Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ İNGİLİZCE II-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Barış GÜNAY
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Müge Eser
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin alanlarıyla alakalı Mesleki terminolojiyi kullanarak, orta düzey yazılı ve sözlü iletişim becerilerini sergileyebilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ortez ve Protez Girişi,Kas İskelet Sistemi Anatomi ve Fizyolojisi,Ortez Cihazlar ve Uygulamaları,Protez Cihazlar ve Uygulamaları,Ortez ve Protezde Biyomekanik,Malzemeler ve Üretim Teknikleri,Malzemeler ve Üretim Teknikleri,Yürüyüş Analizi ve Eğitim,Pediatrik Ortez ve Protez,Ortez ve Protez Komplikasyonları ve Çözümleri,Hasta Bakımı ve İletişim,Ortez ve Protezde Gelişmeler, Mesleki Etik ve Hukuki Yönler,Son Proje ve Sunum; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
5.Alanıyla alakalı disiplinlerarası çalışma için dil alt yapısını geliştirebilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
1. Alanıyla ile ilgili İngilizce terminolojiyi kullanabilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
1.1 alanındaki ortadüzey İngilizce terimleri tanır.10, 11, 16, 6, 8, 9A
1.2 alanıyla alakalı okuma metinlerini yorumlar10, 11, 16, 6, 8, 9A
2. Alanıyla alakalı güncel yayınları takip edebilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
2.1 bilimsel yayınları yorumlar.10, 16, 6, 9A
2.2 Alanıyla alakalı sözlü sunum yapar.10, 16, 6, 9A
3. Alanıyla alakalı etik değerleri sözlü ve yazılı olarak savunabilecektir.10, 11, 16, 6, 8, 9A
3.1 Etik durumları paydaşlarla tartışır.10, 11, 16, 6, 9A
3.2 Etik konularda kendi görüşünü ileri sürer.10, 11, 16, 6, 9A
4. Alanıyla alakalı geleceğe dönük planlamalar yapabilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
4.1 Lisans eğitimi sonrasını planlar.10, 16, 6, 9A
4.2 Farklı alanlarda bilimsel çalışmaları takip eder.10, 16, 6, 9A
5.1 Alan terminolojisini farklı alanlarda kullanabilir.10, 11, 16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ortez ve Protez Girişiİlgili ünitenin çalışılması
2Kas İskelet Sistemi Anatomi ve Fizyolojisiİlgili ünitenin çalışılması
3Ortez Cihazlar ve Uygulamalarıİlgili ünitenin çalışılması
4Protez Cihazlar ve Uygulamalarıİlgili ünitenin çalışılması
5Ortez ve Protezde Biyomekanikİlgili ünitenin çalışılması
6Malzemeler ve Üretim Teknikleriİlgili ünitenin çalışılması
7Malzemeler ve Üretim Teknikleriİlgili ünitenin çalışılması
8Yürüyüş Analizi ve Eğitimİlgili ünitenin çalışılması
9Pediatrik Ortez ve Protezİlgili ünitenin çalışılması
10Ortez ve Protez Komplikasyonları ve Çözümleriİlgili ünitenin çalışılması
11Hasta Bakımı ve İletişimİlgili ünitenin çalışılması
12Ortez ve Protezde Gelişmelerİlgili ünitenin çalışılması
13 Mesleki Etik ve Hukuki Yönlerİlgili ünitenin çalışılması
14Son Proje ve Sunumİlgili ünitenin çalışılması
Kaynak
Short Textbook of Prosthesis and Orthotics, Jaypee Brothers Medical Publishers, ISBN 978-81-8448-819-7Öğretim elemanı tarafından haftalık içeriğe uygun olarak hazırlanan PPT, PDF, sesli ya da görüntülü ders materyalleri

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir.
3
PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır.
X
4
PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar.
X
5
PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
7
PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
8
PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler.
X
9
PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder.
X
10
PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir.
X
11
PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
12
PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
13
PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)70
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(70/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ İNGİLİZCE II-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Barış GÜNAY
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Müge Eser
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin alanlarıyla alakalı Mesleki terminolojiyi kullanarak, orta düzey yazılı ve sözlü iletişim becerilerini sergileyebilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ortez ve Protez Girişi,Kas İskelet Sistemi Anatomi ve Fizyolojisi,Ortez Cihazlar ve Uygulamaları,Protez Cihazlar ve Uygulamaları,Ortez ve Protezde Biyomekanik,Malzemeler ve Üretim Teknikleri,Malzemeler ve Üretim Teknikleri,Yürüyüş Analizi ve Eğitim,Pediatrik Ortez ve Protez,Ortez ve Protez Komplikasyonları ve Çözümleri,Hasta Bakımı ve İletişim,Ortez ve Protezde Gelişmeler, Mesleki Etik ve Hukuki Yönler,Son Proje ve Sunum; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
5.Alanıyla alakalı disiplinlerarası çalışma için dil alt yapısını geliştirebilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
1. Alanıyla ile ilgili İngilizce terminolojiyi kullanabilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
1.1 alanındaki ortadüzey İngilizce terimleri tanır.10, 11, 16, 6, 8, 9A
1.2 alanıyla alakalı okuma metinlerini yorumlar10, 11, 16, 6, 8, 9A
2. Alanıyla alakalı güncel yayınları takip edebilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
2.1 bilimsel yayınları yorumlar.10, 16, 6, 9A
2.2 Alanıyla alakalı sözlü sunum yapar.10, 16, 6, 9A
3. Alanıyla alakalı etik değerleri sözlü ve yazılı olarak savunabilecektir.10, 11, 16, 6, 8, 9A
3.1 Etik durumları paydaşlarla tartışır.10, 11, 16, 6, 9A
3.2 Etik konularda kendi görüşünü ileri sürer.10, 11, 16, 6, 9A
4. Alanıyla alakalı geleceğe dönük planlamalar yapabilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
4.1 Lisans eğitimi sonrasını planlar.10, 16, 6, 9A
4.2 Farklı alanlarda bilimsel çalışmaları takip eder.10, 16, 6, 9A
5.1 Alan terminolojisini farklı alanlarda kullanabilir.10, 11, 16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ortez ve Protez Girişiİlgili ünitenin çalışılması
2Kas İskelet Sistemi Anatomi ve Fizyolojisiİlgili ünitenin çalışılması
3Ortez Cihazlar ve Uygulamalarıİlgili ünitenin çalışılması
4Protez Cihazlar ve Uygulamalarıİlgili ünitenin çalışılması
5Ortez ve Protezde Biyomekanikİlgili ünitenin çalışılması
6Malzemeler ve Üretim Teknikleriİlgili ünitenin çalışılması
7Malzemeler ve Üretim Teknikleriİlgili ünitenin çalışılması
8Yürüyüş Analizi ve Eğitimİlgili ünitenin çalışılması
9Pediatrik Ortez ve Protezİlgili ünitenin çalışılması
10Ortez ve Protez Komplikasyonları ve Çözümleriİlgili ünitenin çalışılması
11Hasta Bakımı ve İletişimİlgili ünitenin çalışılması
12Ortez ve Protezde Gelişmelerİlgili ünitenin çalışılması
13 Mesleki Etik ve Hukuki Yönlerİlgili ünitenin çalışılması
14Son Proje ve Sunumİlgili ünitenin çalışılması
Kaynak
Short Textbook of Prosthesis and Orthotics, Jaypee Brothers Medical Publishers, ISBN 978-81-8448-819-7Öğretim elemanı tarafından haftalık içeriğe uygun olarak hazırlanan PPT, PDF, sesli ya da görüntülü ders materyalleri

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir.
3
PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır.
X
4
PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar.
X
5
PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
7
PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
8
PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler.
X
9
PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder.
X
10
PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir.
X
11
PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
12
PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
13
PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:14Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:15