Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DENEYSEL ODYOLOJİ VE PROJE HAZIRLAMA I-Güz Dönemi0+423
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Recep MİNGA
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Kerem Ersin
Dersin AmacıÖğrencilerin, işitme ve denge bozukluklarına yönelik, teorik bilgi ve becerilerini klinik araştırmalara transfer edebilmesine katkıda bulunmak ve buna yönelik çalışma planlamalarını amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Hipotez üretme,Çalışmanın amacı ,Araştırma sorusu üretme,Literatür tarama I,Literatür Tarama II,Literatür tarama III,Literatür tarama IV,Proje sorumlulukları,Proje için özet yazma,Proje için giriş kısmı yazma,Projede kullanacak materyal ve metodları yazma,Proje için sonuç kısmını yazma,Proje için tartışma kısmını yazma,Projenin kaynaklarını kurallarına uygun şekilde yazma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Araştırma projesi planlar.12, 14, 2, 21F
Uygun kaynaklardan araştırma konusuna yönelik literatür tarar. 12, 14, 2, 21F
Araştırma projesi planlama aşamasında projenin zaman akışını ve araştırmacıların sorumluluklarını planlar.12, 14, 2, 21F
Proje fikrinin hayata geçirilmesi için kurgulanan çözüm, izlenen yol, kullanılan araç, teknik ve metodları açıklayar.12, 14, 2, 21F
Projeden edinilmesi beklenilen sonuçlar irdelenerek değenlendirebilir.12, 14, 2, 21F
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Hipotez üretmeÖn hazırlık yok
2Çalışmanın amacı Ön hazırlık yok
3Araştırma sorusu üretmeÖn hazırlık yok
4Literatür tarama IÖn hazırlık yok
5Literatür Tarama IIÖn hazırlık yok
6Literatür tarama IIIÖn hazırlık yok
7Literatür tarama IVÖn hazırlık yok
8Proje sorumluluklarıÖn hazırlık yok
9Proje için özet yazmaÖn hazırlık yok
10Proje için giriş kısmı yazmaÖn hazırlık yok
11Projede kullanacak materyal ve metodları yazmaÖn hazırlık yok
12Proje için sonuç kısmını yazmaÖn hazırlık yok
13Proje için tartışma kısmını yazmaÖn hazırlık yok
14Projenin kaynaklarını kurallarına uygun şekilde yazmaÖn hazırlık yok
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 3) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 4) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 5)Handbook of Clinical Audiology,Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009. 6) Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Ugulama ve Kritik Editör: Prof. Dr. Semra Erdoğan 10/2020

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme4416
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı248
Toplam İş Yükü (Saat)80
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(80/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DENEYSEL ODYOLOJİ VE PROJE HAZIRLAMA I-Güz Dönemi0+423
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Recep MİNGA
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Kerem Ersin
Dersin AmacıÖğrencilerin, işitme ve denge bozukluklarına yönelik, teorik bilgi ve becerilerini klinik araştırmalara transfer edebilmesine katkıda bulunmak ve buna yönelik çalışma planlamalarını amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Hipotez üretme,Çalışmanın amacı ,Araştırma sorusu üretme,Literatür tarama I,Literatür Tarama II,Literatür tarama III,Literatür tarama IV,Proje sorumlulukları,Proje için özet yazma,Proje için giriş kısmı yazma,Projede kullanacak materyal ve metodları yazma,Proje için sonuç kısmını yazma,Proje için tartışma kısmını yazma,Projenin kaynaklarını kurallarına uygun şekilde yazma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Araştırma projesi planlar.12, 14, 2, 21F
Uygun kaynaklardan araştırma konusuna yönelik literatür tarar. 12, 14, 2, 21F
Araştırma projesi planlama aşamasında projenin zaman akışını ve araştırmacıların sorumluluklarını planlar.12, 14, 2, 21F
Proje fikrinin hayata geçirilmesi için kurgulanan çözüm, izlenen yol, kullanılan araç, teknik ve metodları açıklayar.12, 14, 2, 21F
Projeden edinilmesi beklenilen sonuçlar irdelenerek değenlendirebilir.12, 14, 2, 21F
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Hipotez üretmeÖn hazırlık yok
2Çalışmanın amacı Ön hazırlık yok
3Araştırma sorusu üretmeÖn hazırlık yok
4Literatür tarama IÖn hazırlık yok
5Literatür Tarama IIÖn hazırlık yok
6Literatür tarama IIIÖn hazırlık yok
7Literatür tarama IVÖn hazırlık yok
8Proje sorumluluklarıÖn hazırlık yok
9Proje için özet yazmaÖn hazırlık yok
10Proje için giriş kısmı yazmaÖn hazırlık yok
11Projede kullanacak materyal ve metodları yazmaÖn hazırlık yok
12Proje için sonuç kısmını yazmaÖn hazırlık yok
13Proje için tartışma kısmını yazmaÖn hazırlık yok
14Projenin kaynaklarını kurallarına uygun şekilde yazmaÖn hazırlık yok
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 3) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 4) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 5)Handbook of Clinical Audiology,Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009. 6) Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Ugulama ve Kritik Editör: Prof. Dr. Semra Erdoğan 10/2020

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12