Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ İNGİLİZCE VE TIBBİ TERMİNOLOJİ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlık alanında sağlıklı iletişimin sağlanabilmesi için farklı branşlardaki tıbbi terimlerin öğrenilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tıp alanındaki bilim dalları, Kulak Burun Boğaz yapıları ve hastalıkları ,Kulak Burun Boğaz yapıları ve hastalıkları ,Göz ile ilgili anatomik yapıları ve hastalıkları,Pediatri bölümü ile ilgili terimler,Nöroloji ve psikiyatri bölümü ile ilgili terimler,Farmakoloji ile ilgili terimler,Sindirim sistemi ile ilgili terimler,Kas- iskelet sistemine ait terimler,Solunum sistemi ile ilgili anatomik yapılar ve hastalıklar,Konuşma mekanizması, Konuşma bozuklukları,Odyoloji bölümü ile ilgili terimler,Odyoloji bölümü ile ilgili ingilizce terimler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tıp alanındaki bilim dallarını tanımlayabilir.9A
Kulak Burun Boğaz yapıları ve hastalıkları ile ilgili terimleri tanımlayabilir.9A
Kulak Burun Boğaz yapıları ve hastalıkları ile ilgili terimleri tanımlayabilir.9A
Göz ile ilgili anatomik yapıları ve hastalıklarını tanımlayabilir.9A
Pediatri bölümü ile ilgili terimleri tanımlayabilir.9A
Nöroloji ve psikiyatri bölümüne ile ilgili terimleri tanımlayabilir.9A
Sindirim sistemi ile ilgili terimleri tanımlayabilir.9A
Kas- iskelet sistemine ait terimleri tanımlayabilir.9A
Solunum sistemi ile yapıları ve hastalıklarını tanımlayabilir.9A
Konuşma mekanizmasını tanımlayabilir.9A
Konuşma bozukluklarını tanımlayabilir.9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tıp alanındaki bilim dallarıMebise yüklenen ders dosyaları
2 Kulak Burun Boğaz yapıları ve hastalıkları Mebise yüklenen ders dosyaları
3Kulak Burun Boğaz yapıları ve hastalıkları Mebise yüklenen ders dosyaları
4Göz ile ilgili anatomik yapıları ve hastalıklarıMebise yüklenen ders dosyaları
5Pediatri bölümü ile ilgili terimler Mebise yüklenen ders dosyaları
6Nöroloji ve psikiyatri bölümü ile ilgili terimlerMebise yüklenen ders dosyaları
7Farmakoloji ile ilgili terimlerMebise yüklenen ders dosyaları
8Sindirim sistemi ile ilgili terimler Mebise yüklenen ders dosyaları
9Kas- iskelet sistemine ait terimlerMebise yüklenen ders dosyaları
10Solunum sistemi ile ilgili anatomik yapılar ve hastalıklarMebise yüklenen ders dosyaları
11Konuşma mekanizmasıMebise yüklenen ders dosyaları
12 Konuşma bozukluklarıMebise yüklenen ders dosyaları
13Odyoloji bölümü ile ilgili terimlerMebise yüklenen ders dosyaları
14Odyoloji bölümü ile ilgili ingilizce terimlerMebise yüklenen ders dosyaları
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
1) Tıbbi Terminoloji. Anadolu Üniversitesi. Arslantaş D., 2012. 2) Dil ve Konuşma Terapisi. Topbaş S., Maviş İ., 2020. 3) Dictionary of Audiology.Mendel L.L., Danhauer J.L., Sıngh S., 1999.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati21428
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer248
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı2612
Genel Sınav ve Hazırlığı2612
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)60
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ İNGİLİZCE VE TIBBİ TERMİNOLOJİ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlık alanında sağlıklı iletişimin sağlanabilmesi için farklı branşlardaki tıbbi terimlerin öğrenilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tıp alanındaki bilim dalları, Kulak Burun Boğaz yapıları ve hastalıkları ,Kulak Burun Boğaz yapıları ve hastalıkları ,Göz ile ilgili anatomik yapıları ve hastalıkları,Pediatri bölümü ile ilgili terimler,Nöroloji ve psikiyatri bölümü ile ilgili terimler,Farmakoloji ile ilgili terimler,Sindirim sistemi ile ilgili terimler,Kas- iskelet sistemine ait terimler,Solunum sistemi ile ilgili anatomik yapılar ve hastalıklar,Konuşma mekanizması, Konuşma bozuklukları,Odyoloji bölümü ile ilgili terimler,Odyoloji bölümü ile ilgili ingilizce terimler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tıp alanındaki bilim dallarını tanımlayabilir.9A
Kulak Burun Boğaz yapıları ve hastalıkları ile ilgili terimleri tanımlayabilir.9A
Kulak Burun Boğaz yapıları ve hastalıkları ile ilgili terimleri tanımlayabilir.9A
Göz ile ilgili anatomik yapıları ve hastalıklarını tanımlayabilir.9A
Pediatri bölümü ile ilgili terimleri tanımlayabilir.9A
Nöroloji ve psikiyatri bölümüne ile ilgili terimleri tanımlayabilir.9A
Sindirim sistemi ile ilgili terimleri tanımlayabilir.9A
Kas- iskelet sistemine ait terimleri tanımlayabilir.9A
Solunum sistemi ile yapıları ve hastalıklarını tanımlayabilir.9A
Konuşma mekanizmasını tanımlayabilir.9A
Konuşma bozukluklarını tanımlayabilir.9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tıp alanındaki bilim dallarıMebise yüklenen ders dosyaları
2 Kulak Burun Boğaz yapıları ve hastalıkları Mebise yüklenen ders dosyaları
3Kulak Burun Boğaz yapıları ve hastalıkları Mebise yüklenen ders dosyaları
4Göz ile ilgili anatomik yapıları ve hastalıklarıMebise yüklenen ders dosyaları
5Pediatri bölümü ile ilgili terimler Mebise yüklenen ders dosyaları
6Nöroloji ve psikiyatri bölümü ile ilgili terimlerMebise yüklenen ders dosyaları
7Farmakoloji ile ilgili terimlerMebise yüklenen ders dosyaları
8Sindirim sistemi ile ilgili terimler Mebise yüklenen ders dosyaları
9Kas- iskelet sistemine ait terimlerMebise yüklenen ders dosyaları
10Solunum sistemi ile ilgili anatomik yapılar ve hastalıklarMebise yüklenen ders dosyaları
11Konuşma mekanizmasıMebise yüklenen ders dosyaları
12 Konuşma bozukluklarıMebise yüklenen ders dosyaları
13Odyoloji bölümü ile ilgili terimlerMebise yüklenen ders dosyaları
14Odyoloji bölümü ile ilgili ingilizce terimlerMebise yüklenen ders dosyaları
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
1) Tıbbi Terminoloji. Anadolu Üniversitesi. Arslantaş D., 2012. 2) Dil ve Konuşma Terapisi. Topbaş S., Maviş İ., 2020. 3) Dictionary of Audiology.Mendel L.L., Danhauer J.L., Sıngh S., 1999.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12