Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİYOMEKANİK VI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Esra ATILGAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ercüment Cenap TURAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Biyolojik sistemler üzerinde temel mekanik prensiplerin etkilerini ve methodlarını değerlendirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kontrol sistemlerinin tanıtımı,Kontrol teorileri,Fonksiyonel elektrik stimulasyonunun protez ortez uygulanması,Hibrid ortezler,Myoelektrik ve biyofeedback,Bilgisayar yardımlı dizayn/ Bilgisayar yardımlı üretim,Üretim teknolojisinin tanıtımı,Reklam kampanyaları ile dizayn metotları,Dizayn metotları,Stres konsantrasyonları/ yorgunluk/ başarısızlık teorileri,Bağlantılar ve akış mekanizmaları,Dizayn uygulamaları,Test materyalleri / standartlarının dizaynı,Dizayn hesaplamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dizayn metodlarını uygulayabilmesi ve dizayn uygulamalarını düzenler. | 10, 2, 9 | A |
Stres konsantrasyonları/ yorgunluk/ başarısızlık teorilerini açıklar ve akışkan mekaniklerini yorumlar. | 10, 2, 9 | A |
Bilgisayar yardımlı dizaynları yorumlar ve açıklar. | 10, 2, 9 | A |
Myoelektriği tanımlar ve biyofeedback sistemlerini açıklar. | 10, 2, 9 | A |
Fonksiyonel elektrik stimülasyonunu ve hibrid ortezleri açıklar. | 10, 2, 9 | A |
Kontrol sistemlerini açıklar ve kontrol teorilerini tanımlar. | 10, 2, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kontrol sistemlerinin tanıtımı | Kaynak 2 |
2 | Kontrol teorileri | Kaynak 2 |
3 | Fonksiyonel elektrik stimulasyonunun protez ortez uygulanması | Kaynak 3 |
4 | Hibrid ortezler | Kaynak 3 |
5 | Myoelektrik ve biyofeedback | Kaynak 1 |
6 | Bilgisayar yardımlı dizayn/ Bilgisayar yardımlı üretim | Kaynak 1 |
7 | Üretim teknolojisinin tanıtımı | Kaynak 1 |
8 | Reklam kampanyaları ile dizayn metotları | Kaynak 2 |
9 | Dizayn metotları | Kaynak 1 |
10 | Stres konsantrasyonları/ yorgunluk/ başarısızlık teorileri | Kaynak 2 |
11 | Bağlantılar ve akış mekanizmaları | Kaynak 2 |
12 | Dizayn uygulamaları | kaynak 1 |
13 | Test materyalleri / standartlarının dizaynı | Kaynak 2 |
14 | Dizayn hesaplamaları | Kaynak 1 |
Kaynak |
Öğrencilere ders notu verilecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır. | X | |||||
4 | PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
7 | PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
8 | PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
9 | PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder. | X | |||||
10 | PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir. | X | |||||
11 | PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
12 | PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
13 | PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 20 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 136 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİYOMEKANİK VI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Esra ATILGAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ercüment Cenap TURAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Biyolojik sistemler üzerinde temel mekanik prensiplerin etkilerini ve methodlarını değerlendirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kontrol sistemlerinin tanıtımı,Kontrol teorileri,Fonksiyonel elektrik stimulasyonunun protez ortez uygulanması,Hibrid ortezler,Myoelektrik ve biyofeedback,Bilgisayar yardımlı dizayn/ Bilgisayar yardımlı üretim,Üretim teknolojisinin tanıtımı,Reklam kampanyaları ile dizayn metotları,Dizayn metotları,Stres konsantrasyonları/ yorgunluk/ başarısızlık teorileri,Bağlantılar ve akış mekanizmaları,Dizayn uygulamaları,Test materyalleri / standartlarının dizaynı,Dizayn hesaplamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dizayn metodlarını uygulayabilmesi ve dizayn uygulamalarını düzenler. | 10, 2, 9 | A |
Stres konsantrasyonları/ yorgunluk/ başarısızlık teorilerini açıklar ve akışkan mekaniklerini yorumlar. | 10, 2, 9 | A |
Bilgisayar yardımlı dizaynları yorumlar ve açıklar. | 10, 2, 9 | A |
Myoelektriği tanımlar ve biyofeedback sistemlerini açıklar. | 10, 2, 9 | A |
Fonksiyonel elektrik stimülasyonunu ve hibrid ortezleri açıklar. | 10, 2, 9 | A |
Kontrol sistemlerini açıklar ve kontrol teorilerini tanımlar. | 10, 2, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kontrol sistemlerinin tanıtımı | Kaynak 2 |
2 | Kontrol teorileri | Kaynak 2 |
3 | Fonksiyonel elektrik stimulasyonunun protez ortez uygulanması | Kaynak 3 |
4 | Hibrid ortezler | Kaynak 3 |
5 | Myoelektrik ve biyofeedback | Kaynak 1 |
6 | Bilgisayar yardımlı dizayn/ Bilgisayar yardımlı üretim | Kaynak 1 |
7 | Üretim teknolojisinin tanıtımı | Kaynak 1 |
8 | Reklam kampanyaları ile dizayn metotları | Kaynak 2 |
9 | Dizayn metotları | Kaynak 1 |
10 | Stres konsantrasyonları/ yorgunluk/ başarısızlık teorileri | Kaynak 2 |
11 | Bağlantılar ve akış mekanizmaları | Kaynak 2 |
12 | Dizayn uygulamaları | kaynak 1 |
13 | Test materyalleri / standartlarının dizaynı | Kaynak 2 |
14 | Dizayn hesaplamaları | Kaynak 1 |
Kaynak |
Öğrencilere ders notu verilecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır. | X | |||||
4 | PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
7 | PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
8 | PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
9 | PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder. | X | |||||
10 | PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir. | X | |||||
11 | PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
12 | PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
13 | PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |