Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PROTEZ I -Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Yağmur ALTUN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Mustafa GÜLTEKİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÜst ekstremite protezlerinin değerlendirme, uygulama, prova ve kullanım aşamalarını yönetebilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Parsiyel El Protezleri ve Değerlendirmesi,El Bilek Dezartikülasyonu Protezleri ve Değerlendirmesi,Transradial Ampute Değerlendirmesi,Transradial Protezler,Dirsek Dezartikülasyonu Değerlendirmesi,Dirsek Dezartikülasyonu Protezleri ,Transhumeral Ampute Değerlendirmesi,Transhumeral Protezler,Omuz Dezartikülasyonu Değerlendirmesi ve Protezleri,Myoelektrik Üst Ekstremite Protezleri ve Değerlendirmesi,Teknolojik Üst Ekstremite Protezleri,Estetik Üst Ekstremite Protezleri,Spor Aktivitelerinde Üst Ekstremite Protezleri,Rekreasyonel Aktivitelerde Üst Ekstremite Protezleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Üst ekstremite protezleri alanına yönelik ihtiyacı belirler.10, 19, 9A
Üst ekstremite protezlerini tanımlar.10, 16, 19, 4, 9A
Üst ekstremite protez değerlendirme yöntemlerini açıklar.10, 16, 19, 4, 9A
Üst ekstremite protez uygulamalarını yönetir.10, 13, 19, 4, 9A
Üst ekstremite protez tasarımını gerçekleştirir.11, 19, 4, 9A
Üst ekstremite protezlerinde prova aşamasını açıklar.10, 13, 16, 19, 4, 9A
Üst ekstremite protezi kullanım aşamalarını yönetir.4, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Parsiyel El Protezleri ve DeğerlendirmesiKaynak 1 - Bölüm 1
2El Bilek Dezartikülasyonu Protezleri ve DeğerlendirmesiKaynak 1 - Bölüm 1
3Transradial Ampute DeğerlendirmesiKaynak 1 - Bölüm 2
4Transradial ProtezlerKaynak 1 - Bölüm 2
5Dirsek Dezartikülasyonu DeğerlendirmesiKaynak 1 - Bölüm 2
6Dirsek Dezartikülasyonu Protezleri Kaynak 1 - Bölüm 2
7Transhumeral Ampute DeğerlendirmesiKaynak 1 - Bölüm 3
8Transhumeral ProtezlerKaynak 2 - Bölüm 17, 19
9Omuz Dezartikülasyonu Değerlendirmesi ve ProtezleriKaynak 1 - Bölüm 4
10Myoelektrik Üst Ekstremite Protezleri ve DeğerlendirmesiKaynak 1 - Bölüm 6, 7
11Teknolojik Üst Ekstremite ProtezleriKaynak 1 - Bölüm 5, 6
12Estetik Üst Ekstremite ProtezleriKaynak 1 - Bölüm 5, 6
13Spor Aktivitelerinde Üst Ekstremite ProtezleriKaynak 2 - Bölüm 23
14Rekreasyonel Aktivitelerde Üst Ekstremite ProtezleriKaynak 2 - Bölüm 23
Kaynak
Öğrencilere ders notu verilecektir.
1) Muzumdar A. Powered Upper Limb Prosthesis, Springer, 2004. 2) Meier RH, Atkins DJ, Functional Restoration of Adults and Children with Upper Extremity Amputation, Demos Medical Publishing, 2004.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır.
X
4
PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar.
X
5
PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
X
7
PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
8
PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler.
X
9
PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder.
X
10
PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir.
X
11
PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
12
PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
13
PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Ders Saati000
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer21224
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11212
Genel Sınav ve Hazırlığı11414
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)106
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PROTEZ I -Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Yağmur ALTUN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Mustafa GÜLTEKİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÜst ekstremite protezlerinin değerlendirme, uygulama, prova ve kullanım aşamalarını yönetebilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Parsiyel El Protezleri ve Değerlendirmesi,El Bilek Dezartikülasyonu Protezleri ve Değerlendirmesi,Transradial Ampute Değerlendirmesi,Transradial Protezler,Dirsek Dezartikülasyonu Değerlendirmesi,Dirsek Dezartikülasyonu Protezleri ,Transhumeral Ampute Değerlendirmesi,Transhumeral Protezler,Omuz Dezartikülasyonu Değerlendirmesi ve Protezleri,Myoelektrik Üst Ekstremite Protezleri ve Değerlendirmesi,Teknolojik Üst Ekstremite Protezleri,Estetik Üst Ekstremite Protezleri,Spor Aktivitelerinde Üst Ekstremite Protezleri,Rekreasyonel Aktivitelerde Üst Ekstremite Protezleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Üst ekstremite protezleri alanına yönelik ihtiyacı belirler.10, 19, 9A
Üst ekstremite protezlerini tanımlar.10, 16, 19, 4, 9A
Üst ekstremite protez değerlendirme yöntemlerini açıklar.10, 16, 19, 4, 9A
Üst ekstremite protez uygulamalarını yönetir.10, 13, 19, 4, 9A
Üst ekstremite protez tasarımını gerçekleştirir.11, 19, 4, 9A
Üst ekstremite protezlerinde prova aşamasını açıklar.10, 13, 16, 19, 4, 9A
Üst ekstremite protezi kullanım aşamalarını yönetir.4, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Parsiyel El Protezleri ve DeğerlendirmesiKaynak 1 - Bölüm 1
2El Bilek Dezartikülasyonu Protezleri ve DeğerlendirmesiKaynak 1 - Bölüm 1
3Transradial Ampute DeğerlendirmesiKaynak 1 - Bölüm 2
4Transradial ProtezlerKaynak 1 - Bölüm 2
5Dirsek Dezartikülasyonu DeğerlendirmesiKaynak 1 - Bölüm 2
6Dirsek Dezartikülasyonu Protezleri Kaynak 1 - Bölüm 2
7Transhumeral Ampute DeğerlendirmesiKaynak 1 - Bölüm 3
8Transhumeral ProtezlerKaynak 2 - Bölüm 17, 19
9Omuz Dezartikülasyonu Değerlendirmesi ve ProtezleriKaynak 1 - Bölüm 4
10Myoelektrik Üst Ekstremite Protezleri ve DeğerlendirmesiKaynak 1 - Bölüm 6, 7
11Teknolojik Üst Ekstremite ProtezleriKaynak 1 - Bölüm 5, 6
12Estetik Üst Ekstremite ProtezleriKaynak 1 - Bölüm 5, 6
13Spor Aktivitelerinde Üst Ekstremite ProtezleriKaynak 2 - Bölüm 23
14Rekreasyonel Aktivitelerde Üst Ekstremite ProtezleriKaynak 2 - Bölüm 23
Kaynak
Öğrencilere ders notu verilecektir.
1) Muzumdar A. Powered Upper Limb Prosthesis, Springer, 2004. 2) Meier RH, Atkins DJ, Functional Restoration of Adults and Children with Upper Extremity Amputation, Demos Medical Publishing, 2004.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır.
X
4
PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar.
X
5
PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
X
7
PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
8
PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler.
X
9
PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder.
X
10
PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir.
X
11
PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
12
PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
13
PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:14Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:15