Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEZUNİYET PROJESİ-Senelik0+2110
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK, Dr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ, Öğr.Gör. Kerem ERSİN, Öğr.Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK, Öğr.Gör. Büşra Nur ESER
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Kerem Ersin Öğr. Gör. Şeyma Tuğba Öztürk Öğr. Gör. Büşra Nur Eser Arş. Gör. Yuşa Başoğlı Arş. Gör. Furkan Büyükkal Ody. Berkay Saydırım
Dersin AmacıMezuniyet Projesi yapacak öğrencilerimizin; 4 yıllık öğrenimlerinde edindikleri teorik ve pratik bilgileri üretimlerinde kullanmaları amaçlanmaktadır. Öğrenciler konu belirleme, içerik hazırlama, içeriği sunma ve yayına hazırlama aşamalarını uygulayacaktır. Proje hazırlayacak öğrencilerimiz, araştırma konusu belirleme ve sunma, araştırma sorusu hazırlama, araştırma yapma, özet hazırlama, tez bölümleri oluşturma ve tamamlama ve tez sunumu gibi aşamaları uygulayacaklardır.
Dersin İçeriğiBu ders; Araştırma planlaması ve genel ilkeler,Mesleki Etik,Mesleki Etik ve Sorumluluk Bilinci,Literatür taraması ve araştırma konularının belirlenmesi,Literatür taraması ve araştırma konularının belirlenmesi,Verilerin toplanması,Verilerin toplanması,Verilerin toplanması,Verilerin toplanması,Verilerin toplanması,Verilerin değerlendirilmesi ve raporlama,Verilerin değerlendirilmesi ve raporlama,Verilerin değerlendirilmesi ve raporlama,Verilerin değerlendirilmesi ve raporlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hipotezi doğrultusunda danışmanı ile birlikte bir araştırma planlar.17, 2E, F
Araştırma, etik ilke, ve değerlerinin önemini tanımlar10, 11E
Araştırma planlamasının genel ilkelerini açıklar13, 21, 23E
Veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini tanımlar17, 5E
Hipotezine ilişkin literatür taraması yapar17, 5E
Verilerinin sonuçlarını yorumlar12, 5E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Araştırma planlaması ve genel ilkelerÖnerilen kaynaklardan hazırlanması
2Mesleki EtikÖnerilen kaynaklardan hazırlanması
3Mesleki Etik ve Sorumluluk BilinciÖnerilen kaynaklardan hazırlanması
4Literatür taraması ve araştırma konularının belirlenmesiÖnerilen kaynaklardan hazırlanması
5Literatür taraması ve araştırma konularının belirlenmesiÖnerilen kaynaklardan hazırlanması
6Verilerin toplanmasıÖnerilen kaynaklardan hazırlanması
7Verilerin toplanmasıÖnerilen kaynaklardan hazırlanması
8Verilerin toplanmasıÖnerilen kaynaklardan hazırlanması
9Verilerin toplanmasıÖnerilen kaynaklardan hazırlanması
10Verilerin toplanmasıÖnerilen kaynaklardan hazırlanması
11Verilerin değerlendirilmesi ve raporlamaÖnerilen kaynaklardan hazırlanması
12Verilerin değerlendirilmesi ve raporlamaÖnerilen kaynaklardan hazırlanması
13Verilerin değerlendirilmesi ve raporlamaÖnerilen kaynaklardan hazırlanması
14Verilerin değerlendirilmesi ve raporlamaÖnerilen kaynaklardan hazırlanması
Kaynak
Web of Science, Scopus ve Ulakbim'de taranan bilimsel yayınlar.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati28256
Rehberli Problem Çözme28256
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi28256
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer28256
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14114
Genel Sınav ve Hazırlığı14114
Performans Görevi, Bakım Planı28256
Toplam İş Yükü (Saat)308
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(308/30)10
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEZUNİYET PROJESİ-Senelik0+2110
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK, Dr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ, Öğr.Gör. Kerem ERSİN, Öğr.Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK, Öğr.Gör. Büşra Nur ESER
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Kerem Ersin Öğr. Gör. Şeyma Tuğba Öztürk Öğr. Gör. Büşra Nur Eser Arş. Gör. Yuşa Başoğlı Arş. Gör. Furkan Büyükkal Ody. Berkay Saydırım
Dersin AmacıMezuniyet Projesi yapacak öğrencilerimizin; 4 yıllık öğrenimlerinde edindikleri teorik ve pratik bilgileri üretimlerinde kullanmaları amaçlanmaktadır. Öğrenciler konu belirleme, içerik hazırlama, içeriği sunma ve yayına hazırlama aşamalarını uygulayacaktır. Proje hazırlayacak öğrencilerimiz, araştırma konusu belirleme ve sunma, araştırma sorusu hazırlama, araştırma yapma, özet hazırlama, tez bölümleri oluşturma ve tamamlama ve tez sunumu gibi aşamaları uygulayacaklardır.
Dersin İçeriğiBu ders; Araştırma planlaması ve genel ilkeler,Mesleki Etik,Mesleki Etik ve Sorumluluk Bilinci,Literatür taraması ve araştırma konularının belirlenmesi,Literatür taraması ve araştırma konularının belirlenmesi,Verilerin toplanması,Verilerin toplanması,Verilerin toplanması,Verilerin toplanması,Verilerin toplanması,Verilerin değerlendirilmesi ve raporlama,Verilerin değerlendirilmesi ve raporlama,Verilerin değerlendirilmesi ve raporlama,Verilerin değerlendirilmesi ve raporlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hipotezi doğrultusunda danışmanı ile birlikte bir araştırma planlar.17, 2E, F
Araştırma, etik ilke, ve değerlerinin önemini tanımlar10, 11E
Araştırma planlamasının genel ilkelerini açıklar13, 21, 23E
Veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini tanımlar17, 5E
Hipotezine ilişkin literatür taraması yapar17, 5E
Verilerinin sonuçlarını yorumlar12, 5E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Araştırma planlaması ve genel ilkelerÖnerilen kaynaklardan hazırlanması
2Mesleki EtikÖnerilen kaynaklardan hazırlanması
3Mesleki Etik ve Sorumluluk BilinciÖnerilen kaynaklardan hazırlanması
4Literatür taraması ve araştırma konularının belirlenmesiÖnerilen kaynaklardan hazırlanması
5Literatür taraması ve araştırma konularının belirlenmesiÖnerilen kaynaklardan hazırlanması
6Verilerin toplanmasıÖnerilen kaynaklardan hazırlanması
7Verilerin toplanmasıÖnerilen kaynaklardan hazırlanması
8Verilerin toplanmasıÖnerilen kaynaklardan hazırlanması
9Verilerin toplanmasıÖnerilen kaynaklardan hazırlanması
10Verilerin toplanmasıÖnerilen kaynaklardan hazırlanması
11Verilerin değerlendirilmesi ve raporlamaÖnerilen kaynaklardan hazırlanması
12Verilerin değerlendirilmesi ve raporlamaÖnerilen kaynaklardan hazırlanması
13Verilerin değerlendirilmesi ve raporlamaÖnerilen kaynaklardan hazırlanması
14Verilerin değerlendirilmesi ve raporlamaÖnerilen kaynaklardan hazırlanması
Kaynak
Web of Science, Scopus ve Ulakbim'de taranan bilimsel yayınlar.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12