Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ODYOLOJİDE ENSTRÜMANTASYON VE KALİBRASYON | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Bahtiyar ÇELİKGÜN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Atılım ATILGAN |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Furkan BÜYÜKKAL |
Dersin Amacı | Odyolojide kullanılan tüm elektronik cihazların çalışma ilkelerini kavrayacak ve bu cihazların kalibrasyon özelliklerini anlayabilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Odyolojik ekipmanlar ve kalibrasyon ,Sound Level Meter ve Coupler,İmmitansmetri Kalibrasyonu ve Orta Kulak Fizyolojisi,Geniş Bant Timpanometri Kullanımı ve Kalibrasyonu,Odyometreler ve Kalibrasyonu,Odyometreler ve Kalibrasyonu 2,OAE ve Kalibrasyonu,ABR ve Kalibrasyon,Odyojide Elektrofizyolojik Uyaranlar ve Kayıt Metodları,Odyojide Elektrofizyolojik Uyaranlar ve Kayıt Metodları 2,Odyojide Elektrofizyolojik Uyaranlar ve Kayıt Metodları 3,İşitme Test Odaları ve Akustik Özellikleri,Reverberasyon ve Ölçüm Prensipleri,Serbest Saha Testleri ve Kalibrasyonları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Odyolojide kullanılan uyaranları, kullanım alanlarını ve fiziksel niteliklerini açıklar. | 10, 11, 12, 17, 19, 21, 38, 6, 9 | A |
Sound level metre türleri ve kullanım alanlarını belirler. | 10, 11, 12, 17, 19, 21, 38, 6, 9 | A |
Odyometri cihazının ana yapısal bileşenlerini ve temel çalışma mekanizmasını açıklar. | 10, 11, 12, 17, 19, 21, 38, 6, 9 | A |
Timpanometri cihazının ana yapısal bileşenlerini ve çalışma şeklini açıklar. | 10, 11, 12, 17, 19, 21, 38, 6, 9 | A |
Elektrofizyolojik test sistemlerinin ana yapısal bileşenlerini ve temel çalışma mekanizmalarını açıklar. | 10, 11, 12, 17, 19, 21, 38, 6, 9 | A |
Odyolojide yapılması gerekli kalibrasyon özelliklerini açıklar. | 10, 11, 12, 17, 19, 21, 38, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 38: Bakım Planı, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Odyolojik ekipmanlar ve kalibrasyon | Ön hazırlık yok |
2 | Sound Level Meter ve Coupler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | İmmitansmetri Kalibrasyonu ve Orta Kulak Fizyolojisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Geniş Bant Timpanometri Kullanımı ve Kalibrasyonu | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Odyometreler ve Kalibrasyonu | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Odyometreler ve Kalibrasyonu 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | OAE ve Kalibrasyonu | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | ABR ve Kalibrasyon | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Odyojide Elektrofizyolojik Uyaranlar ve Kayıt Metodları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Odyojide Elektrofizyolojik Uyaranlar ve Kayıt Metodları 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Odyojide Elektrofizyolojik Uyaranlar ve Kayıt Metodları 3 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | İşitme Test Odaları ve Akustik Özellikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Reverberasyon ve Ölçüm Prensipleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Serbest Saha Testleri ve Kalibrasyonları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Derste sunulan powerpoint ile Word ortamında MEBİS'e yüklenen dosyalar |
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 4 | 14 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 6 | 12 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 4 | 4 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 3 | 3 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 3 | 3 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 3 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 3 | 6 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 91 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(91/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ODYOLOJİDE ENSTRÜMANTASYON VE KALİBRASYON | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Bahtiyar ÇELİKGÜN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Atılım ATILGAN |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Furkan BÜYÜKKAL |
Dersin Amacı | Odyolojide kullanılan tüm elektronik cihazların çalışma ilkelerini kavrayacak ve bu cihazların kalibrasyon özelliklerini anlayabilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Odyolojik ekipmanlar ve kalibrasyon ,Sound Level Meter ve Coupler,İmmitansmetri Kalibrasyonu ve Orta Kulak Fizyolojisi,Geniş Bant Timpanometri Kullanımı ve Kalibrasyonu,Odyometreler ve Kalibrasyonu,Odyometreler ve Kalibrasyonu 2,OAE ve Kalibrasyonu,ABR ve Kalibrasyon,Odyojide Elektrofizyolojik Uyaranlar ve Kayıt Metodları,Odyojide Elektrofizyolojik Uyaranlar ve Kayıt Metodları 2,Odyojide Elektrofizyolojik Uyaranlar ve Kayıt Metodları 3,İşitme Test Odaları ve Akustik Özellikleri,Reverberasyon ve Ölçüm Prensipleri,Serbest Saha Testleri ve Kalibrasyonları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Odyolojide kullanılan uyaranları, kullanım alanlarını ve fiziksel niteliklerini açıklar. | 10, 11, 12, 17, 19, 21, 38, 6, 9 | A |
Sound level metre türleri ve kullanım alanlarını belirler. | 10, 11, 12, 17, 19, 21, 38, 6, 9 | A |
Odyometri cihazının ana yapısal bileşenlerini ve temel çalışma mekanizmasını açıklar. | 10, 11, 12, 17, 19, 21, 38, 6, 9 | A |
Timpanometri cihazının ana yapısal bileşenlerini ve çalışma şeklini açıklar. | 10, 11, 12, 17, 19, 21, 38, 6, 9 | A |
Elektrofizyolojik test sistemlerinin ana yapısal bileşenlerini ve temel çalışma mekanizmalarını açıklar. | 10, 11, 12, 17, 19, 21, 38, 6, 9 | A |
Odyolojide yapılması gerekli kalibrasyon özelliklerini açıklar. | 10, 11, 12, 17, 19, 21, 38, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 38: Bakım Planı, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Odyolojik ekipmanlar ve kalibrasyon | Ön hazırlık yok |
2 | Sound Level Meter ve Coupler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | İmmitansmetri Kalibrasyonu ve Orta Kulak Fizyolojisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Geniş Bant Timpanometri Kullanımı ve Kalibrasyonu | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Odyometreler ve Kalibrasyonu | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Odyometreler ve Kalibrasyonu 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | OAE ve Kalibrasyonu | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | ABR ve Kalibrasyon | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Odyojide Elektrofizyolojik Uyaranlar ve Kayıt Metodları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Odyojide Elektrofizyolojik Uyaranlar ve Kayıt Metodları 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Odyojide Elektrofizyolojik Uyaranlar ve Kayıt Metodları 3 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | İşitme Test Odaları ve Akustik Özellikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Reverberasyon ve Ölçüm Prensipleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Serbest Saha Testleri ve Kalibrasyonları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Derste sunulan powerpoint ile Word ortamında MEBİS'e yüklenen dosyalar |
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |