Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK UYGULAMA III | - | Güz Dönemi | 0+20 | 5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Ali DEMİRCAN |
Dersin Amacı | Ortez-Protez eğitiminin klinik uygulamalarının geliştirilmesini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Diz çevresi değerlendirme,Kalça çevresi değerlendirme,Kalça çevresi değerlendirme,Kalça dezartikülasyon uygulamaları,Karın ve sırt bölgesi değerlendirme,Karın ve sırt bölgesi değerlendirmesi,Transfemoral protez değerlendirmesi,Kalça protezi değerlendirmesi,El-el bileği değerlendirmesi,El-el bileği değerlendirmesi,Ön kol değerlendirmesi,Ön kol değerlendirmesi,Omuz değerlendirmesi,Omuz değerlendirmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Diz çevresi değerlendirmeyi açıklayabilmesi | 37, 6, 9 | A, D |
Kalça çevresi değerlendirmeyi açıklayabilmesi | 37, 6, 9 | A, D |
Karın ve sırt bölgesi değerlendirmeyi uygulayabilmesi | 37, 6, 9 | A, D |
El-El bileği çevresi değerlendirmesini uygulayabilmesi | 37, 6, 9 | A, D |
Omuz değerlendirmesini uygulayabilmesi | 37, 6, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Diz çevresi değerlendirme | 2. kaynak 41. bölüm |
2 | Kalça çevresi değerlendirme | 2. kaynak 45. bölüm |
3 | Kalça çevresi değerlendirme | 2. kaynak 45. bölüm |
4 | Kalça dezartikülasyon uygulamaları | 2. kaynak 45. bölüm |
5 | Karın ve sırt bölgesi değerlendirme | 2. kaynak 47. bölüm |
6 | Karın ve sırt bölgesi değerlendirmesi | 2. kaynak 47. bölüm |
7 | Transfemoral protez değerlendirmesi | 2. kaynak 43. bölüm |
8 | Kalça protezi değerlendirmesi | 1. kaynak 11. bölüm |
9 | El-el bileği değerlendirmesi | 2. kaynak 14. bölüm |
10 | El-el bileği değerlendirmesi | 2. kaynak 14. bölüm |
11 | Ön kol değerlendirmesi | 2. kaynak 16. bölüm |
12 | Ön kol değerlendirmesi | 2. kaynak 16. bölüm |
13 | Omuz değerlendirmesi | 2. kaynak 21. bölüm |
14 | Omuz değerlendirmesi | 2. kaynak 21. bölüm |
Kaynak |
Ders için hazırlanan podcast sunumlar |
1)Prosthetics and Orthotics Lower limb and Spinal, Ron Seymour,2002 2) Atlas of Amputations and Limb Deficiencies Surgical, Prosthetics, and Rehabilitation Principles/Douglas G. Smith MD, Third Edition, 2013 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır. | X | |||||
4 | PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
7 | PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
8 | PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
9 | PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder. | X | |||||
10 | PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir. | X | |||||
11 | PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
12 | PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
13 | PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 6 | 84 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 140 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK UYGULAMA III | - | Güz Dönemi | 0+20 | 5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Ali DEMİRCAN |
Dersin Amacı | Ortez-Protez eğitiminin klinik uygulamalarının geliştirilmesini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Diz çevresi değerlendirme,Kalça çevresi değerlendirme,Kalça çevresi değerlendirme,Kalça dezartikülasyon uygulamaları,Karın ve sırt bölgesi değerlendirme,Karın ve sırt bölgesi değerlendirmesi,Transfemoral protez değerlendirmesi,Kalça protezi değerlendirmesi,El-el bileği değerlendirmesi,El-el bileği değerlendirmesi,Ön kol değerlendirmesi,Ön kol değerlendirmesi,Omuz değerlendirmesi,Omuz değerlendirmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Diz çevresi değerlendirmeyi açıklayabilmesi | 37, 6, 9 | A, D |
Kalça çevresi değerlendirmeyi açıklayabilmesi | 37, 6, 9 | A, D |
Karın ve sırt bölgesi değerlendirmeyi uygulayabilmesi | 37, 6, 9 | A, D |
El-El bileği çevresi değerlendirmesini uygulayabilmesi | 37, 6, 9 | A, D |
Omuz değerlendirmesini uygulayabilmesi | 37, 6, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Diz çevresi değerlendirme | 2. kaynak 41. bölüm |
2 | Kalça çevresi değerlendirme | 2. kaynak 45. bölüm |
3 | Kalça çevresi değerlendirme | 2. kaynak 45. bölüm |
4 | Kalça dezartikülasyon uygulamaları | 2. kaynak 45. bölüm |
5 | Karın ve sırt bölgesi değerlendirme | 2. kaynak 47. bölüm |
6 | Karın ve sırt bölgesi değerlendirmesi | 2. kaynak 47. bölüm |
7 | Transfemoral protez değerlendirmesi | 2. kaynak 43. bölüm |
8 | Kalça protezi değerlendirmesi | 1. kaynak 11. bölüm |
9 | El-el bileği değerlendirmesi | 2. kaynak 14. bölüm |
10 | El-el bileği değerlendirmesi | 2. kaynak 14. bölüm |
11 | Ön kol değerlendirmesi | 2. kaynak 16. bölüm |
12 | Ön kol değerlendirmesi | 2. kaynak 16. bölüm |
13 | Omuz değerlendirmesi | 2. kaynak 21. bölüm |
14 | Omuz değerlendirmesi | 2. kaynak 21. bölüm |
Kaynak |
Ders için hazırlanan podcast sunumlar |
1)Prosthetics and Orthotics Lower limb and Spinal, Ron Seymour,2002 2) Atlas of Amputations and Limb Deficiencies Surgical, Prosthetics, and Rehabilitation Principles/Douglas G. Smith MD, Third Edition, 2013 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır. | X | |||||
4 | PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
7 | PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
8 | PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
9 | PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder. | X | |||||
10 | PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir. | X | |||||
11 | PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
12 | PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
13 | PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |