Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MİKROBİYOLOJİ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hatice Kübra AKAY
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hatice Kübra AKAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı hastalık etkeni olan patojen mikroorganizmaların morfolojik, fizyolojik ve genetik özellikleri, bulaşma yolları, korunma yöntemleri, sterilizasyon ve dezenfeksiyon kuralları ile antimikrobiyal tedavi konularında bilgiler vermek; konak-mikroorganizma ilişkileri, immün sistemin genel özellikleri ve klinik örneklerin alınması, tanı ve takip yöntemleri ile hastane enfeksiyonları hakkında öğrencileri, bilgili, bilinçli ve duyarlı hale getirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Mikrobiyolojiye giriş, Bakteriyolojiye giriş,Bakteri Metabolizması ve Bakterilerin Genetik Özellikleri,Sağlıkta ve Hastalıkta Mikroorganizmaların Davranışları,İmmün Sisteme Giriş, Non-Spesifik Konak Savunma Mekanizmaları
,Doğal ve Edinsel İmmün Sistem Mekanizmaları,Aşılar, İmmün Sistemde İstenmeyen Yanıtlar,Mikroorganizmaların Canlı Vücudunda ve Dış Ortamda İnhibisyonu,Klinik Mikrobiyolojide Tanı, Tanıda Klinik ve Laboratuvar İletişimi,Tıbbi Önemi Olan Gram Pozitif Bakteriler,Tıbbi Önemi Olan Gram Negatif Bakteriler,Virolojiye giriş, Tıbbi Önemi Olan Virüsler,Tıbbi Önemi Olan Virüsler-2,Parazitolojiye giriş ve Tıbbi Önemi Olan Bazı Parazitler,Mikolojiye Giriş, Tıbbi Önemi Olan Bazı Funguslar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Mikroorganizmaların morfolojisi, genetiği ve fizyolojisini temel olarak betimler. 16, 9A
2. Mikrooraganizmalara karşı konak savunma sistemini açıklar.16, 23, 37, 9A
3. Antimikrobiyal tedavinin amacını ve genel prensiplerini betimler.16, 9A
4. Sterilizasyon, dezenfeksiyon ve antisepsi kavramlarını betimler.16, 9A
5. Tıbbi önemi olan mikroorganizma enfeksiyonlarını tanımlar.16, 37, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 23: Kavram Haritası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Mikrobiyolojiye giriş, Bakteriyolojiye girişMebis notları, Kaynakların konu ile ilgili bölümleri
2Bakteri Metabolizması ve Bakterilerin Genetik ÖzellikleriMebis notları, Kaynakların konu ile ilgili bölümleri
3Sağlıkta ve Hastalıkta Mikroorganizmaların DavranışlarıMebis notları, Kaynakların konu ile ilgili bölümleri
4İmmün Sisteme Giriş, Non-Spesifik Konak Savunma Mekanizmaları
Mebis notları, Kaynakların konu ile ilgili bölümleri
5Doğal ve Edinsel İmmün Sistem MekanizmalarıMebis notları, Kaynakların konu ile ilgili bölümleri
6Aşılar, İmmün Sistemde İstenmeyen YanıtlarMebis notları, Kaynakların konu ile ilgili bölümleri
7Mikroorganizmaların Canlı Vücudunda ve Dış Ortamda İnhibisyonuMebis notları, Kaynakların konu ile ilgili bölümleri
8Klinik Mikrobiyolojide Tanı, Tanıda Klinik ve Laboratuvar İletişimiMebis notları, Kaynakların konu ile ilgili bölümleri
9Tıbbi Önemi Olan Gram Pozitif BakterilerMebis notları, Kaynakların konu ile ilgili bölümleri
10Tıbbi Önemi Olan Gram Negatif BakterilerMebis notları, Kaynakların konu ile ilgili bölümleri
11Virolojiye giriş, Tıbbi Önemi Olan VirüslerMebis notları, Kaynakların konu ile ilgili bölümleri
12Tıbbi Önemi Olan Virüsler-2Mebis Notları, Kaynakların konu ile ilgili bölümleri
13Parazitolojiye giriş ve Tıbbi Önemi Olan Bazı ParazitlerMebis Notları, Kaynakların konu ile ilgili bölümleri
14Mikolojiye Giriş, Tıbbi Önemi Olan Bazı FunguslarMebis Notları, Kaynakların konu ile ilgili bölümleri
Kaynak
1-Mebis Notları- Hatice Kübra AKAY 2-Jawetz, Melnick ve Adelberg Tıbbi Mikrobiyoloji. Yazar: Geo. F. Brooks, Karen C. Carroll, Janet S. Butel, Stephen A (eds.) Çeviri editörü: Osman Şadi Yenen, Nobel Tip Kitabevi, 2014. 3-Lippincott Mikrobiyoloji. Yazar: Richard A. Harvey. Çev. edit. Prof. Dr. Özdem Anğ, Nobel Tıp Kitabevi, 2017.
1- Akıllı Mikrop, yazar: Jean-Claude Pechere, Çev. Prof. Dr. Özdem Anğ, Prof. Dr. Mine Anğ Küçüker, Prof. Dr. Zeki Yumuk. Nobel Tıp Kitabevi, 2015.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır.
X
4
PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar.
X
5
PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
7
PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
8
PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler.
X
9
PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder.
10
PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir.
11
PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
12
PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
13
PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme5525
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı166
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)65
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(65/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MİKROBİYOLOJİ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hatice Kübra AKAY
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hatice Kübra AKAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı hastalık etkeni olan patojen mikroorganizmaların morfolojik, fizyolojik ve genetik özellikleri, bulaşma yolları, korunma yöntemleri, sterilizasyon ve dezenfeksiyon kuralları ile antimikrobiyal tedavi konularında bilgiler vermek; konak-mikroorganizma ilişkileri, immün sistemin genel özellikleri ve klinik örneklerin alınması, tanı ve takip yöntemleri ile hastane enfeksiyonları hakkında öğrencileri, bilgili, bilinçli ve duyarlı hale getirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Mikrobiyolojiye giriş, Bakteriyolojiye giriş,Bakteri Metabolizması ve Bakterilerin Genetik Özellikleri,Sağlıkta ve Hastalıkta Mikroorganizmaların Davranışları,İmmün Sisteme Giriş, Non-Spesifik Konak Savunma Mekanizmaları
,Doğal ve Edinsel İmmün Sistem Mekanizmaları,Aşılar, İmmün Sistemde İstenmeyen Yanıtlar,Mikroorganizmaların Canlı Vücudunda ve Dış Ortamda İnhibisyonu,Klinik Mikrobiyolojide Tanı, Tanıda Klinik ve Laboratuvar İletişimi,Tıbbi Önemi Olan Gram Pozitif Bakteriler,Tıbbi Önemi Olan Gram Negatif Bakteriler,Virolojiye giriş, Tıbbi Önemi Olan Virüsler,Tıbbi Önemi Olan Virüsler-2,Parazitolojiye giriş ve Tıbbi Önemi Olan Bazı Parazitler,Mikolojiye Giriş, Tıbbi Önemi Olan Bazı Funguslar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Mikroorganizmaların morfolojisi, genetiği ve fizyolojisini temel olarak betimler. 16, 9A
2. Mikrooraganizmalara karşı konak savunma sistemini açıklar.16, 23, 37, 9A
3. Antimikrobiyal tedavinin amacını ve genel prensiplerini betimler.16, 9A
4. Sterilizasyon, dezenfeksiyon ve antisepsi kavramlarını betimler.16, 9A
5. Tıbbi önemi olan mikroorganizma enfeksiyonlarını tanımlar.16, 37, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 23: Kavram Haritası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Mikrobiyolojiye giriş, Bakteriyolojiye girişMebis notları, Kaynakların konu ile ilgili bölümleri
2Bakteri Metabolizması ve Bakterilerin Genetik ÖzellikleriMebis notları, Kaynakların konu ile ilgili bölümleri
3Sağlıkta ve Hastalıkta Mikroorganizmaların DavranışlarıMebis notları, Kaynakların konu ile ilgili bölümleri
4İmmün Sisteme Giriş, Non-Spesifik Konak Savunma Mekanizmaları
Mebis notları, Kaynakların konu ile ilgili bölümleri
5Doğal ve Edinsel İmmün Sistem MekanizmalarıMebis notları, Kaynakların konu ile ilgili bölümleri
6Aşılar, İmmün Sistemde İstenmeyen YanıtlarMebis notları, Kaynakların konu ile ilgili bölümleri
7Mikroorganizmaların Canlı Vücudunda ve Dış Ortamda İnhibisyonuMebis notları, Kaynakların konu ile ilgili bölümleri
8Klinik Mikrobiyolojide Tanı, Tanıda Klinik ve Laboratuvar İletişimiMebis notları, Kaynakların konu ile ilgili bölümleri
9Tıbbi Önemi Olan Gram Pozitif BakterilerMebis notları, Kaynakların konu ile ilgili bölümleri
10Tıbbi Önemi Olan Gram Negatif BakterilerMebis notları, Kaynakların konu ile ilgili bölümleri
11Virolojiye giriş, Tıbbi Önemi Olan VirüslerMebis notları, Kaynakların konu ile ilgili bölümleri
12Tıbbi Önemi Olan Virüsler-2Mebis Notları, Kaynakların konu ile ilgili bölümleri
13Parazitolojiye giriş ve Tıbbi Önemi Olan Bazı ParazitlerMebis Notları, Kaynakların konu ile ilgili bölümleri
14Mikolojiye Giriş, Tıbbi Önemi Olan Bazı FunguslarMebis Notları, Kaynakların konu ile ilgili bölümleri
Kaynak
1-Mebis Notları- Hatice Kübra AKAY 2-Jawetz, Melnick ve Adelberg Tıbbi Mikrobiyoloji. Yazar: Geo. F. Brooks, Karen C. Carroll, Janet S. Butel, Stephen A (eds.) Çeviri editörü: Osman Şadi Yenen, Nobel Tip Kitabevi, 2014. 3-Lippincott Mikrobiyoloji. Yazar: Richard A. Harvey. Çev. edit. Prof. Dr. Özdem Anğ, Nobel Tıp Kitabevi, 2017.
1- Akıllı Mikrop, yazar: Jean-Claude Pechere, Çev. Prof. Dr. Özdem Anğ, Prof. Dr. Mine Anğ Küçüker, Prof. Dr. Zeki Yumuk. Nobel Tıp Kitabevi, 2015.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır.
X
4
PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar.
X
5
PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
7
PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
8
PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler.
X
9
PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder.
10
PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir.
11
PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
12
PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
13
PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:14Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:15