Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
VESTİBULER SİSTEM VE HASTALIKLARIODJ2125090Güz Dönemi2+234
Ders Programı

Pazartesi 13:30-14:15

Pazartesi 14:30-15:15

Pazartesi 17:30-18:15

Pazartesi 18:30-19:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Bahtiyar ÇELİKGÜN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Oğuz YILMAZ
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Furkan BÜYÜKKAL
Dersin AmacıDenge bozukluğu ve/veya vertigo gibi tablolarla seyreden rahatsızlıkları bulunan hastalar hakkında temel bilgileri öğrenmek
Dersin İçeriğiBu ders; Vestibüler sisteme genel bakış, vestibüler sistem hastalıklarında sınıflama,Anamnez ve yatak başı testler,Vestibüler Testler,BPPV,Meniere,Vestibüler nörinit,SSKD, akustik nörinom,Bilateral vestibülopati,Hareket Hastalığı, Otoskleroz,Ototoksisite, Metabolik, İlaç yan etkisi,Migrenöz vertigo, M.S.,Santral pozisyonel vertigo,Servikojenik vertigo,Perilenfatik fistül, LVA; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Vestibüler sistemde işleyiş ve mekanizmalarını değerlendirir.11, 12, 13, 14, 16, 17, 21, 37, 4, 9A
Vestibüler sistem anatomisi, fizyolojisini açıklar.11, 12, 13, 14, 16, 17, 21, 37, 4, 9A
Periferik vestbiüler sistem çalışma prensiplerini tanımlayabilir.11, 12, 13, 14, 16, 17, 21, 37, 4, 9A
Vestibüler sistemin temel terminolojisi tanımlayabilir.11, 12, 13, 14, 16, 17, 21, 37, 4, 9A
Periferal vestibüler hastalıkların mekanizmaları hakkında temel bilgileri açıklar.11, 12, 13, 14, 16, 17, 21, 37, 4, 9A
Meniere, BPPV, vestibüler migren ve nörinit gibi sık karşılaşılan hastalıkların klinik bulgularını ayrıntılı olarak tanımlayabilir11, 12, 13, 14, 16, 17, 21, 37, 4, 9A
Santral vestibüler hastalıklar ve mekanizmaları açıklayabilir.11, 12, 13, 14, 16, 17, 21, 37, 4, 9A
Santral vestibüler patolojilerin temel özelliklerini tanımlar.11, 12, 13, 14, 16, 17, 21, 37, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Vestibüler sisteme genel bakış, vestibüler sistem hastalıklarında sınıflamaÖn hazırlık yok
2Anamnez ve yatak başı testlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Vestibüler TestlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4BPPVÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5MeniereÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Vestibüler nörinitÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7SSKD, akustik nörinomÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Bilateral vestibülopatiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Hareket Hastalığı, OtosklerozÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Ototoksisite, Metabolik, İlaç yan etkisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Migrenöz vertigo, M.S.Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Santral pozisyonel vertigoÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Servikojenik vertigoÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Perilenfatik fistül, LVAÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Ders sırasında sunulan powerpoint programları ile web sitesine yüklenen word dosyaları
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati41456
Rehberli Problem Çözme2714
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi144
Okul Dışı Diğer Faaliyetler144
Proje Sunumu / Seminer224
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı224
Ara Sınav ve Hazırlığı21020
Genel Sınav ve Hazırlığı21020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)126
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(126/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
VESTİBULER SİSTEM VE HASTALIKLARIODJ2125090Güz Dönemi2+234
Ders Programı

Pazartesi 13:30-14:15

Pazartesi 14:30-15:15

Pazartesi 17:30-18:15

Pazartesi 18:30-19:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Bahtiyar ÇELİKGÜN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Oğuz YILMAZ
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Furkan BÜYÜKKAL
Dersin AmacıDenge bozukluğu ve/veya vertigo gibi tablolarla seyreden rahatsızlıkları bulunan hastalar hakkında temel bilgileri öğrenmek
Dersin İçeriğiBu ders; Vestibüler sisteme genel bakış, vestibüler sistem hastalıklarında sınıflama,Anamnez ve yatak başı testler,Vestibüler Testler,BPPV,Meniere,Vestibüler nörinit,SSKD, akustik nörinom,Bilateral vestibülopati,Hareket Hastalığı, Otoskleroz,Ototoksisite, Metabolik, İlaç yan etkisi,Migrenöz vertigo, M.S.,Santral pozisyonel vertigo,Servikojenik vertigo,Perilenfatik fistül, LVA; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Vestibüler sistemde işleyiş ve mekanizmalarını değerlendirir.11, 12, 13, 14, 16, 17, 21, 37, 4, 9A
Vestibüler sistem anatomisi, fizyolojisini açıklar.11, 12, 13, 14, 16, 17, 21, 37, 4, 9A
Periferik vestbiüler sistem çalışma prensiplerini tanımlayabilir.11, 12, 13, 14, 16, 17, 21, 37, 4, 9A
Vestibüler sistemin temel terminolojisi tanımlayabilir.11, 12, 13, 14, 16, 17, 21, 37, 4, 9A
Periferal vestibüler hastalıkların mekanizmaları hakkında temel bilgileri açıklar.11, 12, 13, 14, 16, 17, 21, 37, 4, 9A
Meniere, BPPV, vestibüler migren ve nörinit gibi sık karşılaşılan hastalıkların klinik bulgularını ayrıntılı olarak tanımlayabilir11, 12, 13, 14, 16, 17, 21, 37, 4, 9A
Santral vestibüler hastalıklar ve mekanizmaları açıklayabilir.11, 12, 13, 14, 16, 17, 21, 37, 4, 9A
Santral vestibüler patolojilerin temel özelliklerini tanımlar.11, 12, 13, 14, 16, 17, 21, 37, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Vestibüler sisteme genel bakış, vestibüler sistem hastalıklarında sınıflamaÖn hazırlık yok
2Anamnez ve yatak başı testlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Vestibüler TestlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4BPPVÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5MeniereÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Vestibüler nörinitÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7SSKD, akustik nörinomÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Bilateral vestibülopatiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Hareket Hastalığı, OtosklerozÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Ototoksisite, Metabolik, İlaç yan etkisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Migrenöz vertigo, M.S.Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Santral pozisyonel vertigoÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Servikojenik vertigoÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Perilenfatik fistül, LVAÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Ders sırasında sunulan powerpoint programları ile web sitesine yüklenen word dosyaları
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12