Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİKTE EĞİTİM VE UYGULAMA I-Güz Dönemi0+16814
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK, Öğr.Gör. Kerem ERSİN, Öğr.Gör. Büşra Nur ESER, Arş.Gör. Yuşa BAŞOĞLU, Arş.Gör. Furkan BÜYÜKKAL
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Kerem Ersin
Dersin AmacıÖğrencilerin, klinik odyoloji konusundaki önceki teorik bilgi ve yeteneklerini klinik uygulamalara başarıyla aktarabilmelerine katkıda bulunmak, özel vakalara yönelik klinik sorunları çözme ve karar verme becerilerini geliştirmek amacıyla çalışmalarını teşvik etmek ve ayrıca bu alandaki tanı ve tedaviyle ilgili disiplinlerarası işbirliği ve tutumların gelişimine destek olmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Klinik kuralları oryantasyonu,Saf Ses Odyometri Uygulama ,Konuşma Odyometrisi Uygulama ,Timpanomteri Testi Uygulama,Akustik Refleks Testi Uygulama,ABR Testi Uygulama,OAE Test Uygulama,ASSR Testi Uygulama,İşitme Cihazi Fitting Uygulama,VNG ve Kalorik Test Uygulama,VEMP Testi Uygulama,vHIT Uygulama,Bilgisayarlı Dinamik Posturografi Uygulama,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Klinik kurallarını ve işleyişini tanırlar.12, 13, 14, 5, 6A, E
Teorikte öğrenilen objektif ve subjektif testleri pratikte uygulayabilir12, 13, 14, 5, 6A, E
Öğrenilen hastalıkların özelliklerini gerçek hastalar üzerinde test edebilir.12, 13, 14, 5, 6A, E
Hastalık bulgularını farklı testlerle destekleyerek hastalıkları ayırt eder.12, 13, 14, 5, 6A, E
Hastaları uygun test yöntemleri ile değerlendirir.12, 13, 14, 5, 6A, E
İç kulağı anatomik ve fizyolojik olarak değerlendirebilir.12, 13, 14, 5, 6A, E
İşitme cihazı fittingi uygulamasını değerlendirebilir.12, 13, 14, 5, 6A, E
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Klinik kuralları oryantasyonu2. Kaynak sy. 1-29
2Saf Ses Odyometri Uygulama 5. Kaynak sy. 213-234
3Konuşma Odyometrisi Uygulama 5. Kaynak sy. 213-234
4Timpanomteri Testi Uygulama5. Kaynak sy. 213-234
5Akustik Refleks Testi Uygulama5. Kaynak sy. 213-234
6ABR Testi Uygulama3. Kaynak sy. 155-178
7OAE Test Uygulama3. Kaynak sy. 135-144
8ASSR Testi Uygulama3. Kaynak sy. 191-216
9İşitme Cihazi Fitting Uygulama3. Kaynak sy. 473-484
10VNG ve Kalorik Test Uygulama5. Kaynak sy. 83-108
11VEMP Testi Uygulama5. Kaynak sy. 179-190
12vHIT Uygulama5. Kaynak sy. 167-178
13Bilgisayarlı Dinamik Posturografi Uygulama5. Kaynak sy. 113-154
14Genel DeğerlendirmeDers Notları
Kaynak
Önceden sunulan powerpoint programları kullanılarak siteye yüklenen word dosyaları
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Vertigo, 2. Baskı Editör: Ahmet Necdet Ardıç. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)The Speech Chain, Peter B. Denes and Elliot N. Pinson,An Anchor Press Book,1973.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati1416224
Rehberli Problem Çözme717119
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı4832
Genel Sınav ve Hazırlığı4832
Performans Görevi, Bakım Planı248
Toplam İş Yükü (Saat)415
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(415/30)14
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİKTE EĞİTİM VE UYGULAMA I-Güz Dönemi0+16814
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK, Öğr.Gör. Kerem ERSİN, Öğr.Gör. Büşra Nur ESER, Arş.Gör. Yuşa BAŞOĞLU, Arş.Gör. Furkan BÜYÜKKAL
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Kerem Ersin
Dersin AmacıÖğrencilerin, klinik odyoloji konusundaki önceki teorik bilgi ve yeteneklerini klinik uygulamalara başarıyla aktarabilmelerine katkıda bulunmak, özel vakalara yönelik klinik sorunları çözme ve karar verme becerilerini geliştirmek amacıyla çalışmalarını teşvik etmek ve ayrıca bu alandaki tanı ve tedaviyle ilgili disiplinlerarası işbirliği ve tutumların gelişimine destek olmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Klinik kuralları oryantasyonu,Saf Ses Odyometri Uygulama ,Konuşma Odyometrisi Uygulama ,Timpanomteri Testi Uygulama,Akustik Refleks Testi Uygulama,ABR Testi Uygulama,OAE Test Uygulama,ASSR Testi Uygulama,İşitme Cihazi Fitting Uygulama,VNG ve Kalorik Test Uygulama,VEMP Testi Uygulama,vHIT Uygulama,Bilgisayarlı Dinamik Posturografi Uygulama,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Klinik kurallarını ve işleyişini tanırlar.12, 13, 14, 5, 6A, E
Teorikte öğrenilen objektif ve subjektif testleri pratikte uygulayabilir12, 13, 14, 5, 6A, E
Öğrenilen hastalıkların özelliklerini gerçek hastalar üzerinde test edebilir.12, 13, 14, 5, 6A, E
Hastalık bulgularını farklı testlerle destekleyerek hastalıkları ayırt eder.12, 13, 14, 5, 6A, E
Hastaları uygun test yöntemleri ile değerlendirir.12, 13, 14, 5, 6A, E
İç kulağı anatomik ve fizyolojik olarak değerlendirebilir.12, 13, 14, 5, 6A, E
İşitme cihazı fittingi uygulamasını değerlendirebilir.12, 13, 14, 5, 6A, E
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Klinik kuralları oryantasyonu2. Kaynak sy. 1-29
2Saf Ses Odyometri Uygulama 5. Kaynak sy. 213-234
3Konuşma Odyometrisi Uygulama 5. Kaynak sy. 213-234
4Timpanomteri Testi Uygulama5. Kaynak sy. 213-234
5Akustik Refleks Testi Uygulama5. Kaynak sy. 213-234
6ABR Testi Uygulama3. Kaynak sy. 155-178
7OAE Test Uygulama3. Kaynak sy. 135-144
8ASSR Testi Uygulama3. Kaynak sy. 191-216
9İşitme Cihazi Fitting Uygulama3. Kaynak sy. 473-484
10VNG ve Kalorik Test Uygulama5. Kaynak sy. 83-108
11VEMP Testi Uygulama5. Kaynak sy. 179-190
12vHIT Uygulama5. Kaynak sy. 167-178
13Bilgisayarlı Dinamik Posturografi Uygulama5. Kaynak sy. 113-154
14Genel DeğerlendirmeDers Notları
Kaynak
Önceden sunulan powerpoint programları kullanılarak siteye yüklenen word dosyaları
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Vertigo, 2. Baskı Editör: Ahmet Necdet Ardıç. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)The Speech Chain, Peter B. Denes and Elliot N. Pinson,An Anchor Press Book,1973.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12