Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK BİLİMLER II | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Yağmur ALTUN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Berkan KAPLAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kemikleri, eklemleri ve kasları etkileyen patolojik süreçlerin mekanizmalarını ve yapılarını tanıyabilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derinin yapısı,Derinin işlevi,Cilt Patofizyolojisine giriş,Yara iyileşmesi ve uyaranlara tepki,Basınca tepki ve iskemi,Nöronların yapısı ve özellikleri,Dinlenme membran potansiyeli ve aksiyon potansiyeli,Reseptör mekanizmaları ve kimyasal iletim,Beyin, omurilik ve periferik sinir sistem anatomisi,Ağrı : fonksiyon , reseptörler , iletim yolları,Sinir Sisteminin patofizyolojisi,Malformasyonlar ; Beyin ve omurilik üzerindeki travma enfeksiyonları ve etkileri,Beyin damar hastalıkları ve beyin ve omurilik tümörleri,Dejeneratif hastalıklar ve demiyelinizan periferik sinir bozuklukları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Derinin fonksiyonunu açıklar | 10, 9 | A |
Yara iyileşmesini tanımlar | 10, 9 | A |
Derinin yapısını tanımlar | 10, 9 | A |
Derinin patofizyolojisi tanımlar | 10, 9 | A |
İskemiyi açıklar | 10, 9 | A |
Uyaranlara karşı cevabı tanımlar | 10, 9 | A, E |
Nöronların yapısı ve özellikleri açıklar | 10, 9 | A |
Dinlenme membran potansiyelini ve aksiyon potansiyelini tanımlar | 10, 9 | A |
Sinir sisteminin patofizyolojisi tanımlar | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derinin yapısı | Kaynak 1 Bölüm 2 |
2 | Derinin işlevi | Kaynak 1 Bölüm 2 |
3 | Cilt Patofizyolojisine giriş | Kaynak 1 Kısım 2 |
4 | Yara iyileşmesi ve uyaranlara tepki | Kaynak 1 Kısım 2 |
5 | Basınca tepki ve iskemi | Kaynak 1 Kısım 2 |
6 | Nöronların yapısı ve özellikleri | Kaynak 1 Kısım 2 |
7 | Dinlenme membran potansiyeli ve aksiyon potansiyeli | Kaynak 1 Kısım 2 |
8 | Reseptör mekanizmaları ve kimyasal iletim | Kaynak 1 Kısım 2 |
9 | Beyin, omurilik ve periferik sinir sistem anatomisi | Kaynak 1 Kısım 2 |
10 | Ağrı : fonksiyon , reseptörler , iletim yolları | Kaynak 2 Kısım 2 |
11 | Sinir Sisteminin patofizyolojisi | Kaynak 2 Kısım 5 |
12 | Malformasyonlar ; Beyin ve omurilik üzerindeki travma enfeksiyonları ve etkileri | Kaynak 2 Kısım 5 |
13 | Beyin damar hastalıkları ve beyin ve omurilik tümörleri | Kaynak 2 Kısım 5 |
14 | Dejeneratif hastalıklar ve demiyelinizan periferik sinir bozuklukları | Kaynak 1 Kısım 2 |
Kaynak |
Ders notu verilecektir. |
1) Atlas of Pathophysiology-Lippincott, 2010 2) Harold J. Bruyere-100 Case Studies in Pathophysiology -Lippincott Williams & Wilkins (2008) 3) Oliver Wunderlich, Joachim Fluhr-Practical Aspects of Cosmetic Testing_ How to Set up a Scientific Study in Skin Physiology-Springer-Verlag Berlin Heidelberg (2011) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır. | X | |||||
4 | PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
7 | PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
8 | PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
9 | PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder. | X | |||||
10 | PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir. | X | |||||
11 | PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
12 | PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
13 | PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK BİLİMLER II | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Yağmur ALTUN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Berkan KAPLAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kemikleri, eklemleri ve kasları etkileyen patolojik süreçlerin mekanizmalarını ve yapılarını tanıyabilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derinin yapısı,Derinin işlevi,Cilt Patofizyolojisine giriş,Yara iyileşmesi ve uyaranlara tepki,Basınca tepki ve iskemi,Nöronların yapısı ve özellikleri,Dinlenme membran potansiyeli ve aksiyon potansiyeli,Reseptör mekanizmaları ve kimyasal iletim,Beyin, omurilik ve periferik sinir sistem anatomisi,Ağrı : fonksiyon , reseptörler , iletim yolları,Sinir Sisteminin patofizyolojisi,Malformasyonlar ; Beyin ve omurilik üzerindeki travma enfeksiyonları ve etkileri,Beyin damar hastalıkları ve beyin ve omurilik tümörleri,Dejeneratif hastalıklar ve demiyelinizan periferik sinir bozuklukları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Derinin fonksiyonunu açıklar | 10, 9 | A |
Yara iyileşmesini tanımlar | 10, 9 | A |
Derinin yapısını tanımlar | 10, 9 | A |
Derinin patofizyolojisi tanımlar | 10, 9 | A |
İskemiyi açıklar | 10, 9 | A |
Uyaranlara karşı cevabı tanımlar | 10, 9 | A, E |
Nöronların yapısı ve özellikleri açıklar | 10, 9 | A |
Dinlenme membran potansiyelini ve aksiyon potansiyelini tanımlar | 10, 9 | A |
Sinir sisteminin patofizyolojisi tanımlar | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derinin yapısı | Kaynak 1 Bölüm 2 |
2 | Derinin işlevi | Kaynak 1 Bölüm 2 |
3 | Cilt Patofizyolojisine giriş | Kaynak 1 Kısım 2 |
4 | Yara iyileşmesi ve uyaranlara tepki | Kaynak 1 Kısım 2 |
5 | Basınca tepki ve iskemi | Kaynak 1 Kısım 2 |
6 | Nöronların yapısı ve özellikleri | Kaynak 1 Kısım 2 |
7 | Dinlenme membran potansiyeli ve aksiyon potansiyeli | Kaynak 1 Kısım 2 |
8 | Reseptör mekanizmaları ve kimyasal iletim | Kaynak 1 Kısım 2 |
9 | Beyin, omurilik ve periferik sinir sistem anatomisi | Kaynak 1 Kısım 2 |
10 | Ağrı : fonksiyon , reseptörler , iletim yolları | Kaynak 2 Kısım 2 |
11 | Sinir Sisteminin patofizyolojisi | Kaynak 2 Kısım 5 |
12 | Malformasyonlar ; Beyin ve omurilik üzerindeki travma enfeksiyonları ve etkileri | Kaynak 2 Kısım 5 |
13 | Beyin damar hastalıkları ve beyin ve omurilik tümörleri | Kaynak 2 Kısım 5 |
14 | Dejeneratif hastalıklar ve demiyelinizan periferik sinir bozuklukları | Kaynak 1 Kısım 2 |
Kaynak |
Ders notu verilecektir. |
1) Atlas of Pathophysiology-Lippincott, 2010 2) Harold J. Bruyere-100 Case Studies in Pathophysiology -Lippincott Williams & Wilkins (2008) 3) Oliver Wunderlich, Joachim Fluhr-Practical Aspects of Cosmetic Testing_ How to Set up a Scientific Study in Skin Physiology-Springer-Verlag Berlin Heidelberg (2011) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır. | X | |||||
4 | PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
7 | PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
8 | PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
9 | PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder. | X | |||||
10 | PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir. | X | |||||
11 | PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
12 | PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
13 | PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |