Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANATOMİ I | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Dr.Öğr.Üye. Selva ŞEN, Öğr.Gör. Ali Osman KORKMAZ, Öğr.Gör. Bediha KOYUNCU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Anatomi terminolojisi, genel tıbbi terimler, insan vücudunun organizasyonu, alt ve üst ekstremite kemikleri, kasları, sinirleri ve damarları hakkında bilgi verebilir ve pratik uygulamaları yapmaktadır . |
Dersin İçeriği | Bu ders; Anatomiye Giriş, Temele Kavramlar, Bölgesel anatomi,Üst ekstremite kemikleri,Üst ekstremite eklemleri I,Üst ekstremite eklemleri II,Omuz kol bölgesindeki kaslar,Ön kol, el bölgesi kasları,Pleksus brachialis, üst ekstremi damarları ,Alt ekstremite kemikleri I,Alt ekstremite kemikleri II,Alt ekstremite kemikleri III,Alt ekstremite eklemleri,Gluteal ve uyluk bölgesi kasları,Uyluk, bacak ve ayak bölgesi kasları,Pleksus lumbalis, sacralis, alt ekstremite damarları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Anatomide genel kavramları, genel ve özel anatomi terimlerini ve anatomik pozisyonları tanımlar. | 11, 9 | A, D |
Üst ekstremite kemiklerini açıklar. | 11, 9 | A, D |
Üst ekstremite eklemlerini açıklar. | 11, 9 | A, D |
Omuz, kol bölgesi kaslarını açıklar. | 11, 9 | A, D |
Ön kol, el kaslarını açıklar. | 11, 9 | A, D |
Pleksus brachialis, üst ekstremite damarları açıklar. | 11, 9 | A, D |
Alt ekstremite kemiklerini açıklar. | 11, 9 | A, D |
Gluteal, uyluk bölgesi kaslarını açıklar. | 11, 9 | A, D |
Uyluk, bacak, ayak bölgesi kaslarını açıklar. | 11, 9 | A, D |
Pleksus lumbalis, sacralis, alt ekstremite damarlarını açıklar. | 11, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anatomiye Giriş, Temele Kavramlar, Bölgesel anatomi | Ozan Anatomi S.I-XXXII |
2 | Üst ekstremite kemikleri | Ozan Anatomi S.9-17 |
3 | Üst ekstremite eklemleri I | Ozan Anatomi S.80-88 |
4 | Üst ekstremite eklemleri II | Ozan Anatomi S.80-88 |
5 | Omuz kol bölgesindeki kaslar | Ozan Anatomi S.152-158 |
6 | Ön kol, el bölgesi kasları | Ozan Anatomi S.158-174 |
7 | Pleksus brachialis, üst ekstremi damarları | Anatomi-Kaplan ARICI 1.Cilt S.159-171 |
8 | Alt ekstremite kemikleri I | Anatomi-Kaplan ARICI 1.Cilt S.17-30 |
9 | Alt ekstremite kemikleri II | Anatomi-Kaplan ARICI 1.Cilt S.17-30 |
10 | Alt ekstremite kemikleri III | Anatomi-Kaplan ARICI 1.Cilt S.17-30 |
11 | Alt ekstremite eklemleri | Anatomi- Kaplan ARICI 1.Cilt S.95-111 |
12 | Gluteal ve uyluk bölgesi kasları | Anatomi-Kaplan ARICI 1. Cilt S.201-209 |
13 | Uyluk, bacak ve ayak bölgesi kasları | Ozan Anatomi S.176-193 |
14 | Pleksus lumbalis, sacralis, alt ekstremite damarları | Anatomi-Kaplan ARICI 2.Cilt S.173-191 |
Kaynak |
Mebis notu öğrenciye verilir. |
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. 3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. 5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. 6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 4 | 5 | 20 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 26 | 26 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 123 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(123/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANATOMİ I | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Dr.Öğr.Üye. Selva ŞEN, Öğr.Gör. Ali Osman KORKMAZ, Öğr.Gör. Bediha KOYUNCU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Anatomi terminolojisi, genel tıbbi terimler, insan vücudunun organizasyonu, alt ve üst ekstremite kemikleri, kasları, sinirleri ve damarları hakkında bilgi verebilir ve pratik uygulamaları yapmaktadır . |
Dersin İçeriği | Bu ders; Anatomiye Giriş, Temele Kavramlar, Bölgesel anatomi,Üst ekstremite kemikleri,Üst ekstremite eklemleri I,Üst ekstremite eklemleri II,Omuz kol bölgesindeki kaslar,Ön kol, el bölgesi kasları,Pleksus brachialis, üst ekstremi damarları ,Alt ekstremite kemikleri I,Alt ekstremite kemikleri II,Alt ekstremite kemikleri III,Alt ekstremite eklemleri,Gluteal ve uyluk bölgesi kasları,Uyluk, bacak ve ayak bölgesi kasları,Pleksus lumbalis, sacralis, alt ekstremite damarları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Anatomide genel kavramları, genel ve özel anatomi terimlerini ve anatomik pozisyonları tanımlar. | 11, 9 | A, D |
Üst ekstremite kemiklerini açıklar. | 11, 9 | A, D |
Üst ekstremite eklemlerini açıklar. | 11, 9 | A, D |
Omuz, kol bölgesi kaslarını açıklar. | 11, 9 | A, D |
Ön kol, el kaslarını açıklar. | 11, 9 | A, D |
Pleksus brachialis, üst ekstremite damarları açıklar. | 11, 9 | A, D |
Alt ekstremite kemiklerini açıklar. | 11, 9 | A, D |
Gluteal, uyluk bölgesi kaslarını açıklar. | 11, 9 | A, D |
Uyluk, bacak, ayak bölgesi kaslarını açıklar. | 11, 9 | A, D |
Pleksus lumbalis, sacralis, alt ekstremite damarlarını açıklar. | 11, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anatomiye Giriş, Temele Kavramlar, Bölgesel anatomi | Ozan Anatomi S.I-XXXII |
2 | Üst ekstremite kemikleri | Ozan Anatomi S.9-17 |
3 | Üst ekstremite eklemleri I | Ozan Anatomi S.80-88 |
4 | Üst ekstremite eklemleri II | Ozan Anatomi S.80-88 |
5 | Omuz kol bölgesindeki kaslar | Ozan Anatomi S.152-158 |
6 | Ön kol, el bölgesi kasları | Ozan Anatomi S.158-174 |
7 | Pleksus brachialis, üst ekstremi damarları | Anatomi-Kaplan ARICI 1.Cilt S.159-171 |
8 | Alt ekstremite kemikleri I | Anatomi-Kaplan ARICI 1.Cilt S.17-30 |
9 | Alt ekstremite kemikleri II | Anatomi-Kaplan ARICI 1.Cilt S.17-30 |
10 | Alt ekstremite kemikleri III | Anatomi-Kaplan ARICI 1.Cilt S.17-30 |
11 | Alt ekstremite eklemleri | Anatomi- Kaplan ARICI 1.Cilt S.95-111 |
12 | Gluteal ve uyluk bölgesi kasları | Anatomi-Kaplan ARICI 1. Cilt S.201-209 |
13 | Uyluk, bacak ve ayak bölgesi kasları | Ozan Anatomi S.176-193 |
14 | Pleksus lumbalis, sacralis, alt ekstremite damarları | Anatomi-Kaplan ARICI 2.Cilt S.173-191 |
Kaynak |
Mebis notu öğrenciye verilir. |
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. 3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. 5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. 6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |