Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SES, NEFES VE ARTİKÜLASYON TEKNİKLERİ-Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Onur ÖZTAY
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Büşra Nur ESER
Dersin AmacıDoğru nefes alma becerisinin kazandırılması. Telafuz bozukluklarının ayrı ayrı irdelenerek doğru artikülasyon ve etkili konuşma becerisinn kazandırılması.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders izlencesinin anlatılması.,Ses Nedir? Ses aletlerimiz. Ses ve Konuşma aygıtının tanıtılması.,Solunum ve diyafram egzersizleri. Nefes aygıtımızın geliştirilmesine yönelik çalışmalar.,Solunum ve diyafram egzersizleri. Nefes aygıtımızın geliştirilmesine yönelik çalışmalar.,Ses ve nefes aygıtımızın ilişkilendirilmesi.,Ses ve nefes aygıtımızın ilişkilendirilmesi.,Konuşma bozuklukları,Artikülasyon çalışmaları ,Artikülasyon çalışmaları,Boğumlama, vurgu, tonlama çalışmaları,Boğumlama, vurgu, tonlama çalışmaları,Metin uygulama ve drama,Metin uygulama ve drama,Metin uygulama ve drama ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Etkili konuşma sanatını uygular.10, 16, 5, 6, 8, 9D
Doğru nefes alma tekniklerini tanımlar10, 16, 5, 6, 8, 9D
Konuşma kusurlarının düzeltilmesini planlar10, 16, 5, 6, 8, 9D
Kendini rahat ifade etme yeteneğini değerlendirir.10, 16, 5, 6, 8, 9D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders izlencesinin anlatılması. Kaynağın okunması
2Ses Nedir? Ses aletlerimiz. Ses ve Konuşma aygıtının tanıtılması.Kaynağın okunması ve uygulama
3Solunum ve diyafram egzersizleri. Nefes aygıtımızın geliştirilmesine yönelik çalışmalar.kaynağın okunması ve uygulama
4Solunum ve diyafram egzersizleri. Nefes aygıtımızın geliştirilmesine yönelik çalışmalar.kaynağın okunması ve uygulama
5Ses ve nefes aygıtımızın ilişkilendirilmesi.Kaynağın okunması ve uygulama
6Ses ve nefes aygıtımızın ilişkilendirilmesi.kaynağın okunması ve uygulama
7Konuşma bozukluklarıkaynağın okunması ve uygulama
8Artikülasyon çalışmaları kaynağın okunması ve uygulama
9Artikülasyon çalışmalarıkaynağın okunması ve uygulama
10Boğumlama, vurgu, tonlama çalışmalarıkaynağın okunması ve uygulama
11Boğumlama, vurgu, tonlama çalışmalarıkaynağın okunması ve uygulama
12Metin uygulama ve dramakaynağın okunması ve uygulama
13Metin uygulama ve dramakaynağın okunması ve uygulama
14Metin uygulama ve drama kaynağın okunması ve uygulama
Kaynak
1. ŞENBAY Nüzhet, “Söz Ve Diksiyon Sanatı”, Yapı Kredi yayınları 2. TAŞER Suat, “Konuşma Eğitimi”, Papirus Yayınları 3. KAYA Ali, “Etkili Ve Güzel Kouşma Sanatı”, Eğitim Kitabevi 4. ER Sırrı, “Temel Konuşma Teknikleri Ve Diksiyon 5. TÖREYİN Ayşe M., “Ses Eğitimi: Temel Kavramlar” Evrensel Müzikevi Yayınları 6. ARIKAN Yılmaz, “Tiyatro Eğitimi” Pozitif Yayıncılık

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı133
Genel Sınav ve Hazırlığı133
Performans Görevi, Bakım Planı14228
Toplam İş Yükü (Saat)90
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SES, NEFES VE ARTİKÜLASYON TEKNİKLERİ-Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Onur ÖZTAY
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Büşra Nur ESER
Dersin AmacıDoğru nefes alma becerisinin kazandırılması. Telafuz bozukluklarının ayrı ayrı irdelenerek doğru artikülasyon ve etkili konuşma becerisinn kazandırılması.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders izlencesinin anlatılması.,Ses Nedir? Ses aletlerimiz. Ses ve Konuşma aygıtının tanıtılması.,Solunum ve diyafram egzersizleri. Nefes aygıtımızın geliştirilmesine yönelik çalışmalar.,Solunum ve diyafram egzersizleri. Nefes aygıtımızın geliştirilmesine yönelik çalışmalar.,Ses ve nefes aygıtımızın ilişkilendirilmesi.,Ses ve nefes aygıtımızın ilişkilendirilmesi.,Konuşma bozuklukları,Artikülasyon çalışmaları ,Artikülasyon çalışmaları,Boğumlama, vurgu, tonlama çalışmaları,Boğumlama, vurgu, tonlama çalışmaları,Metin uygulama ve drama,Metin uygulama ve drama,Metin uygulama ve drama ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Etkili konuşma sanatını uygular.10, 16, 5, 6, 8, 9D
Doğru nefes alma tekniklerini tanımlar10, 16, 5, 6, 8, 9D
Konuşma kusurlarının düzeltilmesini planlar10, 16, 5, 6, 8, 9D
Kendini rahat ifade etme yeteneğini değerlendirir.10, 16, 5, 6, 8, 9D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders izlencesinin anlatılması. Kaynağın okunması
2Ses Nedir? Ses aletlerimiz. Ses ve Konuşma aygıtının tanıtılması.Kaynağın okunması ve uygulama
3Solunum ve diyafram egzersizleri. Nefes aygıtımızın geliştirilmesine yönelik çalışmalar.kaynağın okunması ve uygulama
4Solunum ve diyafram egzersizleri. Nefes aygıtımızın geliştirilmesine yönelik çalışmalar.kaynağın okunması ve uygulama
5Ses ve nefes aygıtımızın ilişkilendirilmesi.Kaynağın okunması ve uygulama
6Ses ve nefes aygıtımızın ilişkilendirilmesi.kaynağın okunması ve uygulama
7Konuşma bozukluklarıkaynağın okunması ve uygulama
8Artikülasyon çalışmaları kaynağın okunması ve uygulama
9Artikülasyon çalışmalarıkaynağın okunması ve uygulama
10Boğumlama, vurgu, tonlama çalışmalarıkaynağın okunması ve uygulama
11Boğumlama, vurgu, tonlama çalışmalarıkaynağın okunması ve uygulama
12Metin uygulama ve dramakaynağın okunması ve uygulama
13Metin uygulama ve dramakaynağın okunması ve uygulama
14Metin uygulama ve drama kaynağın okunması ve uygulama
Kaynak
1. ŞENBAY Nüzhet, “Söz Ve Diksiyon Sanatı”, Yapı Kredi yayınları 2. TAŞER Suat, “Konuşma Eğitimi”, Papirus Yayınları 3. KAYA Ali, “Etkili Ve Güzel Kouşma Sanatı”, Eğitim Kitabevi 4. ER Sırrı, “Temel Konuşma Teknikleri Ve Diksiyon 5. TÖREYİN Ayşe M., “Ses Eğitimi: Temel Kavramlar” Evrensel Müzikevi Yayınları 6. ARIKAN Yılmaz, “Tiyatro Eğitimi” Pozitif Yayıncılık

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12