Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTME KAYIP. MATERYAL VE PROG. HAZIRLAMA-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK
Dersin YardımcılarıOdym. Emre Can Ünlü
Dersin Amacıİşitme kayıplı bireylerde yaşa ve kişiye özel materyal ve program hazırlamanın temel prensiplerini öğrenmek.
Dersin İçeriğiBu ders; İşitme engelinin tanımlanması.,İşitme engelli çocuğun gelişim özellikleri.,Prelingual çocuklarda eğitsel değerlendirmenin basamakları,Genel gelişim değerlendirilmesi ve envarterleri,İşitsel algı becerileri/Dil becerilerinin değerlendirilmesi ve envarterleri,İşitme engelli bireylerde sesin segmental ve suprasegmental özellikleri,Çocuğun gelişim düzeyine uygun terapi programı ayarlama,İşitme engelli çocukta ailenin rolü,İşitsel rehabilitasyonda kullanılabilecek materyaller,Materyal hazırlama,Materyal hazırlama,Materyal hazırlama,Materyal hazırlama,Materyal hazırlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşitme engelli bireylerde materyal hazırlama ve programlamanın önemini açıklar. 18, 5, 9F
İşitsel rehabilitasyon sürecinde kullanılan materyalleri detaylı bir şekilde açıklar. 18, 5, 9F
Multidisipliner çalışmayı organize eder.18, 5, 9F
İşitsel rehabilitasyonda kullanılabilecek materyal hazırlar.18, 5, 9F
İşitme kayıplı bireylerin yaşına uygun işitsel rehabilitasyon programı önerir.18, 5, 9F
Öğretim Yöntemleri:18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İşitme engelinin tanımlanması.Ön hazırlık yok
2İşitme engelli çocuğun gelişim özellikleri.Ön hazırlık yok
3Prelingual çocuklarda eğitsel değerlendirmenin basamaklarıÖn hazırlık yok
4Genel gelişim değerlendirilmesi ve envarterleriÖn hazırlık yok
5İşitsel algı becerileri/Dil becerilerinin değerlendirilmesi ve envarterleriÖn hazırlık yok
6İşitme engelli bireylerde sesin segmental ve suprasegmental özellikleriÖn hazırlık yok
7Çocuğun gelişim düzeyine uygun terapi programı ayarlamaÖn hazırlık yok
8İşitme engelli çocukta ailenin rolüÖn hazırlık yok
9İşitsel rehabilitasyonda kullanılabilecek materyallerÖn hazırlık yok
10Materyal hazırlamaÖn hazırlık yok
11Materyal hazırlamaÖn hazırlık yok
12Materyal hazırlamaÖn hazırlık yok
13Materyal hazırlamaÖn hazırlık yok
14Materyal hazırlamaÖn hazırlık yok
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme2612
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı133
Toplam İş Yükü (Saat)71
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(71/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTME KAYIP. MATERYAL VE PROG. HAZIRLAMA-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK
Dersin YardımcılarıOdym. Emre Can Ünlü
Dersin Amacıİşitme kayıplı bireylerde yaşa ve kişiye özel materyal ve program hazırlamanın temel prensiplerini öğrenmek.
Dersin İçeriğiBu ders; İşitme engelinin tanımlanması.,İşitme engelli çocuğun gelişim özellikleri.,Prelingual çocuklarda eğitsel değerlendirmenin basamakları,Genel gelişim değerlendirilmesi ve envarterleri,İşitsel algı becerileri/Dil becerilerinin değerlendirilmesi ve envarterleri,İşitme engelli bireylerde sesin segmental ve suprasegmental özellikleri,Çocuğun gelişim düzeyine uygun terapi programı ayarlama,İşitme engelli çocukta ailenin rolü,İşitsel rehabilitasyonda kullanılabilecek materyaller,Materyal hazırlama,Materyal hazırlama,Materyal hazırlama,Materyal hazırlama,Materyal hazırlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşitme engelli bireylerde materyal hazırlama ve programlamanın önemini açıklar. 18, 5, 9F
İşitsel rehabilitasyon sürecinde kullanılan materyalleri detaylı bir şekilde açıklar. 18, 5, 9F
Multidisipliner çalışmayı organize eder.18, 5, 9F
İşitsel rehabilitasyonda kullanılabilecek materyal hazırlar.18, 5, 9F
İşitme kayıplı bireylerin yaşına uygun işitsel rehabilitasyon programı önerir.18, 5, 9F
Öğretim Yöntemleri:18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İşitme engelinin tanımlanması.Ön hazırlık yok
2İşitme engelli çocuğun gelişim özellikleri.Ön hazırlık yok
3Prelingual çocuklarda eğitsel değerlendirmenin basamaklarıÖn hazırlık yok
4Genel gelişim değerlendirilmesi ve envarterleriÖn hazırlık yok
5İşitsel algı becerileri/Dil becerilerinin değerlendirilmesi ve envarterleriÖn hazırlık yok
6İşitme engelli bireylerde sesin segmental ve suprasegmental özellikleriÖn hazırlık yok
7Çocuğun gelişim düzeyine uygun terapi programı ayarlamaÖn hazırlık yok
8İşitme engelli çocukta ailenin rolüÖn hazırlık yok
9İşitsel rehabilitasyonda kullanılabilecek materyallerÖn hazırlık yok
10Materyal hazırlamaÖn hazırlık yok
11Materyal hazırlamaÖn hazırlık yok
12Materyal hazırlamaÖn hazırlık yok
13Materyal hazırlamaÖn hazırlık yok
14Materyal hazırlamaÖn hazırlık yok
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12