Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTSEL İMPLANTLAR IODJ3175810Güz Dönemi2+234
Ders Programı

Çarşamba 13:30-14:15

Çarşamba 14:30-15:15

Cuma 07:00-07:45

Cuma 08:00-08:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Bahtiyar ÇELİKGÜN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Bahtiyar ÇELİKGÜN
Dersin YardımcılarıOdt. Emre Can ÜNLÜ
Dersin Amacıİmplant seçim kriterleri, temel implant uygulama prensipleri ve implantlı hastayı izleme protokolleri.
Dersin İçeriğiBu ders; Koklear İmplant Nedir?,Koklear İmplant Tarihi,İşitme Kaybı ve Sonrası: Santral Değişimler ,Elektriksel Uyarım ve Etkileri ,Ses İşlemleme Stratejileri,Koklear İmplant Ses İşleme Stratejilerinin Sınırlılıkları,Elektriksel Uyarımın Temelleri,Koklear İmplant Üreticileri,Kemiğe İmplante Sistemlerin Tarihçesi,Kemiğe İmplante Sistemlerin Türleri ve Üreticileri,Bahs: Medikal ve Odyolojik Endikasyonlar,Orta Kulak İmplantları,Orta Kulak İmplantları Endikasyonları ve Türleri,Orta Kulak İmplantları Endikasyonları ve Türleri 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşitsel implant ve genel özelliklerini sınıflandırır. 10, 14, 16, 6, 9A
İşitsel implant için uygun hasta seçimi yapar.10, 13, 14, 16, 6A
İşitsel implantların tarihsel gelişimini bilir.10, 12, 16, 17, 19, 6, 9A
İşitsel implant üreticilerini ve teknolojilerini bilir.10, 16, 23, 4, 6, 9A
İşitsel uyarımın temellerini bilir.10, 16, 23, 4, 6, 9A
İşitme kaybı sonrası meydana gelen fizyolojik değişimleri tarif edebilir.10, 16, 4, 6A
Kemiğe implant ve orta kulak implantlarının tarihçesini ve endikasyonunu bilir, hasta seçimi yapabilir.10, 13, 14, 16, 21, 4, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Koklear İmplant Nedir?Ders Notları
2Koklear İmplant TarihiDers Notları
3İşitme Kaybı ve Sonrası: Santral Değişimler Ders Notları
4Elektriksel Uyarım ve Etkileri Ders Notları
5Ses İşlemleme StratejileriDers Notları
6Koklear İmplant Ses İşleme Stratejilerinin SınırlılıklarıDers Notları
7Elektriksel Uyarımın TemelleriDers Notları
8Koklear İmplant ÜreticileriDers Notları
9Kemiğe İmplante Sistemlerin TarihçesiDers Notları
10Kemiğe İmplante Sistemlerin Türleri ve ÜreticileriDers Notları
11Bahs: Medikal ve Odyolojik EndikasyonlarDers Notları
12Orta Kulak İmplantlarıDers Notları
13Orta Kulak İmplantları Endikasyonları ve TürleriDers Notları
14Orta Kulak İmplantları Endikasyonları ve Türleri 2Ders Notları
Kaynak
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)Textbook of Hearing Aid Amplification, Robert E. Sandlin, 2000, Singular Thomson Learning

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati41456
Rehberli Problem Çözme2714
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2714
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer2714
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı2612
Genel Sınav ve Hazırlığı2612
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)122
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTSEL İMPLANTLAR IODJ3175810Güz Dönemi2+234
Ders Programı

Çarşamba 13:30-14:15

Çarşamba 14:30-15:15

Cuma 07:00-07:45

Cuma 08:00-08:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Bahtiyar ÇELİKGÜN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Bahtiyar ÇELİKGÜN
Dersin YardımcılarıOdt. Emre Can ÜNLÜ
Dersin Amacıİmplant seçim kriterleri, temel implant uygulama prensipleri ve implantlı hastayı izleme protokolleri.
Dersin İçeriğiBu ders; Koklear İmplant Nedir?,Koklear İmplant Tarihi,İşitme Kaybı ve Sonrası: Santral Değişimler ,Elektriksel Uyarım ve Etkileri ,Ses İşlemleme Stratejileri,Koklear İmplant Ses İşleme Stratejilerinin Sınırlılıkları,Elektriksel Uyarımın Temelleri,Koklear İmplant Üreticileri,Kemiğe İmplante Sistemlerin Tarihçesi,Kemiğe İmplante Sistemlerin Türleri ve Üreticileri,Bahs: Medikal ve Odyolojik Endikasyonlar,Orta Kulak İmplantları,Orta Kulak İmplantları Endikasyonları ve Türleri,Orta Kulak İmplantları Endikasyonları ve Türleri 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşitsel implant ve genel özelliklerini sınıflandırır. 10, 14, 16, 6, 9A
İşitsel implant için uygun hasta seçimi yapar.10, 13, 14, 16, 6A
İşitsel implantların tarihsel gelişimini bilir.10, 12, 16, 17, 19, 6, 9A
İşitsel implant üreticilerini ve teknolojilerini bilir.10, 16, 23, 4, 6, 9A
İşitsel uyarımın temellerini bilir.10, 16, 23, 4, 6, 9A
İşitme kaybı sonrası meydana gelen fizyolojik değişimleri tarif edebilir.10, 16, 4, 6A
Kemiğe implant ve orta kulak implantlarının tarihçesini ve endikasyonunu bilir, hasta seçimi yapabilir.10, 13, 14, 16, 21, 4, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Koklear İmplant Nedir?Ders Notları
2Koklear İmplant TarihiDers Notları
3İşitme Kaybı ve Sonrası: Santral Değişimler Ders Notları
4Elektriksel Uyarım ve Etkileri Ders Notları
5Ses İşlemleme StratejileriDers Notları
6Koklear İmplant Ses İşleme Stratejilerinin SınırlılıklarıDers Notları
7Elektriksel Uyarımın TemelleriDers Notları
8Koklear İmplant ÜreticileriDers Notları
9Kemiğe İmplante Sistemlerin TarihçesiDers Notları
10Kemiğe İmplante Sistemlerin Türleri ve ÜreticileriDers Notları
11Bahs: Medikal ve Odyolojik EndikasyonlarDers Notları
12Orta Kulak İmplantlarıDers Notları
13Orta Kulak İmplantları Endikasyonları ve TürleriDers Notları
14Orta Kulak İmplantları Endikasyonları ve Türleri 2Ders Notları
Kaynak
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)Textbook of Hearing Aid Amplification, Robert E. Sandlin, 2000, Singular Thomson Learning

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12