Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ UYGULAMA I-Güz Dönemi0+424
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU, Öğr.Gör. Kerem ERSİN, Öğr.Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK, Öğr.Gör. Büşra Nur ESER
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Furkan BÜYÜKKAL
Dersin AmacıSaf ses odyometrisinin ne olduğu, hangi durumlarda ve nasıl uygulanacağının kavranması ve sonuçlarının tek başına yorumlanabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Saf Ses Odyometrisi I ,Saf Ses Odyometrisi II,Saf Ses Odyometrisi III,Saf Ses Odyometrisi IV,Maskelemeye giriş,Maskelemeye giriş,Maskelemeye giriş,Maskelemeye giriş,Maskelemeye giriş,Maskelemeye giriş,Konuşma Odyometrisi,Konuşma Odyometrisi,Konuşma odyometrisi maskelemesi,Konuşma odyometrisi maskelemesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Saf ses ve konuşma odyometrisi testlerini uygular.11, 17, 6D
İşitme kaybıyla ilişkili hastaların işitsel sorunlarını değerlendirir.11, 6D
Saf ses ve konuşma odyometrisi testlerinin sonuçlarını yorumlar.11, 6D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Saf Ses Odyometrisi I Temel Odyolojik Testler Ders Notları
2Saf Ses Odyometrisi IITemel Odyolojik Testler Ders Notları
3Saf Ses Odyometrisi IIITemel Odyolojik Testler Ders Notları
4Saf Ses Odyometrisi IVTemel Odyolojik Testler Ders Notları
5Maskelemeye girişTemel Odyolojik Testler Ders Notları
6Maskelemeye girişTemel Odyolojik Testler Ders Notları
7Maskelemeye girişTemel Odyolojik Testler Ders Notları
8Maskelemeye girişTemel Odyolojik Testler Ders Notları
9Maskelemeye girişTemel Odyolojik Testler Ders Notları
10Maskelemeye girişTemel Odyolojik Testler Ders Notları
11Konuşma OdyometrisiTemel Odyolojik Testler Ders Notları
12Konuşma OdyometrisiTemel Odyolojik Testler Ders Notları
13Konuşma odyometrisi maskelemesiTemel Odyolojik Testler Ders Notları
14Konuşma odyometrisi maskelemesiTemel Odyolojik Testler Ders Notları
Kaynak
Temel Odyolojik Testler Ders Notları
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14114
Okul Dışı Diğer Faaliyetler326
Proje Sunumu / Seminer10330
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı2510
Ara Sınav ve Hazırlığı111
Genel Sınav ve Hazırlığı111
Performans Görevi, Bakım Planı122
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ UYGULAMA I-Güz Dönemi0+424
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU, Öğr.Gör. Kerem ERSİN, Öğr.Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK, Öğr.Gör. Büşra Nur ESER
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Furkan BÜYÜKKAL
Dersin AmacıSaf ses odyometrisinin ne olduğu, hangi durumlarda ve nasıl uygulanacağının kavranması ve sonuçlarının tek başına yorumlanabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Saf Ses Odyometrisi I ,Saf Ses Odyometrisi II,Saf Ses Odyometrisi III,Saf Ses Odyometrisi IV,Maskelemeye giriş,Maskelemeye giriş,Maskelemeye giriş,Maskelemeye giriş,Maskelemeye giriş,Maskelemeye giriş,Konuşma Odyometrisi,Konuşma Odyometrisi,Konuşma odyometrisi maskelemesi,Konuşma odyometrisi maskelemesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Saf ses ve konuşma odyometrisi testlerini uygular.11, 17, 6D
İşitme kaybıyla ilişkili hastaların işitsel sorunlarını değerlendirir.11, 6D
Saf ses ve konuşma odyometrisi testlerinin sonuçlarını yorumlar.11, 6D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Saf Ses Odyometrisi I Temel Odyolojik Testler Ders Notları
2Saf Ses Odyometrisi IITemel Odyolojik Testler Ders Notları
3Saf Ses Odyometrisi IIITemel Odyolojik Testler Ders Notları
4Saf Ses Odyometrisi IVTemel Odyolojik Testler Ders Notları
5Maskelemeye girişTemel Odyolojik Testler Ders Notları
6Maskelemeye girişTemel Odyolojik Testler Ders Notları
7Maskelemeye girişTemel Odyolojik Testler Ders Notları
8Maskelemeye girişTemel Odyolojik Testler Ders Notları
9Maskelemeye girişTemel Odyolojik Testler Ders Notları
10Maskelemeye girişTemel Odyolojik Testler Ders Notları
11Konuşma OdyometrisiTemel Odyolojik Testler Ders Notları
12Konuşma OdyometrisiTemel Odyolojik Testler Ders Notları
13Konuşma odyometrisi maskelemesiTemel Odyolojik Testler Ders Notları
14Konuşma odyometrisi maskelemesiTemel Odyolojik Testler Ders Notları
Kaynak
Temel Odyolojik Testler Ders Notları
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12