Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE ARAÇLARI I | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Serpil AYDIN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Serpil AYDIN |
Dersin Yardımcıları | Dijital Kaynaklar (Ders Videosu, dijital içerikler (.pptx, .pdf vb.) |
Dersin Amacı | Bilgisayar programlarını yönetimsel ve operasyonel olarak etkin bir şekilde kullanabilmeleri için, temel donanım, işletim sistemi ve ofis uygulamaları ve özellikle excel konusunda öğrencilere bilgi ve pratiklik kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilgi Teknolojileri Temel Kavramlar, ,Bilgisayar Tarihi,Donanım ve Çevre Birimleri,Bilgi Teknolojileri, sayı sistemleri ve sayı sistemleri organizasyonu ,Bilgisayar Ağları ve İnternet,Kelime İşlemci Programı (Office Programları Word),Kelime İşlemcilerde Bilgi ve Belge Yönetimi,Sunum Teknolojileri ,Sunum Yapabilme ve İçerik Yönetimi,Hesap Tabloları (M. Excel, vb.),Hesap Tabloları (M. Excel, vb.) ,İnternet Teknolojileri /Taşınabilir Teknolojiler,Sosyal Ağlar ,Teknoloji, Toplum ve İnsan ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bilişim teknolojilerini değerlendirir. | 10, 11, 16, 23, 4, 8, 9 | A |
1.1. Bilişim teknolojilerinin kullanım alanlarını açıklar. | 10, 11, 14, 16, 8, 9 | A |
1.2. Bilişim teknolojilerinin avantaj ve dezavantajlarını karşılaştırır. | 10, 11, 14, 16, 8, 9 | A |
1.3. Bilgisayar sistemlerinin alt yapılarını tartışır. | 10, 11, 12, 14, 8, 9 | A |
2. Bilgi teknolojileri sürecini değerlendirir. | 12, 14, 16, 23, 9 | A |
2.1. Bilgisayardaki işletim sistemlerini ayırt eder. | 11, 13, 14, 8, 9 | A |
2.2. İşletim sistemlerindeki hataları çözer. | 11, 14, 16, 8, 9 | A |
3. Bilgi teknolojilerini değerlendirir. | 11, 14, 20, 8, 9 | A |
3.1. Kelime işlem ve sunum programlarını kullanır. | 10, 11, 12, 13, 8, 9 | A |
3.2. Kendi sosyal medya hesaplarını yönetir. | 10, 11, 14, 16, 8, 9 | A |
3.3 Hesap tablosu programlarını yönetir. | 11, 12, 13, 14, 8, 9 | A |
4. Yazılım programlamadaki temel kavramları, yazılım geliştirme sürecini ve bilgi sistemlerindeki güvenliği özetler. | 10, 13, 16, 4, 9 | A |
5. Türkiye’de bilgi sistemleri, buradaki verilerin mahremiyeti ve karşılaşılan zorlukları değerlendirir. | 10, 11, 12, 13, 16, 17, 23, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgi Teknolojileri Temel Kavramlar, | Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir. |
2 | Bilgisayar Tarihi | Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir. |
3 | Donanım ve Çevre Birimleri | Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir. |
4 | Bilgi Teknolojileri, sayı sistemleri ve sayı sistemleri organizasyonu | Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir. |
5 | Bilgisayar Ağları ve İnternet | Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir. |
6 | Kelime İşlemci Programı (Office Programları Word) | Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir. |
7 | Kelime İşlemcilerde Bilgi ve Belge Yönetimi | Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir. |
8 | Sunum Teknolojileri | Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir. |
9 | Sunum Yapabilme ve İçerik Yönetimi | Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir. |
10 | Hesap Tabloları (M. Excel, vb.) | Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir. |
11 | Hesap Tabloları (M. Excel, vb.) | Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir. |
12 | İnternet Teknolojileri /Taşınabilir Teknolojiler | Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir. |
13 | Sosyal Ağlar | Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir. |
14 | Teknoloji, Toplum ve İnsan | Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir. |
Kaynak |
Temel Bilgi Teknolojileri, Nobel Yayıncılık, Yazar: İbrahim Halil Sugözü |
Dijital Kaynaklar, Yayınlar, Örnek Bilgisayar Uygulamaları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 58 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(58/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE ARAÇLARI I | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Serpil AYDIN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Serpil AYDIN |
Dersin Yardımcıları | Dijital Kaynaklar (Ders Videosu, dijital içerikler (.pptx, .pdf vb.) |
Dersin Amacı | Bilgisayar programlarını yönetimsel ve operasyonel olarak etkin bir şekilde kullanabilmeleri için, temel donanım, işletim sistemi ve ofis uygulamaları ve özellikle excel konusunda öğrencilere bilgi ve pratiklik kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilgi Teknolojileri Temel Kavramlar, ,Bilgisayar Tarihi,Donanım ve Çevre Birimleri,Bilgi Teknolojileri, sayı sistemleri ve sayı sistemleri organizasyonu ,Bilgisayar Ağları ve İnternet,Kelime İşlemci Programı (Office Programları Word),Kelime İşlemcilerde Bilgi ve Belge Yönetimi,Sunum Teknolojileri ,Sunum Yapabilme ve İçerik Yönetimi,Hesap Tabloları (M. Excel, vb.),Hesap Tabloları (M. Excel, vb.) ,İnternet Teknolojileri /Taşınabilir Teknolojiler,Sosyal Ağlar ,Teknoloji, Toplum ve İnsan ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bilişim teknolojilerini değerlendirir. | 10, 11, 16, 23, 4, 8, 9 | A |
1.1. Bilişim teknolojilerinin kullanım alanlarını açıklar. | 10, 11, 14, 16, 8, 9 | A |
1.2. Bilişim teknolojilerinin avantaj ve dezavantajlarını karşılaştırır. | 10, 11, 14, 16, 8, 9 | A |
1.3. Bilgisayar sistemlerinin alt yapılarını tartışır. | 10, 11, 12, 14, 8, 9 | A |
2. Bilgi teknolojileri sürecini değerlendirir. | 12, 14, 16, 23, 9 | A |
2.1. Bilgisayardaki işletim sistemlerini ayırt eder. | 11, 13, 14, 8, 9 | A |
2.2. İşletim sistemlerindeki hataları çözer. | 11, 14, 16, 8, 9 | A |
3. Bilgi teknolojilerini değerlendirir. | 11, 14, 20, 8, 9 | A |
3.1. Kelime işlem ve sunum programlarını kullanır. | 10, 11, 12, 13, 8, 9 | A |
3.2. Kendi sosyal medya hesaplarını yönetir. | 10, 11, 14, 16, 8, 9 | A |
3.3 Hesap tablosu programlarını yönetir. | 11, 12, 13, 14, 8, 9 | A |
4. Yazılım programlamadaki temel kavramları, yazılım geliştirme sürecini ve bilgi sistemlerindeki güvenliği özetler. | 10, 13, 16, 4, 9 | A |
5. Türkiye’de bilgi sistemleri, buradaki verilerin mahremiyeti ve karşılaşılan zorlukları değerlendirir. | 10, 11, 12, 13, 16, 17, 23, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgi Teknolojileri Temel Kavramlar, | Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir. |
2 | Bilgisayar Tarihi | Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir. |
3 | Donanım ve Çevre Birimleri | Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir. |
4 | Bilgi Teknolojileri, sayı sistemleri ve sayı sistemleri organizasyonu | Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir. |
5 | Bilgisayar Ağları ve İnternet | Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir. |
6 | Kelime İşlemci Programı (Office Programları Word) | Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir. |
7 | Kelime İşlemcilerde Bilgi ve Belge Yönetimi | Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir. |
8 | Sunum Teknolojileri | Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir. |
9 | Sunum Yapabilme ve İçerik Yönetimi | Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir. |
10 | Hesap Tabloları (M. Excel, vb.) | Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir. |
11 | Hesap Tabloları (M. Excel, vb.) | Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir. |
12 | İnternet Teknolojileri /Taşınabilir Teknolojiler | Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir. |
13 | Sosyal Ağlar | Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir. |
14 | Teknoloji, Toplum ve İnsan | Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir. |
Kaynak |
Temel Bilgi Teknolojileri, Nobel Yayıncılık, Yazar: İbrahim Halil Sugözü |
Dijital Kaynaklar, Yayınlar, Örnek Bilgisayar Uygulamaları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |