Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GERİATRİK ODYOLOJİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK
Dersin AmacıHastane ortamında, kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyologların geriatrik grup için gerekli diyaloga ve donanıma sahip olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Geriatrik grubun tanımlanması,Yaşlanmaya bağlı değişiklikler,Yaşlanma ve hücresel süreçler,Vücut sistemlerindeki değişikliklere bağlı oluşan sorunlar,Vücut sistemlerindeki değişikliklere bağlı oluşan sorunlar,Yutma mekanizması ve bozuklukları,Yaşlı bireylerde düşme nedenleri,İşitme sistemindeki değişiklikler,Presbiakuzi,Demans,Yaşlı bireylerde görülen hastalıklar ,Denge sistemindeki değişiklikler,Vestibüler rehabilitasyon,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Geriatrik grubun tanımlamasını değerlendirir.12, 13, 14, 16, 9A
Yaşlanmaya bağlı değişiklikleri tanımlar12, 13, 14, 16, 9A
Yaşlanmanın hücresel süreçlerini açıklar.12, 13, 14, 16, 9A
Geriatrik gruptaki sistem değişikliklerini tanımlar.12, 13, 14, 16, 9A
Geriatrik gruptaki konuşma ve iletişim sorunlarını yorumlar.12, 13, 14, 16, 9A
Yaşlı bireylerde yutma bozukluklarını tanımlar.12, 13, 14, 16, 9A
Yaşlı bireylerde yutma bozukluklarını tanımlar.12, 13, 14, 16, 9A
Geriatrik grupta işitme sistemindeki değişiklikleri ve etkilerini değerlendirir.12, 13, 14, 16, 9A
Yaşlı bireylerde demans sorununu yorumlar.12, 13, 14, 16, 9A
Denge sistemindeki değişiklikleri ve geriatrik rehabilitasyonu değerlendirir.12, 13, 14, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Geriatrik grubun tanımlanmasıÖn hazırlık yok
2Yaşlanmaya bağlı değişikliklerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Yaşlanma ve hücresel süreçlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Vücut sistemlerindeki değişikliklere bağlı oluşan sorunlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Vücut sistemlerindeki değişikliklere bağlı oluşan sorunlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Yutma mekanizması ve bozukluklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Yaşlı bireylerde düşme nedenleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8İşitme sistemindeki değişikliklerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9PresbiakuziÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10DemansÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Yaşlı bireylerde görülen hastalıklar Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Denge sistemindeki değişikliklerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Vestibüler rehabilitasyonÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
1)Geriatrik Odyoloji, Editör: Songül Aksoy, 2022 2)Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, Bölüm 60, Sayfa 996-1009, 2013. 3)Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 4)Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5)Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6)Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman,Informa Health Care,2003 7)The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8)Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)Handbook of Clinical Audiology,Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati21428
Rehberli Problem Çözme2612
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer144
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı248
Genel Sınav ve Hazırlığı248
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)60
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GERİATRİK ODYOLOJİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK
Dersin AmacıHastane ortamında, kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyologların geriatrik grup için gerekli diyaloga ve donanıma sahip olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Geriatrik grubun tanımlanması,Yaşlanmaya bağlı değişiklikler,Yaşlanma ve hücresel süreçler,Vücut sistemlerindeki değişikliklere bağlı oluşan sorunlar,Vücut sistemlerindeki değişikliklere bağlı oluşan sorunlar,Yutma mekanizması ve bozuklukları,Yaşlı bireylerde düşme nedenleri,İşitme sistemindeki değişiklikler,Presbiakuzi,Demans,Yaşlı bireylerde görülen hastalıklar ,Denge sistemindeki değişiklikler,Vestibüler rehabilitasyon,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Geriatrik grubun tanımlamasını değerlendirir.12, 13, 14, 16, 9A
Yaşlanmaya bağlı değişiklikleri tanımlar12, 13, 14, 16, 9A
Yaşlanmanın hücresel süreçlerini açıklar.12, 13, 14, 16, 9A
Geriatrik gruptaki sistem değişikliklerini tanımlar.12, 13, 14, 16, 9A
Geriatrik gruptaki konuşma ve iletişim sorunlarını yorumlar.12, 13, 14, 16, 9A
Yaşlı bireylerde yutma bozukluklarını tanımlar.12, 13, 14, 16, 9A
Yaşlı bireylerde yutma bozukluklarını tanımlar.12, 13, 14, 16, 9A
Geriatrik grupta işitme sistemindeki değişiklikleri ve etkilerini değerlendirir.12, 13, 14, 16, 9A
Yaşlı bireylerde demans sorununu yorumlar.12, 13, 14, 16, 9A
Denge sistemindeki değişiklikleri ve geriatrik rehabilitasyonu değerlendirir.12, 13, 14, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Geriatrik grubun tanımlanmasıÖn hazırlık yok
2Yaşlanmaya bağlı değişikliklerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Yaşlanma ve hücresel süreçlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Vücut sistemlerindeki değişikliklere bağlı oluşan sorunlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Vücut sistemlerindeki değişikliklere bağlı oluşan sorunlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Yutma mekanizması ve bozukluklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Yaşlı bireylerde düşme nedenleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8İşitme sistemindeki değişikliklerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9PresbiakuziÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10DemansÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Yaşlı bireylerde görülen hastalıklar Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Denge sistemindeki değişikliklerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Vestibüler rehabilitasyonÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
1)Geriatrik Odyoloji, Editör: Songül Aksoy, 2022 2)Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, Bölüm 60, Sayfa 996-1009, 2013. 3)Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 4)Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5)Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6)Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman,Informa Health Care,2003 7)The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8)Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)Handbook of Clinical Audiology,Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12