Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK UYGULAMA VII | - | Güz Dönemi | 0+32 | 8 | 16 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Yağmur ALTUN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Esra ATILGAN, Dr.Öğr.Üye. Sena ÖZDEMİR GÖRGÜ, Öğr.Gör. Yağmur ALTUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı hasta üzerinde ortez ve protez değerlendirme yöntemlerini, uygulamalarını ve tedavide kullanım metotlarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Nörolojik Hastalıklarda Alt Ekstremite Ortez Uygulamaları,Alt Ekstremite Nöropatik ve Vasküler Problemlerinde Ortez Uygulamaları,Alt Ekstremite Post-Travmatik Ortez Uygulamaları,Alt Ekstremite Postoperatif Ortez Uygulamaları,Alt Ekstremite Spor Yaralanmalarında Ortez Uygulamaları,Üst Ekstremite Protezlerinde Soket Uygulamaları,Vaka Çalışması,Üst Ekstremite Protezlerinde Eklem Sistemleri Uygulamaları,Üst Ekstremite Protezlerinde Süspansiyon Sistemi Uygulamaları,Üst Ekstremite Protezlerinde Terminal Uç Sistemleri Uygulamaları,Myoelektrik Protez Uygulamaları,Mikroişlemcili Protez Uygulamaları,Güncel Üst Ekstremite Protez Uygulamaları,Vaka Çalışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Alt ekstremite deformitelerinde uygulanan ortezleri tanımlar ve uygular. | 10, 13, 19, 6, 9 | A, D, E |
Travma-cerrahi sonrası ortezleri tanımlar ve uygular. | 13, 4, 9 | A, D, E |
Spor yaralanmalarında ortez uygulamalarını tanır ve uygular. | 13, 9 | A, D, E |
Üst ekstremite protez komponentlerini tanır ve protez uygulamalarını yapar. | 10, 13, 16, 6, 9 | A, D, E |
Myoelektrik ve mikroişlemcili protez sistemlerini tanımlar ve uygular. | 10, 13, 19, 4, 6, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nörolojik Hastalıklarda Alt Ekstremite Ortez Uygulamaları | Kaynak 1 - Bölüm 15, Kaynak 2 - Bölüm 4 |
2 | Alt Ekstremite Nöropatik ve Vasküler Problemlerinde Ortez Uygulamaları | Kaynak 1 - Bölüm 24, Kaynak 2 - Bölüm 4 |
3 | Alt Ekstremite Post-Travmatik Ortez Uygulamaları | Kaynak 1 - Bölüm 16, Kaynak 2 - Bölüm 4 |
4 | Alt Ekstremite Postoperatif Ortez Uygulamaları | Kaynak 1 - Bölüm 17, Kaynak 2 - Bölüm 4 |
5 | Alt Ekstremite Spor Yaralanmalarında Ortez Uygulamaları | Kaynak 1 - Bölüm 14, Kaynak 2 - Bölüm 4 |
6 | Üst Ekstremite Protezlerinde Soket Uygulamaları | Kaynak 3 - Bölüm 11 |
7 | Vaka Çalışması | |
8 | Üst Ekstremite Protezlerinde Eklem Sistemleri Uygulamaları | Kaynak 3 - Bölüm 11 |
9 | Üst Ekstremite Protezlerinde Süspansiyon Sistemi Uygulamaları | Kaynak 3- Bölüm 11 |
10 | Üst Ekstremite Protezlerinde Terminal Uç Sistemleri Uygulamaları | Kaynak 3 - Bölüm 11 |
11 | Myoelektrik Protez Uygulamaları | Kaynak 3 - Bölüm 12 |
12 | Mikroişlemcili Protez Uygulamaları | Kaynak 3 - Bölüm 5 |
13 | Güncel Üst Ekstremite Protez Uygulamaları | Kaynak 3 - Bölüm 11 |
14 | Vaka Çalışması |
Kaynak |
Öğrencilere ders notu verilecektir. |
1) Bek N. Ortezler, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. 2) Webster J, Douglas M. Atlas of Orthoses and Assistive Devices. Elsevier Health Sciences, 2019. 3) Şener G, Erbahçeci F. Protezler. Pelikan Yayıncılık, Ankara, 3. baskı, 2016. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır. | X | |||||
4 | PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
7 | PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
8 | PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
9 | PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder. | X | |||||
10 | PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir. | X | |||||
11 | PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
12 | PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
13 | PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 32 | 448 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 490 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(490/30) | 16 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK UYGULAMA VII | - | Güz Dönemi | 0+32 | 8 | 16 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Yağmur ALTUN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Esra ATILGAN, Dr.Öğr.Üye. Sena ÖZDEMİR GÖRGÜ, Öğr.Gör. Yağmur ALTUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı hasta üzerinde ortez ve protez değerlendirme yöntemlerini, uygulamalarını ve tedavide kullanım metotlarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Nörolojik Hastalıklarda Alt Ekstremite Ortez Uygulamaları,Alt Ekstremite Nöropatik ve Vasküler Problemlerinde Ortez Uygulamaları,Alt Ekstremite Post-Travmatik Ortez Uygulamaları,Alt Ekstremite Postoperatif Ortez Uygulamaları,Alt Ekstremite Spor Yaralanmalarında Ortez Uygulamaları,Üst Ekstremite Protezlerinde Soket Uygulamaları,Vaka Çalışması,Üst Ekstremite Protezlerinde Eklem Sistemleri Uygulamaları,Üst Ekstremite Protezlerinde Süspansiyon Sistemi Uygulamaları,Üst Ekstremite Protezlerinde Terminal Uç Sistemleri Uygulamaları,Myoelektrik Protez Uygulamaları,Mikroişlemcili Protez Uygulamaları,Güncel Üst Ekstremite Protez Uygulamaları,Vaka Çalışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Alt ekstremite deformitelerinde uygulanan ortezleri tanımlar ve uygular. | 10, 13, 19, 6, 9 | A, D, E |
Travma-cerrahi sonrası ortezleri tanımlar ve uygular. | 13, 4, 9 | A, D, E |
Spor yaralanmalarında ortez uygulamalarını tanır ve uygular. | 13, 9 | A, D, E |
Üst ekstremite protez komponentlerini tanır ve protez uygulamalarını yapar. | 10, 13, 16, 6, 9 | A, D, E |
Myoelektrik ve mikroişlemcili protez sistemlerini tanımlar ve uygular. | 10, 13, 19, 4, 6, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nörolojik Hastalıklarda Alt Ekstremite Ortez Uygulamaları | Kaynak 1 - Bölüm 15, Kaynak 2 - Bölüm 4 |
2 | Alt Ekstremite Nöropatik ve Vasküler Problemlerinde Ortez Uygulamaları | Kaynak 1 - Bölüm 24, Kaynak 2 - Bölüm 4 |
3 | Alt Ekstremite Post-Travmatik Ortez Uygulamaları | Kaynak 1 - Bölüm 16, Kaynak 2 - Bölüm 4 |
4 | Alt Ekstremite Postoperatif Ortez Uygulamaları | Kaynak 1 - Bölüm 17, Kaynak 2 - Bölüm 4 |
5 | Alt Ekstremite Spor Yaralanmalarında Ortez Uygulamaları | Kaynak 1 - Bölüm 14, Kaynak 2 - Bölüm 4 |
6 | Üst Ekstremite Protezlerinde Soket Uygulamaları | Kaynak 3 - Bölüm 11 |
7 | Vaka Çalışması | |
8 | Üst Ekstremite Protezlerinde Eklem Sistemleri Uygulamaları | Kaynak 3 - Bölüm 11 |
9 | Üst Ekstremite Protezlerinde Süspansiyon Sistemi Uygulamaları | Kaynak 3- Bölüm 11 |
10 | Üst Ekstremite Protezlerinde Terminal Uç Sistemleri Uygulamaları | Kaynak 3 - Bölüm 11 |
11 | Myoelektrik Protez Uygulamaları | Kaynak 3 - Bölüm 12 |
12 | Mikroişlemcili Protez Uygulamaları | Kaynak 3 - Bölüm 5 |
13 | Güncel Üst Ekstremite Protez Uygulamaları | Kaynak 3 - Bölüm 11 |
14 | Vaka Çalışması |
Kaynak |
Öğrencilere ders notu verilecektir. |
1) Bek N. Ortezler, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. 2) Webster J, Douglas M. Atlas of Orthoses and Assistive Devices. Elsevier Health Sciences, 2019. 3) Şener G, Erbahçeci F. Protezler. Pelikan Yayıncılık, Ankara, 3. baskı, 2016. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır. | X | |||||
4 | PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
7 | PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
8 | PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
9 | PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder. | X | |||||
10 | PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir. | X | |||||
11 | PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
12 | PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
13 | PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |