Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOLOJİ I-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Berrak ÇAĞLAYAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Cafer MARANGOZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFizyolojik düzeneklerin hücreden sistemlere uzanan yapılanmasında vücut işlevlerinin gerçekleştirilmesi, sürdürülmesi, düzenlenmesi ve eş güdümünü açıklamak
Dersin İçeriğiBu ders; Fizyolojiye Giriş ,Vücudun Kimyasal Yapısı ve Hücrenın Yapısı ,Hücre yapısı ve işlevi: Membran,Stoplazma, Nukleus ,Kas Sistemi,Kardiyovaskuler Sistem ,Solunum Sistemi ,Sindirim Sistemi ,Metabolizma ,Üriner Sistem ,Vücut Sıvı kompartmanları ve Maddelerin hareketi ,Sinir Sistemi ,Duyu Sistemi,Endokrin Sistem ,Üreme Sistemi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Insan fizyolojisinin tanıtıcı kavramlarını açıklayabilir ve homeostatik ilkeleri tartışabilmesi
Sinir sistemi ile ilgili temel fizyolojik kavramları açıklayabilmesi
Endokrin sistem bezlerinin işlevsel yönlerini açıklayabilmesi
Kan dolaşımının temel kavramlarını açıklayabilmesi
Solunum sistemi yapı ve işlevi arasındaki ilişkiyi tartışabilmesi
Ayrıntılı olarak gastrointestinal sistemi, sindirim ve besin emilimini açıklayabilmesi
Sıvı ve elektrolit düzenlenmesinde yer alan temel ilkeleri değerlendirebilmesi
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fizyolojiye Giriş
2Vücudun Kimyasal Yapısı ve Hücrenın Yapısı
3Hücre yapısı ve işlevi: Membran,Stoplazma, Nukleus
4Kas Sistemi
5Kardiyovaskuler Sistem
6Solunum Sistemi
7Sindirim Sistemi
8Metabolizma
9Üriner Sistem
10Vücut Sıvı kompartmanları ve Maddelerin hareketi
11Sinir Sistemi
12Duyu Sistemi
13Endokrin Sistem
14Üreme Sistemi
Kaynak
Ders notu öğrencilere verilecektir.
1. Guyton Tıbbi Fizyoloji 11.baskı 2. Vander İnsan Fizyolojisi 10.baskı 3. Ganong Tıbbi Fizyoloji 23.baskı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır.
X
4
PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar.
X
5
PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
X
7
PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
8
PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler.
X
9
PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder.
X
10
PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir.
X
11
PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
12
PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
13
PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14456
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı224
Genel Sınav ve Hazırlığı224
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)106
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOLOJİ I-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Berrak ÇAĞLAYAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Cafer MARANGOZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFizyolojik düzeneklerin hücreden sistemlere uzanan yapılanmasında vücut işlevlerinin gerçekleştirilmesi, sürdürülmesi, düzenlenmesi ve eş güdümünü açıklamak
Dersin İçeriğiBu ders; Fizyolojiye Giriş ,Vücudun Kimyasal Yapısı ve Hücrenın Yapısı ,Hücre yapısı ve işlevi: Membran,Stoplazma, Nukleus ,Kas Sistemi,Kardiyovaskuler Sistem ,Solunum Sistemi ,Sindirim Sistemi ,Metabolizma ,Üriner Sistem ,Vücut Sıvı kompartmanları ve Maddelerin hareketi ,Sinir Sistemi ,Duyu Sistemi,Endokrin Sistem ,Üreme Sistemi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Insan fizyolojisinin tanıtıcı kavramlarını açıklayabilir ve homeostatik ilkeleri tartışabilmesi
Sinir sistemi ile ilgili temel fizyolojik kavramları açıklayabilmesi
Endokrin sistem bezlerinin işlevsel yönlerini açıklayabilmesi
Kan dolaşımının temel kavramlarını açıklayabilmesi
Solunum sistemi yapı ve işlevi arasındaki ilişkiyi tartışabilmesi
Ayrıntılı olarak gastrointestinal sistemi, sindirim ve besin emilimini açıklayabilmesi
Sıvı ve elektrolit düzenlenmesinde yer alan temel ilkeleri değerlendirebilmesi
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fizyolojiye Giriş
2Vücudun Kimyasal Yapısı ve Hücrenın Yapısı
3Hücre yapısı ve işlevi: Membran,Stoplazma, Nukleus
4Kas Sistemi
5Kardiyovaskuler Sistem
6Solunum Sistemi
7Sindirim Sistemi
8Metabolizma
9Üriner Sistem
10Vücut Sıvı kompartmanları ve Maddelerin hareketi
11Sinir Sistemi
12Duyu Sistemi
13Endokrin Sistem
14Üreme Sistemi
Kaynak
Ders notu öğrencilere verilecektir.
1. Guyton Tıbbi Fizyoloji 11.baskı 2. Vander İnsan Fizyolojisi 10.baskı 3. Ganong Tıbbi Fizyoloji 23.baskı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır.
X
4
PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar.
X
5
PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
X
7
PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
8
PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler.
X
9
PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder.
X
10
PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir.
X
11
PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
12
PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
13
PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:14Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:15