
PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:14Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:15