Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ODYOLOJİ SEMİNER II-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersin YardımcılarıOdyolog Halil Berkay Saldırım
Dersin AmacıÖğrencilere, işitme ve denge bozukluklarıyla ilgili teorik bilgi ve becerilerini klinik uygulamalara aktarma konusunda destek olmak, özellikle vaka özgü klinik sorunları çözme ve karar verme yeteneklerini geliştirmek ve bu alandaki tanı ve tedavi süreçlerinde interdisipliner çalışma yaklaşımlarını teşvik etmeyi amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Seminer konuları araştırması,Microsoft Power Point sunumu hazırlama kuralları ,Online makale tarama,Öğrenci seminer sunumu I,Öğrenci Seminer sunumu II,Öğrenci Seminer sunumu III,Öğrenci Seminer sunumu IV,Öğrenci Seminer sunumu V,Öğrenci Seminer sunumu VI,Öğrenci Seminer sunumu VII,Öğrenci Seminer sunumu VIII,Öğrenci Seminer sunumu IX,Seminer sunumlarında yapılan hatalar,Örnek Seminer sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yaptığı araştırmalarda referansları düzenler.10, 13, 14, 4, 6E
Uygun kaynakları kullanarak makale tarar.10, 13, 14, 4, 6E
Sunum yapma ve topluluğa hitabet becerisi geliştirir.10, 13, 14, 4, 6E
Grup olarak çalışmayı planlar.10, 13, 14, 4, 6E
Uygun yöntemler kullanılarak ilgili alanda sunum hazırlar.10, 13, 14, 4, 6E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Seminer konuları araştırmasıDers Notları
2Microsoft Power Point sunumu hazırlama kuralları Ders Notları
3Online makale taramaSunulacak konunun araştırılması
4Öğrenci seminer sunumu ISunulacak konunun araştırılması
5Öğrenci Seminer sunumu IISunulacak konunun araştırılması
6Öğrenci Seminer sunumu IIISunulacak konunun araştırılması
7Öğrenci Seminer sunumu IVSunulacak konunun araştırılması
8Öğrenci Seminer sunumu VSunulacak konunun araştırılması
9Öğrenci Seminer sunumu VISunulacak konunun araştırılması
10Öğrenci Seminer sunumu VIISunulacak konunun araştırılması
11Öğrenci Seminer sunumu VIIISunulacak konunun araştırılması
12Öğrenci Seminer sunumu IXSunulacak konunun araştırılması
13Seminer sunumlarında yapılan hatalarSunulacak konunun araştırılması
14Örnek Seminer sunumuSunulacak konunun araştırılması
Kaynak
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9) Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Ugulama ve Kritik Editör : Prof. Dr. Semra Erdoğan, 10/2020

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme3927
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14342
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı236
Toplam İş Yükü (Saat)117
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(117/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ODYOLOJİ SEMİNER II-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersin YardımcılarıOdyolog Halil Berkay Saldırım
Dersin AmacıÖğrencilere, işitme ve denge bozukluklarıyla ilgili teorik bilgi ve becerilerini klinik uygulamalara aktarma konusunda destek olmak, özellikle vaka özgü klinik sorunları çözme ve karar verme yeteneklerini geliştirmek ve bu alandaki tanı ve tedavi süreçlerinde interdisipliner çalışma yaklaşımlarını teşvik etmeyi amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Seminer konuları araştırması,Microsoft Power Point sunumu hazırlama kuralları ,Online makale tarama,Öğrenci seminer sunumu I,Öğrenci Seminer sunumu II,Öğrenci Seminer sunumu III,Öğrenci Seminer sunumu IV,Öğrenci Seminer sunumu V,Öğrenci Seminer sunumu VI,Öğrenci Seminer sunumu VII,Öğrenci Seminer sunumu VIII,Öğrenci Seminer sunumu IX,Seminer sunumlarında yapılan hatalar,Örnek Seminer sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yaptığı araştırmalarda referansları düzenler.10, 13, 14, 4, 6E
Uygun kaynakları kullanarak makale tarar.10, 13, 14, 4, 6E
Sunum yapma ve topluluğa hitabet becerisi geliştirir.10, 13, 14, 4, 6E
Grup olarak çalışmayı planlar.10, 13, 14, 4, 6E
Uygun yöntemler kullanılarak ilgili alanda sunum hazırlar.10, 13, 14, 4, 6E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Seminer konuları araştırmasıDers Notları
2Microsoft Power Point sunumu hazırlama kuralları Ders Notları
3Online makale taramaSunulacak konunun araştırılması
4Öğrenci seminer sunumu ISunulacak konunun araştırılması
5Öğrenci Seminer sunumu IISunulacak konunun araştırılması
6Öğrenci Seminer sunumu IIISunulacak konunun araştırılması
7Öğrenci Seminer sunumu IVSunulacak konunun araştırılması
8Öğrenci Seminer sunumu VSunulacak konunun araştırılması
9Öğrenci Seminer sunumu VISunulacak konunun araştırılması
10Öğrenci Seminer sunumu VIISunulacak konunun araştırılması
11Öğrenci Seminer sunumu VIIISunulacak konunun araştırılması
12Öğrenci Seminer sunumu IXSunulacak konunun araştırılması
13Seminer sunumlarında yapılan hatalarSunulacak konunun araştırılması
14Örnek Seminer sunumuSunulacak konunun araştırılması
Kaynak
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9) Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Ugulama ve Kritik Editör : Prof. Dr. Semra Erdoğan, 10/2020

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12