Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ODYOLOJİDE ENSTRÜMANTASYON VE KALİBRASYON-Güz Dönemi2+233
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Bahtiyar ÇELİKGÜN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Atılım ATILGAN
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Furkan BÜYÜKKAL
Dersin AmacıOdyolojide kullanılan tüm elektronik cihazların çalışma ilkelerini kavrayacak ve bu cihazların kalibrasyon özelliklerini anlayabilecektir.
Dersin İçeriğiBu ders;
Odyolojik ekipmanlar ve kalibrasyon
,Sound Level Meter ve Coupler,İmmitansmetri Kalibrasyonu ve Orta Kulak Fizyolojisi,Geniş Bant Timpanometri Kullanımı ve Kalibrasyonu,Odyometreler ve Kalibrasyonu,Odyometreler ve Kalibrasyonu 2,OAE ve Kalibrasyonu,ABR ve Kalibrasyon,Odyojide Elektrofizyolojik Uyaranlar ve Kayıt Metodları,Odyojide Elektrofizyolojik Uyaranlar ve Kayıt Metodları 2,Odyojide Elektrofizyolojik Uyaranlar ve Kayıt Metodları 3,İşitme Test Odaları ve Akustik Özellikleri,Reverberasyon ve Ölçüm Prensipleri,Serbest Saha Testleri ve Kalibrasyonları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Odyolojide kullanılan uyaranları, kullanım alanlarını ve fiziksel niteliklerini açıklar.10, 11, 12, 17, 19, 21, 38, 6, 9A
Sound level metre türleri ve kullanım alanlarını belirler.10, 11, 12, 17, 19, 21, 38, 6, 9A
Odyometri cihazının ana yapısal bileşenlerini ve temel çalışma mekanizmasını açıklar.10, 11, 12, 17, 19, 21, 38, 6, 9A
Timpanometri cihazının ana yapısal bileşenlerini ve çalışma şeklini açıklar.10, 11, 12, 17, 19, 21, 38, 6, 9A
Elektrofizyolojik test sistemlerinin ana yapısal bileşenlerini ve temel çalışma mekanizmalarını açıklar.10, 11, 12, 17, 19, 21, 38, 6, 9A
Odyolojide yapılması gerekli kalibrasyon özelliklerini açıklar.10, 11, 12, 17, 19, 21, 38, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 38: Bakım Planı, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1
Odyolojik ekipmanlar ve kalibrasyon
Ön hazırlık yok
2Sound Level Meter ve CouplerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3İmmitansmetri Kalibrasyonu ve Orta Kulak FizyolojisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Geniş Bant Timpanometri Kullanımı ve KalibrasyonuÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Odyometreler ve KalibrasyonuÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Odyometreler ve Kalibrasyonu 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7OAE ve KalibrasyonuÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8ABR ve KalibrasyonÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Odyojide Elektrofizyolojik Uyaranlar ve Kayıt MetodlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Odyojide Elektrofizyolojik Uyaranlar ve Kayıt Metodları 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Odyojide Elektrofizyolojik Uyaranlar ve Kayıt Metodları 3Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12İşitme Test Odaları ve Akustik ÖzellikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Reverberasyon ve Ölçüm PrensipleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Serbest Saha Testleri ve KalibrasyonlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Derste sunulan powerpoint ile Word ortamında MEBİS'e yüklenen dosyalar
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati41456
Rehberli Problem Çözme2612
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi144
Okul Dışı Diğer Faaliyetler133
Proje Sunumu / Seminer133
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı111
Ara Sınav ve Hazırlığı236
Genel Sınav ve Hazırlığı236
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)91
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(91/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ODYOLOJİDE ENSTRÜMANTASYON VE KALİBRASYON-Güz Dönemi2+233
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Bahtiyar ÇELİKGÜN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Atılım ATILGAN
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Furkan BÜYÜKKAL
Dersin AmacıOdyolojide kullanılan tüm elektronik cihazların çalışma ilkelerini kavrayacak ve bu cihazların kalibrasyon özelliklerini anlayabilecektir.
Dersin İçeriğiBu ders;
Odyolojik ekipmanlar ve kalibrasyon
,Sound Level Meter ve Coupler,İmmitansmetri Kalibrasyonu ve Orta Kulak Fizyolojisi,Geniş Bant Timpanometri Kullanımı ve Kalibrasyonu,Odyometreler ve Kalibrasyonu,Odyometreler ve Kalibrasyonu 2,OAE ve Kalibrasyonu,ABR ve Kalibrasyon,Odyojide Elektrofizyolojik Uyaranlar ve Kayıt Metodları,Odyojide Elektrofizyolojik Uyaranlar ve Kayıt Metodları 2,Odyojide Elektrofizyolojik Uyaranlar ve Kayıt Metodları 3,İşitme Test Odaları ve Akustik Özellikleri,Reverberasyon ve Ölçüm Prensipleri,Serbest Saha Testleri ve Kalibrasyonları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Odyolojide kullanılan uyaranları, kullanım alanlarını ve fiziksel niteliklerini açıklar.10, 11, 12, 17, 19, 21, 38, 6, 9A
Sound level metre türleri ve kullanım alanlarını belirler.10, 11, 12, 17, 19, 21, 38, 6, 9A
Odyometri cihazının ana yapısal bileşenlerini ve temel çalışma mekanizmasını açıklar.10, 11, 12, 17, 19, 21, 38, 6, 9A
Timpanometri cihazının ana yapısal bileşenlerini ve çalışma şeklini açıklar.10, 11, 12, 17, 19, 21, 38, 6, 9A
Elektrofizyolojik test sistemlerinin ana yapısal bileşenlerini ve temel çalışma mekanizmalarını açıklar.10, 11, 12, 17, 19, 21, 38, 6, 9A
Odyolojide yapılması gerekli kalibrasyon özelliklerini açıklar.10, 11, 12, 17, 19, 21, 38, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 38: Bakım Planı, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1
Odyolojik ekipmanlar ve kalibrasyon
Ön hazırlık yok
2Sound Level Meter ve CouplerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3İmmitansmetri Kalibrasyonu ve Orta Kulak FizyolojisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Geniş Bant Timpanometri Kullanımı ve KalibrasyonuÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Odyometreler ve KalibrasyonuÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Odyometreler ve Kalibrasyonu 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7OAE ve KalibrasyonuÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8ABR ve KalibrasyonÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Odyojide Elektrofizyolojik Uyaranlar ve Kayıt MetodlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Odyojide Elektrofizyolojik Uyaranlar ve Kayıt Metodları 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Odyojide Elektrofizyolojik Uyaranlar ve Kayıt Metodları 3Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12İşitme Test Odaları ve Akustik ÖzellikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Reverberasyon ve Ölçüm PrensipleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Serbest Saha Testleri ve KalibrasyonlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Derste sunulan powerpoint ile Word ortamında MEBİS'e yüklenen dosyalar
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12