Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mehmet İPŞİRLİ
Dersi VerenlerProf.Dr. Mehmet İPŞİRLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTürkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş süreci ve Atatürk İlke ve İnkılâpları hakkında bilgiler vermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Kurtuluş Savaşı’nda Batı Cephesi, Zaferin Kazanılması ve Mudanya Mütarekesi,Saltanatın Kaldırılması ve İstanbul İle İlişkiler,Lozan Barış Antlaşması, Cumhuriyet’in İlanı ,Halifeliğin Kaldırılışı, 1924 Anayasası,Atatürk İnkılâplarının Hayata Geçişi,Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar ,Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar,Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar,Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri,1929 Ekonomik Buhranı ve Cumhuriyetin Kalkınma Politikaları,Atatürk’ün Dış Politikası,Atatürk Sonrası Türkiye, II. Dünya Savaşı ve Çok Partili Hayata Geçiş,Türkiye’nin Stratejik Konuları, Musul Sorunu, Hatay’ın Anavatana Katılması.,Türkiye’nin Stratejik Konuları, Boğazlar Meselesi, Kıbrıs; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Kurtuluş Savaşının son yıllarında yer alan olayları, zaferle birlikte gelişen olayları açıklayabilecektir. 10, 16, 9A
1.1.Kurtuluş Savaşında Batı Cephesi savaşlarını açıklar.10, 16, 9A
1.2.Zaferin kazanılmasını açıklar.10, 16, 9A
1.3.Cumhuriyetin ilanını açıklar.10, 16, 9A
2.1.Cumhuriyetle birlikte başlayan halifeliğin kaldırılması sürecini tanımlar.10, 16, 9A
2. Cumhuriyet ve Atatürk İnkılaplarını sayabilecektir.10, 16, 9A
3. Atatürk inkılaplarını sayabilecektir. 10, 16, 9A
4. Çok partili hayata geçiş çalışmalarını açıklayabilecektir. 10, 16, 9A
5. Atatürk dönemi ve sonrası gelişen olayları açıklayabilecektir.10, 16, 9A
6. Atatürk’ün dış politikasını açıklayabilecektir.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kurtuluş Savaşı’nda Batı Cephesi, Zaferin Kazanılması ve Mudanya Mütarekesi1,2,3,4,5
2Saltanatın Kaldırılması ve İstanbul İle İlişkiler1,2,3,4,5
3Lozan Barış Antlaşması, Cumhuriyet’in İlanı 1,2,3,4,5
4Halifeliğin Kaldırılışı, 1924 Anayasası1,2,3,4,5
5Atatürk İnkılâplarının Hayata Geçişi1,2,3,4,5
6Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar 1,2,3,4,5
7Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar1,2,3,4,5
8Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar1,2,3,4,5
9Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri1,2,3,4,5
101929 Ekonomik Buhranı ve Cumhuriyetin Kalkınma Politikaları1,2,3,4,5
11Atatürk’ün Dış Politikası1,2,3,4,5
12Atatürk Sonrası Türkiye, II. Dünya Savaşı ve Çok Partili Hayata Geçiş1,2,3,4,5
13Türkiye’nin Stratejik Konuları, Musul Sorunu, Hatay’ın Anavatana Katılması.1,2,3,4,5
14Türkiye’nin Stratejik Konuları, Boğazlar Meselesi, Kıbrıs1,2,3,4,5
Kaynak
1.Nutuk 2.Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri I-III, Ankara 1997. 3.Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu (Çev. Metin Kıratlı), Ankara 1996. 4.Türk İnkılâp Tarihi (Edt. Cemil Öztürk), Ankara 2010.
5.Ders sunumları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
2
PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir.
3
PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır.
X
4
PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar.
5
PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
7
PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
8
PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler.
X
9
PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder.
10
PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir.
11
PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
12
PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
13
PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11616
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)54
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(54/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mehmet İPŞİRLİ
Dersi VerenlerProf.Dr. Mehmet İPŞİRLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTürkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş süreci ve Atatürk İlke ve İnkılâpları hakkında bilgiler vermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Kurtuluş Savaşı’nda Batı Cephesi, Zaferin Kazanılması ve Mudanya Mütarekesi,Saltanatın Kaldırılması ve İstanbul İle İlişkiler,Lozan Barış Antlaşması, Cumhuriyet’in İlanı ,Halifeliğin Kaldırılışı, 1924 Anayasası,Atatürk İnkılâplarının Hayata Geçişi,Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar ,Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar,Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar,Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri,1929 Ekonomik Buhranı ve Cumhuriyetin Kalkınma Politikaları,Atatürk’ün Dış Politikası,Atatürk Sonrası Türkiye, II. Dünya Savaşı ve Çok Partili Hayata Geçiş,Türkiye’nin Stratejik Konuları, Musul Sorunu, Hatay’ın Anavatana Katılması.,Türkiye’nin Stratejik Konuları, Boğazlar Meselesi, Kıbrıs; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Kurtuluş Savaşının son yıllarında yer alan olayları, zaferle birlikte gelişen olayları açıklayabilecektir. 10, 16, 9A
1.1.Kurtuluş Savaşında Batı Cephesi savaşlarını açıklar.10, 16, 9A
1.2.Zaferin kazanılmasını açıklar.10, 16, 9A
1.3.Cumhuriyetin ilanını açıklar.10, 16, 9A
2.1.Cumhuriyetle birlikte başlayan halifeliğin kaldırılması sürecini tanımlar.10, 16, 9A
2. Cumhuriyet ve Atatürk İnkılaplarını sayabilecektir.10, 16, 9A
3. Atatürk inkılaplarını sayabilecektir. 10, 16, 9A
4. Çok partili hayata geçiş çalışmalarını açıklayabilecektir. 10, 16, 9A
5. Atatürk dönemi ve sonrası gelişen olayları açıklayabilecektir.10, 16, 9A
6. Atatürk’ün dış politikasını açıklayabilecektir.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kurtuluş Savaşı’nda Batı Cephesi, Zaferin Kazanılması ve Mudanya Mütarekesi1,2,3,4,5
2Saltanatın Kaldırılması ve İstanbul İle İlişkiler1,2,3,4,5
3Lozan Barış Antlaşması, Cumhuriyet’in İlanı 1,2,3,4,5
4Halifeliğin Kaldırılışı, 1924 Anayasası1,2,3,4,5
5Atatürk İnkılâplarının Hayata Geçişi1,2,3,4,5
6Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar 1,2,3,4,5
7Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar1,2,3,4,5
8Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar1,2,3,4,5
9Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri1,2,3,4,5
101929 Ekonomik Buhranı ve Cumhuriyetin Kalkınma Politikaları1,2,3,4,5
11Atatürk’ün Dış Politikası1,2,3,4,5
12Atatürk Sonrası Türkiye, II. Dünya Savaşı ve Çok Partili Hayata Geçiş1,2,3,4,5
13Türkiye’nin Stratejik Konuları, Musul Sorunu, Hatay’ın Anavatana Katılması.1,2,3,4,5
14Türkiye’nin Stratejik Konuları, Boğazlar Meselesi, Kıbrıs1,2,3,4,5
Kaynak
1.Nutuk 2.Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri I-III, Ankara 1997. 3.Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu (Çev. Metin Kıratlı), Ankara 1996. 4.Türk İnkılâp Tarihi (Edt. Cemil Öztürk), Ankara 2010.
5.Ders sunumları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
2
PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir.
3
PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır.
X
4
PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar.
5
PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
7
PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
8
PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler.
X
9
PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder.
10
PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir.
11
PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
12
PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
13
PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:14Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:15