Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLGİSAYARLI HASTA DEĞERLENDİRME-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Naile Hande YAZICI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Kevser Banu KÖSE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilgisayar destekli modelleme yazılımları ve bilgisayar grafiği kavramları hakkında temel bilgiler edinilmesi ve tıbbi görüntüleme cihazlarından alınan veriler ile ölçme, hesaplama ve modelleme çalışmaları ile hastaya özgü tedavi çalışmalarına dair tekniklerin kavranması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Görüntü işlemenin temel tanım ve terimleri,Medikal görüntüleme teknikleri ve cihazları,Medikal görüntüleme cihazlarından alınan verilerin depolanması ve DICOM,Çok kesitli radyolojik verinin okunması,Üç boyutlu bilgisayar destekli tasarım (CAD) araçları,Modelleme yazılımlarında ölçüm, ölçeklendirme ve alan hesaplarının yapılması,Modelleme yazılımlarında sınır koşullarının tanıtılması,Modelleme yazılımlarında segmentasyon işlemleri,Matematiksel modellemede yüzey ve hacim render işlemleri,Hasta anatomisi ile matematiksel modelleme,Tersine mühendislik (reverse engineering) teknolojisi ile model ve ürün elde etme,Uygulamalı modelleme çalışması,Uygulamalı modelleme çalışması,Uygulamalı modelleme çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Görüntü işleme ve bilgisayar grafiği temel kavramlarını açıklar.10, 19, 6, 8, 9A
Yüzey ve hacim modelleme temel terimlerini özetler.10, 19, 5, 9A
Segmentasyonun kavramını tanımlar.10, 16, 19, 9A
Matematiksel ağ (mesh) kavramını tanımlar.10, 11, 16, 9A
Render kavramını tanımlar.10, 11, 16, 19, 9A
Tıbbi cihazlardan elde edilen çok kesitli görüntülerde ölçüm ve okuma yapar.10, 11, 19, 9A
İki boyutlu medikal görüntülerden üç boyutlu hacim modellemesi yapar.10, 19, 8, 9A
Yüzey ve hacim oluşturmayı açıklar.10, 19, 6, 8, 9A
Hastanın özgün anatomisine ait geometriyi elde eder.10, 19, 6, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Görüntü işlemenin temel tanım ve terimleriKaynak 1
2Medikal görüntüleme teknikleri ve cihazlarıKaynak 1
3Medikal görüntüleme cihazlarından alınan verilerin depolanması ve DICOMKaynak 1
4Çok kesitli radyolojik verinin okunmasıKaynak 1
5Üç boyutlu bilgisayar destekli tasarım (CAD) araçlarıKaynak 2
6Modelleme yazılımlarında ölçüm, ölçeklendirme ve alan hesaplarının yapılmasıKaynak 3
7Modelleme yazılımlarında sınır koşullarının tanıtılmasıKaynak 3
8Modelleme yazılımlarında segmentasyon işlemleriKaynak 3
9Matematiksel modellemede yüzey ve hacim render işlemleriKaynak 4
10Hasta anatomisi ile matematiksel modellemeKaynak 4
11Tersine mühendislik (reverse engineering) teknolojisi ile model ve ürün elde etmeKaynak 5
12Uygulamalı modelleme çalışmasıKaynak 5
13Uygulamalı modelleme çalışmasıKaynak 1
14Uygulamalı modelleme çalışmasıKaynak 1
Kaynak
1) Podcast, PDF ve veri setleri 2) Slicer 3D Rehber Dökümanları 3) Materialise Mimics Öğrenci Eğitim Seti Dökümanları 4) Digital Orthopedics (Editor Guoxian Pei) – Springer 5) Operative Techniques in Orthopaedic Surgery (Editor Sam W. Wiesel)- WoltersKluwer

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
2
PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır.
X
4
PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar.
X
5
PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
X
7
PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
8
PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler.
X
9
PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder.
X
10
PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir.
X
11
PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
12
PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
13
PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer212
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)62
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(62/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLGİSAYARLI HASTA DEĞERLENDİRME-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Naile Hande YAZICI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Kevser Banu KÖSE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilgisayar destekli modelleme yazılımları ve bilgisayar grafiği kavramları hakkında temel bilgiler edinilmesi ve tıbbi görüntüleme cihazlarından alınan veriler ile ölçme, hesaplama ve modelleme çalışmaları ile hastaya özgü tedavi çalışmalarına dair tekniklerin kavranması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Görüntü işlemenin temel tanım ve terimleri,Medikal görüntüleme teknikleri ve cihazları,Medikal görüntüleme cihazlarından alınan verilerin depolanması ve DICOM,Çok kesitli radyolojik verinin okunması,Üç boyutlu bilgisayar destekli tasarım (CAD) araçları,Modelleme yazılımlarında ölçüm, ölçeklendirme ve alan hesaplarının yapılması,Modelleme yazılımlarında sınır koşullarının tanıtılması,Modelleme yazılımlarında segmentasyon işlemleri,Matematiksel modellemede yüzey ve hacim render işlemleri,Hasta anatomisi ile matematiksel modelleme,Tersine mühendislik (reverse engineering) teknolojisi ile model ve ürün elde etme,Uygulamalı modelleme çalışması,Uygulamalı modelleme çalışması,Uygulamalı modelleme çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Görüntü işleme ve bilgisayar grafiği temel kavramlarını açıklar.10, 19, 6, 8, 9A
Yüzey ve hacim modelleme temel terimlerini özetler.10, 19, 5, 9A
Segmentasyonun kavramını tanımlar.10, 16, 19, 9A
Matematiksel ağ (mesh) kavramını tanımlar.10, 11, 16, 9A
Render kavramını tanımlar.10, 11, 16, 19, 9A
Tıbbi cihazlardan elde edilen çok kesitli görüntülerde ölçüm ve okuma yapar.10, 11, 19, 9A
İki boyutlu medikal görüntülerden üç boyutlu hacim modellemesi yapar.10, 19, 8, 9A
Yüzey ve hacim oluşturmayı açıklar.10, 19, 6, 8, 9A
Hastanın özgün anatomisine ait geometriyi elde eder.10, 19, 6, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Görüntü işlemenin temel tanım ve terimleriKaynak 1
2Medikal görüntüleme teknikleri ve cihazlarıKaynak 1
3Medikal görüntüleme cihazlarından alınan verilerin depolanması ve DICOMKaynak 1
4Çok kesitli radyolojik verinin okunmasıKaynak 1
5Üç boyutlu bilgisayar destekli tasarım (CAD) araçlarıKaynak 2
6Modelleme yazılımlarında ölçüm, ölçeklendirme ve alan hesaplarının yapılmasıKaynak 3
7Modelleme yazılımlarında sınır koşullarının tanıtılmasıKaynak 3
8Modelleme yazılımlarında segmentasyon işlemleriKaynak 3
9Matematiksel modellemede yüzey ve hacim render işlemleriKaynak 4
10Hasta anatomisi ile matematiksel modellemeKaynak 4
11Tersine mühendislik (reverse engineering) teknolojisi ile model ve ürün elde etmeKaynak 5
12Uygulamalı modelleme çalışmasıKaynak 5
13Uygulamalı modelleme çalışmasıKaynak 1
14Uygulamalı modelleme çalışmasıKaynak 1
Kaynak
1) Podcast, PDF ve veri setleri 2) Slicer 3D Rehber Dökümanları 3) Materialise Mimics Öğrenci Eğitim Seti Dökümanları 4) Digital Orthopedics (Editor Guoxian Pei) – Springer 5) Operative Techniques in Orthopaedic Surgery (Editor Sam W. Wiesel)- WoltersKluwer

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
2
PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır.
X
4
PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar.
X
5
PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
X
7
PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
8
PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler.
X
9
PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder.
X
10
PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir.
X
11
PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
12
PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
13
PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:14Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:15