Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ UYGULAMA IV-Bahar Dönemi0+424
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU, Öğr.Gör. Kerem ERSİN, Öğr.Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK, Öğr.Gör. Büşra Nur ESER
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Kerem Ersin, Öğr. Gör. Büşra Nur Eser, Öğr. Gör. Şeyma Tuğba Öztürk, Arş. Gör. Yuşa Başoğlu, Arş. Gör. Furkan Büyükkal, Ody. Berkay Saldırım
Dersin AmacıÖğrenci, odyolojinin tüm alanları ile ilgili kurumlarda odyolojik değerlendirme tekniklerini kullanmayı, ayrıntılı hasta değerlendirmesi yapmayı, tanı koymayı, uygun tedavi yöntemine karar vermeyi, gerekli rehabilitasyon programlarını hazırlamayı ve sürdürmeyi öğrenir, ayrıca kariyer planlamasına karar verir.
Dersin İçeriğiBu ders; Otoakustik emisyon testini doğru şekilde uygular ve yorumlar.,Otoakustik Emisyon testini doğru şekilde uygular ve yorumlar,İşitsel uyarılmış beyinsapı potansiyel testini doğru şekilde uygular ve yorumlar.,İşitsel uyarılmış beyinsapı potansiyel testini doğru şekilde uygular ve yorumlar. ,Gerçek kulak ölçümünü doğru şekilde uygular ve yorumlar.,Gerçek kulak ölçümünü doğru şekilde uygular ve yorumlar.,Timpanometri testi öncesi hastanın annamezini değerlendirir.,Timpanometri testi için uygulama basamaklarını doğru şekilde gösterir.,Akustik refleks testi için hastayı teste hazırlar.,Hastaların denge değerlendirmesinde kullanılan yatakbaşı testleri doğru şekilde gösterir ve uygular.,VNG / kalorik testi için hastaları teste hazırlar.,VNG- kalorik testini hastalara doğru şekilde uygular.,Hastalara V-HIT öncesi kalibrasyonu doğru şekilde belirler.,V-HIT'i hastalara doğru şekilde uygular ve bulgularını yorumlar.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Klinik odyoloji için gerekli temel esaslara, güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve mesleki terminolojik bilgileri açıklar.10, 14, 16, 17, 4, 6, 8, 9A
Denge bozukluklarının önlenmesi ve işitme tarama programlarını yürütebilme ve organize edebilme becerisi adına tüm teknik donanımı kullanmada, ortaya çıkan sorunları çözme/çözüm için test bataryalarını doğru bir şekilde uygular.10, 13, 14, 16, 17, 4, 5, 6, 8, 9A
Klinik odyoloji hakkında bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar.10, 14, 16, 17, 4, 5, 6, 8, 9A
Odyolojik vakaları değerlendirip, sorunlarını tanıyıp, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çağdaş çözüm önerileri geliştirir. 10, 14, 16, 17, 4, 5, 6, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Otoakustik emisyon testini doğru şekilde uygular ve yorumlar.Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır.
2Otoakustik Emisyon testini doğru şekilde uygular ve yorumlarOdyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır.
3İşitsel uyarılmış beyinsapı potansiyel testini doğru şekilde uygular ve yorumlar.Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır.
4İşitsel uyarılmış beyinsapı potansiyel testini doğru şekilde uygular ve yorumlar. Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır.
5Gerçek kulak ölçümünü doğru şekilde uygular ve yorumlar.Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır.
6Gerçek kulak ölçümünü doğru şekilde uygular ve yorumlar.Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır.
7Timpanometri testi öncesi hastanın annamezini değerlendirir.Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır.
8Timpanometri testi için uygulama basamaklarını doğru şekilde gösterir.Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır.
9Akustik refleks testi için hastayı teste hazırlar.Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır.
10Hastaların denge değerlendirmesinde kullanılan yatakbaşı testleri doğru şekilde gösterir ve uygular.Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır.
11VNG / kalorik testi için hastaları teste hazırlar.Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır.
12VNG- kalorik testini hastalara doğru şekilde uygular.Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır.
13Hastalara V-HIT öncesi kalibrasyonu doğru şekilde belirler.Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır.
14V-HIT'i hastalara doğru şekilde uygular ve bulgularını yorumlar.Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır.
Kaynak
Mesleki Uygulama I ve II Dersleri
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9) İşitme Kaybının Testleri,Tanısı ve Tedavisi, Editör: M. Bülent Şerbetçioğlu, 2021

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme4416
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi414
Okul Dışı Diğer Faaliyetler414
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı144
Genel Sınav ve Hazırlığı12112
Performans Görevi, Bakım Planı12448
Toplam İş Yükü (Saat)130
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(130/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ UYGULAMA IV-Bahar Dönemi0+424
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU, Öğr.Gör. Kerem ERSİN, Öğr.Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK, Öğr.Gör. Büşra Nur ESER
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Kerem Ersin, Öğr. Gör. Büşra Nur Eser, Öğr. Gör. Şeyma Tuğba Öztürk, Arş. Gör. Yuşa Başoğlu, Arş. Gör. Furkan Büyükkal, Ody. Berkay Saldırım
Dersin AmacıÖğrenci, odyolojinin tüm alanları ile ilgili kurumlarda odyolojik değerlendirme tekniklerini kullanmayı, ayrıntılı hasta değerlendirmesi yapmayı, tanı koymayı, uygun tedavi yöntemine karar vermeyi, gerekli rehabilitasyon programlarını hazırlamayı ve sürdürmeyi öğrenir, ayrıca kariyer planlamasına karar verir.
Dersin İçeriğiBu ders; Otoakustik emisyon testini doğru şekilde uygular ve yorumlar.,Otoakustik Emisyon testini doğru şekilde uygular ve yorumlar,İşitsel uyarılmış beyinsapı potansiyel testini doğru şekilde uygular ve yorumlar.,İşitsel uyarılmış beyinsapı potansiyel testini doğru şekilde uygular ve yorumlar. ,Gerçek kulak ölçümünü doğru şekilde uygular ve yorumlar.,Gerçek kulak ölçümünü doğru şekilde uygular ve yorumlar.,Timpanometri testi öncesi hastanın annamezini değerlendirir.,Timpanometri testi için uygulama basamaklarını doğru şekilde gösterir.,Akustik refleks testi için hastayı teste hazırlar.,Hastaların denge değerlendirmesinde kullanılan yatakbaşı testleri doğru şekilde gösterir ve uygular.,VNG / kalorik testi için hastaları teste hazırlar.,VNG- kalorik testini hastalara doğru şekilde uygular.,Hastalara V-HIT öncesi kalibrasyonu doğru şekilde belirler.,V-HIT'i hastalara doğru şekilde uygular ve bulgularını yorumlar.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Klinik odyoloji için gerekli temel esaslara, güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve mesleki terminolojik bilgileri açıklar.10, 14, 16, 17, 4, 6, 8, 9A
Denge bozukluklarının önlenmesi ve işitme tarama programlarını yürütebilme ve organize edebilme becerisi adına tüm teknik donanımı kullanmada, ortaya çıkan sorunları çözme/çözüm için test bataryalarını doğru bir şekilde uygular.10, 13, 14, 16, 17, 4, 5, 6, 8, 9A
Klinik odyoloji hakkında bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar.10, 14, 16, 17, 4, 5, 6, 8, 9A
Odyolojik vakaları değerlendirip, sorunlarını tanıyıp, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çağdaş çözüm önerileri geliştirir. 10, 14, 16, 17, 4, 5, 6, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Otoakustik emisyon testini doğru şekilde uygular ve yorumlar.Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır.
2Otoakustik Emisyon testini doğru şekilde uygular ve yorumlarOdyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır.
3İşitsel uyarılmış beyinsapı potansiyel testini doğru şekilde uygular ve yorumlar.Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır.
4İşitsel uyarılmış beyinsapı potansiyel testini doğru şekilde uygular ve yorumlar. Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır.
5Gerçek kulak ölçümünü doğru şekilde uygular ve yorumlar.Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır.
6Gerçek kulak ölçümünü doğru şekilde uygular ve yorumlar.Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır.
7Timpanometri testi öncesi hastanın annamezini değerlendirir.Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır.
8Timpanometri testi için uygulama basamaklarını doğru şekilde gösterir.Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır.
9Akustik refleks testi için hastayı teste hazırlar.Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır.
10Hastaların denge değerlendirmesinde kullanılan yatakbaşı testleri doğru şekilde gösterir ve uygular.Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır.
11VNG / kalorik testi için hastaları teste hazırlar.Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır.
12VNG- kalorik testini hastalara doğru şekilde uygular.Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır.
13Hastalara V-HIT öncesi kalibrasyonu doğru şekilde belirler.Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır.
14V-HIT'i hastalara doğru şekilde uygular ve bulgularını yorumlar.Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır.
Kaynak
Mesleki Uygulama I ve II Dersleri
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9) İşitme Kaybının Testleri,Tanısı ve Tedavisi, Editör: M. Bülent Şerbetçioğlu, 2021

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12