Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ İNGİLİZCE I-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Barış GÜNAY
Dersin YardımcılarıÖğretim Görevlisi Barış Günay
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencinin alanıyla alakalı CEFR B1 düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanarak mesleki okuma, anlama, anlatım becerisini elde etmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanımı, Mesleki İngilizceye giriş, beklenti ve öneriler,Ortez Protez nedir? Çalışma alanları, Mesleğin geleceği,Temel Terminoloji ve kelimelerin bağlam içinde kullanımı,Temel Terminoloji ve kelimelerin bağlam içinde kullanımı,Rehabilitasyon nedir? İlgili okuma ve kelime çalışmaları,Rehabilitasyon nedir? İlgili okuma ve kelime çalışmaları,Alanda kullanılan Cihaz teknolojisi ile ilgili okumalar ve kelime çalışması,Alanda kullanılan Cihaz teknolojisi ile ilgili okumalar ve kelime çalışması,İnsan anatomisi, Eklemler, işlevleri ve temel kelime bilgisi,İnsan anatomisi, Eklemler, işlevleri ve temel kelime bilgisi,Mesleki gelişim için örnek vaka çalışması, vakaların anlatım dilinde kullanılan cümle yapıları ve kelimeler,Mesleki gelişim için örnek vaka çalışması, vakaların anlatım dilinde kullanılan cümle yapıları ve kelimeler,Öğrencilerin seçtikleri makaleler üzerine analiz ve sunum yapmaları,Öğrencilerin seçtikleri makaleler üzerine analiz ve sunum yapmaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Alanıyla ilgili temel kelime bilgisini kullanabilecektir.16, 4, 9A, E
1.1 alanıyla alakalı İngilizce kelimeleri okuma metinlerinde tanır.16, 4, 9A, E
1.2 Kelime çekim ve yapım eklerinden kelimenin anlamını belirler.16, 4, 9A, D
2. Alanıyla alakalı orta düzel metinleri sözlük yardımıyla özetleyebilecektir.16, 6, 9A, D
2.1 Alanıyla alakalı orta düzey metinleri karşılaştırır.16, 19, 9A, E
2.2. Alanıyla alakalı orta düzey metinleri sözlük yardımıyla çözümler16, 9A, E, G
3. Alanıyla alakalı orta düzey sunumları sözlü olarak ifade edebilecektir.A, E, G
3.1 Okuduğu orta düzey bir metni kısa bir şekilde özetleyebilecektir. 10, 16A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanımı, Mesleki İngilizceye giriş, beklenti ve öneriler
2Ortez Protez nedir? Çalışma alanları, Mesleğin geleceğiİlgili Sayfaların çalışılması
3Temel Terminoloji ve kelimelerin bağlam içinde kullanımıİlgili Sayfaların çalışılması
4Temel Terminoloji ve kelimelerin bağlam içinde kullanımıİlgili alanların çalışılması
5Rehabilitasyon nedir? İlgili okuma ve kelime çalışmalarıİlgili Sayfaların çalışılması
6Rehabilitasyon nedir? İlgili okuma ve kelime çalışmalarıİlgili sayfaların çalışılması
7Alanda kullanılan Cihaz teknolojisi ile ilgili okumalar ve kelime çalışmasıİlgili sayfaların çalışılması
8Alanda kullanılan Cihaz teknolojisi ile ilgili okumalar ve kelime çalışmasıİlgili sayfaların çalışılması
9İnsan anatomisi, Eklemler, işlevleri ve temel kelime bilgisiİlgili sayfaların çalışılması
10İnsan anatomisi, Eklemler, işlevleri ve temel kelime bilgisiİlgili sayfaların çalışılması
11Mesleki gelişim için örnek vaka çalışması, vakaların anlatım dilinde kullanılan cümle yapıları ve kelimelerMakale incelemesi
12Mesleki gelişim için örnek vaka çalışması, vakaların anlatım dilinde kullanılan cümle yapıları ve kelimelerMakale incelemesi
13Öğrencilerin seçtikleri makaleler üzerine analiz ve sunum yapmalarıMakale incelemesi
14Öğrencilerin seçtikleri makaleler üzerine analiz ve sunum yapmalarıMakale incelemesi
Kaynak
Short Textbook of Prosthesis and Orthotics, Jaypee Brothers Medical Publishers, ISBN 978-81-8448-819-7
Öğretim elemanı tarafından haftalık içeriğe uygun olarak hazırlanan PPT, PDF, sesli ya da görüntülü ders materyalleri

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır.
4
PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar.
5
PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
6
PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
X
7
PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
8
PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler.
X
9
PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder.
X
10
PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir.
X
11
PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
12
PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
13
PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)74
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(74/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ İNGİLİZCE I-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Barış GÜNAY
Dersin YardımcılarıÖğretim Görevlisi Barış Günay
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencinin alanıyla alakalı CEFR B1 düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanarak mesleki okuma, anlama, anlatım becerisini elde etmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanımı, Mesleki İngilizceye giriş, beklenti ve öneriler,Ortez Protez nedir? Çalışma alanları, Mesleğin geleceği,Temel Terminoloji ve kelimelerin bağlam içinde kullanımı,Temel Terminoloji ve kelimelerin bağlam içinde kullanımı,Rehabilitasyon nedir? İlgili okuma ve kelime çalışmaları,Rehabilitasyon nedir? İlgili okuma ve kelime çalışmaları,Alanda kullanılan Cihaz teknolojisi ile ilgili okumalar ve kelime çalışması,Alanda kullanılan Cihaz teknolojisi ile ilgili okumalar ve kelime çalışması,İnsan anatomisi, Eklemler, işlevleri ve temel kelime bilgisi,İnsan anatomisi, Eklemler, işlevleri ve temel kelime bilgisi,Mesleki gelişim için örnek vaka çalışması, vakaların anlatım dilinde kullanılan cümle yapıları ve kelimeler,Mesleki gelişim için örnek vaka çalışması, vakaların anlatım dilinde kullanılan cümle yapıları ve kelimeler,Öğrencilerin seçtikleri makaleler üzerine analiz ve sunum yapmaları,Öğrencilerin seçtikleri makaleler üzerine analiz ve sunum yapmaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Alanıyla ilgili temel kelime bilgisini kullanabilecektir.16, 4, 9A, E
1.1 alanıyla alakalı İngilizce kelimeleri okuma metinlerinde tanır.16, 4, 9A, E
1.2 Kelime çekim ve yapım eklerinden kelimenin anlamını belirler.16, 4, 9A, D
2. Alanıyla alakalı orta düzel metinleri sözlük yardımıyla özetleyebilecektir.16, 6, 9A, D
2.1 Alanıyla alakalı orta düzey metinleri karşılaştırır.16, 19, 9A, E
2.2. Alanıyla alakalı orta düzey metinleri sözlük yardımıyla çözümler16, 9A, E, G
3. Alanıyla alakalı orta düzey sunumları sözlü olarak ifade edebilecektir.A, E, G
3.1 Okuduğu orta düzey bir metni kısa bir şekilde özetleyebilecektir. 10, 16A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanımı, Mesleki İngilizceye giriş, beklenti ve öneriler
2Ortez Protez nedir? Çalışma alanları, Mesleğin geleceğiİlgili Sayfaların çalışılması
3Temel Terminoloji ve kelimelerin bağlam içinde kullanımıİlgili Sayfaların çalışılması
4Temel Terminoloji ve kelimelerin bağlam içinde kullanımıİlgili alanların çalışılması
5Rehabilitasyon nedir? İlgili okuma ve kelime çalışmalarıİlgili Sayfaların çalışılması
6Rehabilitasyon nedir? İlgili okuma ve kelime çalışmalarıİlgili sayfaların çalışılması
7Alanda kullanılan Cihaz teknolojisi ile ilgili okumalar ve kelime çalışmasıİlgili sayfaların çalışılması
8Alanda kullanılan Cihaz teknolojisi ile ilgili okumalar ve kelime çalışmasıİlgili sayfaların çalışılması
9İnsan anatomisi, Eklemler, işlevleri ve temel kelime bilgisiİlgili sayfaların çalışılması
10İnsan anatomisi, Eklemler, işlevleri ve temel kelime bilgisiİlgili sayfaların çalışılması
11Mesleki gelişim için örnek vaka çalışması, vakaların anlatım dilinde kullanılan cümle yapıları ve kelimelerMakale incelemesi
12Mesleki gelişim için örnek vaka çalışması, vakaların anlatım dilinde kullanılan cümle yapıları ve kelimelerMakale incelemesi
13Öğrencilerin seçtikleri makaleler üzerine analiz ve sunum yapmalarıMakale incelemesi
14Öğrencilerin seçtikleri makaleler üzerine analiz ve sunum yapmalarıMakale incelemesi
Kaynak
Short Textbook of Prosthesis and Orthotics, Jaypee Brothers Medical Publishers, ISBN 978-81-8448-819-7
Öğretim elemanı tarafından haftalık içeriğe uygun olarak hazırlanan PPT, PDF, sesli ya da görüntülü ders materyalleri

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır.
4
PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar.
5
PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
6
PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
X
7
PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
8
PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler.
X
9
PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder.
X
10
PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir.
X
11
PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
12
PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
13
PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:14Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:15