Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
3D TASARIM VE MODELLEME | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sena ÖZDEMİR GÖRGÜ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ozan KAYIKCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı 3 boyutlu temel tasarım ilkeleri ve medikal tasarım ilkelerine göre 3 boyutlu tasarım ve modelleme uygulamalarını kavramaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 3D Tasarıma Giriş,3 Boyutlu Programların tanıtımı,3 Boyutlu modellemeye giriş,3 Boyutlu modelleme çalışması I,3 Boyutlu modelleme çalışması II,Algoritmik çalışma örnekleri,3D Parametrik tasarım örnekleri,3 Boyutlu Tasarım Uygulaması,Parametrik protez tasarımı ve uygulaması,3D tarayıcı ile doku taranması,3D tarayıcı verilerinin işlenmesi,3D yazıcı uygulamaları,3D Yazıcı ile protez üretimi ,3D Medikal tasarım uygulaması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Temel tasarım ilkelerini, süreçlerini ve medikal tasarım uygulamalarını örneklendirir. | 2, 8, 9 | E |
Bilgisayar destekli çizim ve tasarım programlarının çeşitleri, farkları ve avantajlarını bilir. | 2, 8, 9 | E |
Örnek bir protez ürününün parametrik olarak 3D ortamda modellenmesini bilir. | 2, 8, 9 | E |
3D yazıcıları ve tarayıcıları kavrar. | 2, 8, 9 | E |
3D tarayıcı ile oluşturup işlenen verinin 3D yazıcı ile üretilmesi uygulamalı çalışmayı bilir. | 2, 8, 9 | E |
3 boyut kavramının ve koordinat sistemi ile modelleme mantığını kavrar. | 2, 8, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 3D Tasarıma Giriş | Kaynak 1 |
2 | 3 Boyutlu Programların tanıtımı | Kaynak 1 |
3 | 3 Boyutlu modellemeye giriş | Kaynak 1 |
4 | 3 Boyutlu modelleme çalışması I | Kaynak 1 |
5 | 3 Boyutlu modelleme çalışması II | Kaynak 1 |
6 | Algoritmik çalışma örnekleri | Kaynak 1 |
7 | 3D Parametrik tasarım örnekleri | Kaynak 2 |
8 | 3 Boyutlu Tasarım Uygulaması | Kaynak 3 |
9 | Parametrik protez tasarımı ve uygulaması | Kaynak 3 |
10 | 3D tarayıcı ile doku taranması | Kaynak 3 |
11 | 3D tarayıcı verilerinin işlenmesi | Kaynak 3 |
12 | 3D yazıcı uygulamaları | Kaynak 3 |
13 | 3D Yazıcı ile protez üretimi | Kaynak 3 |
14 | 3D Medikal tasarım uygulaması | Kaynak 3 |
Kaynak |
Mebis üzerinden ders notları verilecektir |
1) Kolektif. 3D Modelleme ve Animasyon. Kodlab Yayınevi, 1.basım, 2017. 2) Kolektif.Algoritma Ve Programlama Mantığı. Kodlab Yayınevi, 1.basım, 2017. 3) Demirbaş YK, Arlı B.3 Boyutlu Yazıcı Yapımı ve Kullanımı. Abaküs Yayınları, 1.basım, 2015. 4) Sümen MA. 3D Studio Max ile Karakter Modelleme. 4.basım,Kodlab Yayınevi, 2017. 5)Felek SÖ.RHİNOCEROS 3D.1.basım,Kodlab Yayınevi, 2019. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır. | X | |||||
4 | PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
7 | PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
8 | PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
9 | PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder. | X | |||||
10 | PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir. | X | |||||
11 | PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
12 | PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
13 | PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
3D TASARIM VE MODELLEME | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sena ÖZDEMİR GÖRGÜ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ozan KAYIKCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı 3 boyutlu temel tasarım ilkeleri ve medikal tasarım ilkelerine göre 3 boyutlu tasarım ve modelleme uygulamalarını kavramaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 3D Tasarıma Giriş,3 Boyutlu Programların tanıtımı,3 Boyutlu modellemeye giriş,3 Boyutlu modelleme çalışması I,3 Boyutlu modelleme çalışması II,Algoritmik çalışma örnekleri,3D Parametrik tasarım örnekleri,3 Boyutlu Tasarım Uygulaması,Parametrik protez tasarımı ve uygulaması,3D tarayıcı ile doku taranması,3D tarayıcı verilerinin işlenmesi,3D yazıcı uygulamaları,3D Yazıcı ile protez üretimi ,3D Medikal tasarım uygulaması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Temel tasarım ilkelerini, süreçlerini ve medikal tasarım uygulamalarını örneklendirir. | 2, 8, 9 | E |
Bilgisayar destekli çizim ve tasarım programlarının çeşitleri, farkları ve avantajlarını bilir. | 2, 8, 9 | E |
Örnek bir protez ürününün parametrik olarak 3D ortamda modellenmesini bilir. | 2, 8, 9 | E |
3D yazıcıları ve tarayıcıları kavrar. | 2, 8, 9 | E |
3D tarayıcı ile oluşturup işlenen verinin 3D yazıcı ile üretilmesi uygulamalı çalışmayı bilir. | 2, 8, 9 | E |
3 boyut kavramının ve koordinat sistemi ile modelleme mantığını kavrar. | 2, 8, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 3D Tasarıma Giriş | Kaynak 1 |
2 | 3 Boyutlu Programların tanıtımı | Kaynak 1 |
3 | 3 Boyutlu modellemeye giriş | Kaynak 1 |
4 | 3 Boyutlu modelleme çalışması I | Kaynak 1 |
5 | 3 Boyutlu modelleme çalışması II | Kaynak 1 |
6 | Algoritmik çalışma örnekleri | Kaynak 1 |
7 | 3D Parametrik tasarım örnekleri | Kaynak 2 |
8 | 3 Boyutlu Tasarım Uygulaması | Kaynak 3 |
9 | Parametrik protez tasarımı ve uygulaması | Kaynak 3 |
10 | 3D tarayıcı ile doku taranması | Kaynak 3 |
11 | 3D tarayıcı verilerinin işlenmesi | Kaynak 3 |
12 | 3D yazıcı uygulamaları | Kaynak 3 |
13 | 3D Yazıcı ile protez üretimi | Kaynak 3 |
14 | 3D Medikal tasarım uygulaması | Kaynak 3 |
Kaynak |
Mebis üzerinden ders notları verilecektir |
1) Kolektif. 3D Modelleme ve Animasyon. Kodlab Yayınevi, 1.basım, 2017. 2) Kolektif.Algoritma Ve Programlama Mantığı. Kodlab Yayınevi, 1.basım, 2017. 3) Demirbaş YK, Arlı B.3 Boyutlu Yazıcı Yapımı ve Kullanımı. Abaküs Yayınları, 1.basım, 2015. 4) Sümen MA. 3D Studio Max ile Karakter Modelleme. 4.basım,Kodlab Yayınevi, 2017. 5)Felek SÖ.RHİNOCEROS 3D.1.basım,Kodlab Yayınevi, 2019. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır. | X | |||||
4 | PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
7 | PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
8 | PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
9 | PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder. | X | |||||
10 | PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir. | X | |||||
11 | PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
12 | PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
13 | PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |