Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PROTEZ ORTEZ BİLİMİ IV | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Naile Hande YAZICI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Naile Hande YAZICI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Üst ekstremite amputasyonlarına uygun olarak protezin geliştirilmesini ve uygulanmasını teorik olarak sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Üst Ekstremite Amputasyon Çeşitleri ve Seviyeleri ,Üst Ekstremite Protezlerine Giriş ,Üst Ekstremite Protezlerinin Temel Prensipleri ,Omuz Dezartikülasyon ve Forequarter Protezleri ,Transhumeral Protezler ,Transradial Protezler ,Vaka Çalışması,Parsiyel El Protezleri ,Kozmetik Protez Uygulamaları ,Üst Ekstremite Protezleri Soket Çeşitleri ,üst Ekstremite Protezleri Süspansiyon Sistemleri ,Üst Ekstremite Protez Terminal Uçlar ,Üst Ekstremite Protezleri Güncel Yaklaşımlar ,Vaka Çalışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Üst ekstremite kinezyolojisi ve biyomekaniğini tartışır. | 10, 12, 19, 4, 9 | A |
Üst ekstremite amputasyon seviyelerini sorgular. | 10, 12, 16, 4, 9 | A |
Üst ekstremite protezlerini ayırt eder. | 10, 12, 16, 19, 4, 9 | A |
Hasta/protez uyum prensiplerini özetler. | 10, 12, 13, 3, 37, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Üst Ekstremite Amputasyon Çeşitleri ve Seviyeleri | Kaynak 1 |
2 | Üst Ekstremite Protezlerine Giriş | Kaynak 2 |
3 | Üst Ekstremite Protezlerinin Temel Prensipleri | Kaynak 3 |
4 | Omuz Dezartikülasyon ve Forequarter Protezleri | Kaynak 2,3 |
5 | Transhumeral Protezler | Kaynak 3 |
6 | Transradial Protezler | Kaynak 3 |
7 | Vaka Çalışması | |
8 | Parsiyel El Protezleri | Kaynak 3 |
9 | Kozmetik Protez Uygulamaları | Kaynak 1 |
10 | Üst Ekstremite Protezleri Soket Çeşitleri | Kaynak 1 |
11 | üst Ekstremite Protezleri Süspansiyon Sistemleri | Kaynak 1 |
12 | Üst Ekstremite Protez Terminal Uçlar | Kaynak 1 |
13 | Üst Ekstremite Protezleri Güncel Yaklaşımlar | Kaynak 1,2 |
14 | Vaka Çalışması |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilecektir. |
1. Şener G, Erbahçeci F, Protezler, Pelikan Yayıncılık, Ankara, 2015. 2. Seymour R, Prosthetics and Orthotics: Lower Limb and Spinal, 2002. 3. Chui KK, Jorge M, Yen CS, Lusardi MM, Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation (Fourth Edition), 2020. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır. | X | |||||
4 | PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
7 | PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
8 | PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
9 | PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder. | X | |||||
10 | PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir. | X | |||||
11 | PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
12 | PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
13 | PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 7 | 7 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 95 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(95/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PROTEZ ORTEZ BİLİMİ IV | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Naile Hande YAZICI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Naile Hande YAZICI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Üst ekstremite amputasyonlarına uygun olarak protezin geliştirilmesini ve uygulanmasını teorik olarak sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Üst Ekstremite Amputasyon Çeşitleri ve Seviyeleri ,Üst Ekstremite Protezlerine Giriş ,Üst Ekstremite Protezlerinin Temel Prensipleri ,Omuz Dezartikülasyon ve Forequarter Protezleri ,Transhumeral Protezler ,Transradial Protezler ,Vaka Çalışması,Parsiyel El Protezleri ,Kozmetik Protez Uygulamaları ,Üst Ekstremite Protezleri Soket Çeşitleri ,üst Ekstremite Protezleri Süspansiyon Sistemleri ,Üst Ekstremite Protez Terminal Uçlar ,Üst Ekstremite Protezleri Güncel Yaklaşımlar ,Vaka Çalışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Üst ekstremite kinezyolojisi ve biyomekaniğini tartışır. | 10, 12, 19, 4, 9 | A |
Üst ekstremite amputasyon seviyelerini sorgular. | 10, 12, 16, 4, 9 | A |
Üst ekstremite protezlerini ayırt eder. | 10, 12, 16, 19, 4, 9 | A |
Hasta/protez uyum prensiplerini özetler. | 10, 12, 13, 3, 37, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Üst Ekstremite Amputasyon Çeşitleri ve Seviyeleri | Kaynak 1 |
2 | Üst Ekstremite Protezlerine Giriş | Kaynak 2 |
3 | Üst Ekstremite Protezlerinin Temel Prensipleri | Kaynak 3 |
4 | Omuz Dezartikülasyon ve Forequarter Protezleri | Kaynak 2,3 |
5 | Transhumeral Protezler | Kaynak 3 |
6 | Transradial Protezler | Kaynak 3 |
7 | Vaka Çalışması | |
8 | Parsiyel El Protezleri | Kaynak 3 |
9 | Kozmetik Protez Uygulamaları | Kaynak 1 |
10 | Üst Ekstremite Protezleri Soket Çeşitleri | Kaynak 1 |
11 | üst Ekstremite Protezleri Süspansiyon Sistemleri | Kaynak 1 |
12 | Üst Ekstremite Protez Terminal Uçlar | Kaynak 1 |
13 | Üst Ekstremite Protezleri Güncel Yaklaşımlar | Kaynak 1,2 |
14 | Vaka Çalışması |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilecektir. |
1. Şener G, Erbahçeci F, Protezler, Pelikan Yayıncılık, Ankara, 2015. 2. Seymour R, Prosthetics and Orthotics: Lower Limb and Spinal, 2002. 3. Chui KK, Jorge M, Yen CS, Lusardi MM, Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation (Fourth Edition), 2020. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır. | X | |||||
4 | PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
7 | PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
8 | PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
9 | PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder. | X | |||||
10 | PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir. | X | |||||
11 | PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
12 | PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
13 | PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |