Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PROTEZ I | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Yağmur ALTUN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Yağmur ALTUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Üst ekstremite protezlerinin değerlendirme, uygulama, prova ve kullanım aşamalarını yönetebilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Parsiyel El Protezleri ve Değerlendirmesi,El Bilek Dezartikülasyonu Protezleri ve Değerlendirmesi,Transradial Ampute Değerlendirmesi,Transradial Protezler,Dirsek Dezartikülasyonu Değerlendirmesi,Dirsek Dezartikülasyonu Protezleri ,Transhumeral Ampute Değerlendirmesi,Transhumeral Protezler,Omuz Dezartikülasyonu Değerlendirmesi ve Protezleri,Myoelektrik Üst Ekstremite Protezleri ve Değerlendirmesi,Teknolojik Üst Ekstremite Protezleri,Estetik Üst Ekstremite Protezleri,Spor Aktivitelerinde Üst Ekstremite Protezleri,Rekreasyonel Aktivitelerde Üst Ekstremite Protezleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Üst ekstremite protezleri alanına yönelik ihtiyacı belirler. | 10, 19, 9 | A |
Üst ekstremite protezlerini tanımlar. | 10, 16, 19, 4, 9 | A |
Üst ekstremite protez değerlendirme yöntemlerini açıklar. | 10, 16, 19, 4, 9 | A |
Üst ekstremite protez uygulamalarını yönetir. | 10, 13, 19, 4, 9 | A |
Üst ekstremite protez tasarımını gerçekleştirir. | 11, 19, 4, 9 | A |
Üst ekstremite protezlerinde prova aşamasını açıklar. | 10, 13, 16, 19, 4, 9 | A |
Üst ekstremite protezi kullanım aşamalarını yönetir. | 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Parsiyel El Protezleri ve Değerlendirmesi | Kaynak 1 - Bölüm 1 |
2 | El Bilek Dezartikülasyonu Protezleri ve Değerlendirmesi | Kaynak 1 - Bölüm 1 |
3 | Transradial Ampute Değerlendirmesi | Kaynak 1 - Bölüm 2 |
4 | Transradial Protezler | Kaynak 1 - Bölüm 2 |
5 | Dirsek Dezartikülasyonu Değerlendirmesi | Kaynak 1 - Bölüm 2 |
6 | Dirsek Dezartikülasyonu Protezleri | Kaynak 1 - Bölüm 2 |
7 | Transhumeral Ampute Değerlendirmesi | Kaynak 1 - Bölüm 3 |
8 | Transhumeral Protezler | Kaynak 2 - Bölüm 17, 19 |
9 | Omuz Dezartikülasyonu Değerlendirmesi ve Protezleri | Kaynak 1 - Bölüm 4 |
10 | Myoelektrik Üst Ekstremite Protezleri ve Değerlendirmesi | Kaynak 1 - Bölüm 6, 7 |
11 | Teknolojik Üst Ekstremite Protezleri | Kaynak 1 - Bölüm 5, 6 |
12 | Estetik Üst Ekstremite Protezleri | Kaynak 1 - Bölüm 5, 6 |
13 | Spor Aktivitelerinde Üst Ekstremite Protezleri | Kaynak 2 - Bölüm 23 |
14 | Rekreasyonel Aktivitelerde Üst Ekstremite Protezleri | Kaynak 2 - Bölüm 23 |
Kaynak |
Öğrencilere ders notu verilecektir. |
1) Muzumdar A. Powered Upper Limb Prosthesis, Springer, 2004. 2) Meier RH, Atkins DJ, Functional Restoration of Adults and Children with Upper Extremity Amputation, Demos Medical Publishing, 2004. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır. | X | |||||
4 | PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
7 | PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
8 | PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
9 | PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder. | X | |||||
10 | PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir. | X | |||||
11 | PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
12 | PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
13 | PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 12 | 24 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PROTEZ I | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Yağmur ALTUN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Yağmur ALTUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Üst ekstremite protezlerinin değerlendirme, uygulama, prova ve kullanım aşamalarını yönetebilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Parsiyel El Protezleri ve Değerlendirmesi,El Bilek Dezartikülasyonu Protezleri ve Değerlendirmesi,Transradial Ampute Değerlendirmesi,Transradial Protezler,Dirsek Dezartikülasyonu Değerlendirmesi,Dirsek Dezartikülasyonu Protezleri ,Transhumeral Ampute Değerlendirmesi,Transhumeral Protezler,Omuz Dezartikülasyonu Değerlendirmesi ve Protezleri,Myoelektrik Üst Ekstremite Protezleri ve Değerlendirmesi,Teknolojik Üst Ekstremite Protezleri,Estetik Üst Ekstremite Protezleri,Spor Aktivitelerinde Üst Ekstremite Protezleri,Rekreasyonel Aktivitelerde Üst Ekstremite Protezleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Üst ekstremite protezleri alanına yönelik ihtiyacı belirler. | 10, 19, 9 | A |
Üst ekstremite protezlerini tanımlar. | 10, 16, 19, 4, 9 | A |
Üst ekstremite protez değerlendirme yöntemlerini açıklar. | 10, 16, 19, 4, 9 | A |
Üst ekstremite protez uygulamalarını yönetir. | 10, 13, 19, 4, 9 | A |
Üst ekstremite protez tasarımını gerçekleştirir. | 11, 19, 4, 9 | A |
Üst ekstremite protezlerinde prova aşamasını açıklar. | 10, 13, 16, 19, 4, 9 | A |
Üst ekstremite protezi kullanım aşamalarını yönetir. | 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Parsiyel El Protezleri ve Değerlendirmesi | Kaynak 1 - Bölüm 1 |
2 | El Bilek Dezartikülasyonu Protezleri ve Değerlendirmesi | Kaynak 1 - Bölüm 1 |
3 | Transradial Ampute Değerlendirmesi | Kaynak 1 - Bölüm 2 |
4 | Transradial Protezler | Kaynak 1 - Bölüm 2 |
5 | Dirsek Dezartikülasyonu Değerlendirmesi | Kaynak 1 - Bölüm 2 |
6 | Dirsek Dezartikülasyonu Protezleri | Kaynak 1 - Bölüm 2 |
7 | Transhumeral Ampute Değerlendirmesi | Kaynak 1 - Bölüm 3 |
8 | Transhumeral Protezler | Kaynak 2 - Bölüm 17, 19 |
9 | Omuz Dezartikülasyonu Değerlendirmesi ve Protezleri | Kaynak 1 - Bölüm 4 |
10 | Myoelektrik Üst Ekstremite Protezleri ve Değerlendirmesi | Kaynak 1 - Bölüm 6, 7 |
11 | Teknolojik Üst Ekstremite Protezleri | Kaynak 1 - Bölüm 5, 6 |
12 | Estetik Üst Ekstremite Protezleri | Kaynak 1 - Bölüm 5, 6 |
13 | Spor Aktivitelerinde Üst Ekstremite Protezleri | Kaynak 2 - Bölüm 23 |
14 | Rekreasyonel Aktivitelerde Üst Ekstremite Protezleri | Kaynak 2 - Bölüm 23 |
Kaynak |
Öğrencilere ders notu verilecektir. |
1) Muzumdar A. Powered Upper Limb Prosthesis, Springer, 2004. 2) Meier RH, Atkins DJ, Functional Restoration of Adults and Children with Upper Extremity Amputation, Demos Medical Publishing, 2004. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır. | X | |||||
4 | PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
7 | PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
8 | PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
9 | PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder. | X | |||||
10 | PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir. | X | |||||
11 | PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
12 | PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
13 | PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |