Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PROTEZ ORTEZ BİLİMİ III | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Yağmur ALTUN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Yağmur ALTUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı üst ekstremite ve spinal ortezlerini ve genel özelliklerini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; El-El Bileği Ortezlerine Giriş,El-El Bileği Ortezi Uygulamaları ,Dirsek Ortezlerine Giriş,Dirsek Ortezi Uygulamaları ,El-El Bileği Dirsek Ortezi Uygulamaları ,Omuz Ortezlerine Giriş,Vaka Çalışması,Omuz Ortezi Uygulamaları ,Servikal Ortezlere Giriş ,Servikotorakal Ortezlere Giriş,Torakolumbal Ortezlere Giriş,Skolyoz Ortezlerine Giriş,Skolyoz Ortez Uygulamaları,Vaka Çalışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Üst ekstremite ve spinal ortez özetler. | 10, 12, 16, 3, 37, 9 | A |
Üst ekstremite ve spinal ortez tiplerini tanımlar. | 10, 16, 37, 9 | A |
Üst ekstremite ve spinal ortezleri sorgular. | 10, 12, 16, 9 | A |
Üst ekstremite ve spinal ortezleri tartışır. | 10, 12, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | El-El Bileği Ortezlerine Giriş | Kaynak 1 - Bölüm 3 |
2 | El-El Bileği Ortezi Uygulamaları | Kaynak 1 - Bölüm 3, Kaynak 2 - Bölüm 22, 25, 26, 31, 34 |
3 | Dirsek Ortezlerine Giriş | Kaynak 1 - Bölüm 3, Kaynak 2 - Bölüm 21, 25, 26, 31, 34 |
4 | Dirsek Ortezi Uygulamaları | Kaynak 1 - Bölüm 3, Kaynak 2 - Bölüm 21, 25, 26, 31, 34 |
5 | El-El Bileği Dirsek Ortezi Uygulamaları | Kaynak 1 - Bölüm 3, Kaynak 2 - Bölüm 21, 25, 26, 31, 34 |
6 | Omuz Ortezlerine Giriş | Kaynak 1 - Bölüm 3, Kaynak 2 - Bölüm 25, 26, 31, 34 |
7 | Vaka Çalışması | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/, scholar.google.com |
8 | Omuz Ortezi Uygulamaları | Kaynak 1 - Bölüm 3, Kaynak 2 - Bölüm 34 |
9 | Servikal Ortezlere Giriş | Kaynak 1 - Bölüm 2, 3 Kaynak 2 - Bölüm 35, 36, 37, 38, 39 |
10 | Servikotorakal Ortezlere Giriş | Kaynak 1 - Bölüm 2, 3 Kaynak 2 - Bölüm 35, 36, 37, 38, 39 |
11 | Torakolumbal Ortezlere Giriş | Kaynak 1 - Bölüm 2, 3 Kaynak 2 - Bölüm 35, 36, 37, 38, 39 |
12 | Skolyoz Ortezlerine Giriş | Kaynak 1 - Bölüm 2, 3 Kaynak 2 - Bölüm 35, 36, 37, 38, 39 |
13 | Skolyoz Ortez Uygulamaları | Kaynak 1 - Bölüm 2, 3 Kaynak 2 - Bölüm 35, 36, 37, 38, 39 |
14 | Vaka Çalışması | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/, scholar.google.com |
Kaynak |
Ders notu öğrencilere verilecektir. 1)Webster JB, Murphy DP. AAOS Atlas of Orthoses and Assistive Devices. 2019. 2)Bek N. Ortezler. Hipokrat Yayıncılık, Ankara, 2020. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır. | X | |||||
4 | PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
7 | PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
8 | PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
9 | PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder. | X | |||||
10 | PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir. | X | |||||
11 | PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
12 | PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
13 | PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PROTEZ ORTEZ BİLİMİ III | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Yağmur ALTUN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Yağmur ALTUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı üst ekstremite ve spinal ortezlerini ve genel özelliklerini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; El-El Bileği Ortezlerine Giriş,El-El Bileği Ortezi Uygulamaları ,Dirsek Ortezlerine Giriş,Dirsek Ortezi Uygulamaları ,El-El Bileği Dirsek Ortezi Uygulamaları ,Omuz Ortezlerine Giriş,Vaka Çalışması,Omuz Ortezi Uygulamaları ,Servikal Ortezlere Giriş ,Servikotorakal Ortezlere Giriş,Torakolumbal Ortezlere Giriş,Skolyoz Ortezlerine Giriş,Skolyoz Ortez Uygulamaları,Vaka Çalışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Üst ekstremite ve spinal ortez özetler. | 10, 12, 16, 3, 37, 9 | A |
Üst ekstremite ve spinal ortez tiplerini tanımlar. | 10, 16, 37, 9 | A |
Üst ekstremite ve spinal ortezleri sorgular. | 10, 12, 16, 9 | A |
Üst ekstremite ve spinal ortezleri tartışır. | 10, 12, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | El-El Bileği Ortezlerine Giriş | Kaynak 1 - Bölüm 3 |
2 | El-El Bileği Ortezi Uygulamaları | Kaynak 1 - Bölüm 3, Kaynak 2 - Bölüm 22, 25, 26, 31, 34 |
3 | Dirsek Ortezlerine Giriş | Kaynak 1 - Bölüm 3, Kaynak 2 - Bölüm 21, 25, 26, 31, 34 |
4 | Dirsek Ortezi Uygulamaları | Kaynak 1 - Bölüm 3, Kaynak 2 - Bölüm 21, 25, 26, 31, 34 |
5 | El-El Bileği Dirsek Ortezi Uygulamaları | Kaynak 1 - Bölüm 3, Kaynak 2 - Bölüm 21, 25, 26, 31, 34 |
6 | Omuz Ortezlerine Giriş | Kaynak 1 - Bölüm 3, Kaynak 2 - Bölüm 25, 26, 31, 34 |
7 | Vaka Çalışması | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/, scholar.google.com |
8 | Omuz Ortezi Uygulamaları | Kaynak 1 - Bölüm 3, Kaynak 2 - Bölüm 34 |
9 | Servikal Ortezlere Giriş | Kaynak 1 - Bölüm 2, 3 Kaynak 2 - Bölüm 35, 36, 37, 38, 39 |
10 | Servikotorakal Ortezlere Giriş | Kaynak 1 - Bölüm 2, 3 Kaynak 2 - Bölüm 35, 36, 37, 38, 39 |
11 | Torakolumbal Ortezlere Giriş | Kaynak 1 - Bölüm 2, 3 Kaynak 2 - Bölüm 35, 36, 37, 38, 39 |
12 | Skolyoz Ortezlerine Giriş | Kaynak 1 - Bölüm 2, 3 Kaynak 2 - Bölüm 35, 36, 37, 38, 39 |
13 | Skolyoz Ortez Uygulamaları | Kaynak 1 - Bölüm 2, 3 Kaynak 2 - Bölüm 35, 36, 37, 38, 39 |
14 | Vaka Çalışması | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/, scholar.google.com |
Kaynak |
Ders notu öğrencilere verilecektir. 1)Webster JB, Murphy DP. AAOS Atlas of Orthoses and Assistive Devices. 2019. 2)Bek N. Ortezler. Hipokrat Yayıncılık, Ankara, 2020. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır. | X | |||||
4 | PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
7 | PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
8 | PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
9 | PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder. | X | |||||
10 | PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir. | X | |||||
11 | PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
12 | PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
13 | PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |