Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK UYGULAMA V | - | Güz Dönemi | 0+28 | 7 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ömer Faruk ÖZÇELEP |
Dersin Amacı | Ortez-Protez eğitiminin klinik uygulamalarının geliştirilmesini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kalça dezartikülasyon protezleri,Kalça dezartikülasyon protezleri,Diz – Ayak bileği – Ayak ortezleri,Diz – Ayak bileği – Ayak ortezleri,Spinal ortezler,Spinal ortezler,Üst ekstremte protezleri,Üst ekstremte protezleri,Vaka sunumu,Vaka sunumu,Genel tekrar,Genel tekrar,Genel tekrar,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kalça dezartikülasyon protezlerini açıklayabilecektir. | 4, 6, 9 | A, D |
Dezartikülasyonu tanır ve tiplerini açıklar. | 4, 6, 9 | A, D |
Diz ortezlerini açıklayabilecektir. | 4, 6, 9 | A, D |
Ortez uygulamalarını bilir ve ortezin kullanım metodlarını açıklar. | 4, 6, 9 | A, D |
Kalça protezlerini, spinal ve alt ekstremie ortezlerini uygulayabilecektir. | 4, 6, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kalça dezartikülasyon protezleri | 2. kaynak 45. bölüm |
2 | Kalça dezartikülasyon protezleri | 2. kaynak 45. bölüm |
3 | Diz – Ayak bileği – Ayak ortezleri | 3. kaynak 4. kısım |
4 | Diz – Ayak bileği – Ayak ortezleri | 3. kaynak 4. kısım |
5 | Spinal ortezler | 3. kaynak 2. kısım |
6 | Spinal ortezler | 3. kaynak 2. kısım |
7 | Üst ekstremte protezleri | 2. kaynak 2. kısım |
8 | Üst ekstremte protezleri | 2. kaynak 2. kısım |
9 | Vaka sunumu | Ders kapsamındaki konulara uygun vakaları değerlendirmek |
10 | Vaka sunumu | Ders kapsamındaki konulara uygun vakaları değerlendirmek |
11 | Genel tekrar | Ders kapsamında gösterilen konulara genel hazırlık |
12 | Genel tekrar | Ders kapsamında gösterilen konulara genel hazırlık |
13 | Genel tekrar | Ders kapsamında gösterilen konulara genel hazırlık |
14 | Genel tekrar | Ders kapsamında gösterilen konulara genel hazırlık |
Kaynak |
Ders için hazırlanan podcast sunumlar |
1)Prosthetics and Orthotics Lower limb and Spinal, Ron Seymour,2002 2) Atlas of Amputations and Limb Deficiencies Surgical, Prosthetics, and Rehabilitation Principles/Douglas G. Smith MD, Third Edition, 2013 3) AAOS Atlas of Orthoses and Assistive_Devices Frank Gottschalk, MD, MB, BCh, Fourth Edition 2013 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır. | X | |||||
4 | PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
7 | PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
8 | PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
9 | PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder. | X | |||||
10 | PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir. | X | |||||
11 | PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
12 | PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
13 | PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 6 | 84 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 10 | 140 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 4 | 2 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 4 | 2 | 8 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 240 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(240/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK UYGULAMA V | - | Güz Dönemi | 0+28 | 7 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ömer Faruk ÖZÇELEP |
Dersin Amacı | Ortez-Protez eğitiminin klinik uygulamalarının geliştirilmesini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kalça dezartikülasyon protezleri,Kalça dezartikülasyon protezleri,Diz – Ayak bileği – Ayak ortezleri,Diz – Ayak bileği – Ayak ortezleri,Spinal ortezler,Spinal ortezler,Üst ekstremte protezleri,Üst ekstremte protezleri,Vaka sunumu,Vaka sunumu,Genel tekrar,Genel tekrar,Genel tekrar,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kalça dezartikülasyon protezlerini açıklayabilecektir. | 4, 6, 9 | A, D |
Dezartikülasyonu tanır ve tiplerini açıklar. | 4, 6, 9 | A, D |
Diz ortezlerini açıklayabilecektir. | 4, 6, 9 | A, D |
Ortez uygulamalarını bilir ve ortezin kullanım metodlarını açıklar. | 4, 6, 9 | A, D |
Kalça protezlerini, spinal ve alt ekstremie ortezlerini uygulayabilecektir. | 4, 6, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kalça dezartikülasyon protezleri | 2. kaynak 45. bölüm |
2 | Kalça dezartikülasyon protezleri | 2. kaynak 45. bölüm |
3 | Diz – Ayak bileği – Ayak ortezleri | 3. kaynak 4. kısım |
4 | Diz – Ayak bileği – Ayak ortezleri | 3. kaynak 4. kısım |
5 | Spinal ortezler | 3. kaynak 2. kısım |
6 | Spinal ortezler | 3. kaynak 2. kısım |
7 | Üst ekstremte protezleri | 2. kaynak 2. kısım |
8 | Üst ekstremte protezleri | 2. kaynak 2. kısım |
9 | Vaka sunumu | Ders kapsamındaki konulara uygun vakaları değerlendirmek |
10 | Vaka sunumu | Ders kapsamındaki konulara uygun vakaları değerlendirmek |
11 | Genel tekrar | Ders kapsamında gösterilen konulara genel hazırlık |
12 | Genel tekrar | Ders kapsamında gösterilen konulara genel hazırlık |
13 | Genel tekrar | Ders kapsamında gösterilen konulara genel hazırlık |
14 | Genel tekrar | Ders kapsamında gösterilen konulara genel hazırlık |
Kaynak |
Ders için hazırlanan podcast sunumlar |
1)Prosthetics and Orthotics Lower limb and Spinal, Ron Seymour,2002 2) Atlas of Amputations and Limb Deficiencies Surgical, Prosthetics, and Rehabilitation Principles/Douglas G. Smith MD, Third Edition, 2013 3) AAOS Atlas of Orthoses and Assistive_Devices Frank Gottschalk, MD, MB, BCh, Fourth Edition 2013 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır. | X | |||||
4 | PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
7 | PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
8 | PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
9 | PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder. | X | |||||
10 | PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir. | X | |||||
11 | PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
12 | PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
13 | PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |