Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİMSEL OKURYAZARLIK-Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersin YardımcılarıArş.Gör. Yuşa BAŞOĞLU
Dersin AmacıBu ders, temel bilimsel kavramları ve yöntemleri bireysel karar süreçlerinde kullanabilecek şekilde algılamayı, bilimsel verileri anlayıp, kullanabilmeyi ve ifade etmeyi amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilimsel araştırma neden önemlidir?,Araştırma Yöntemleri Nedir?,Proje Nedir? Nasıl Yazılır ve Geliştirilir?,Proje yönetimi, hipotez oluşturma genel hedefler ve proje amaçlarının belirlenmesi.,Literatür Taraması,Etik ilkeler, veri toplama,Ara sınav,Örnek proje değerlendirmesi,,Örnek proje değerlendirmesi,Hazırlanan projelerin tartışılması,,Hazırlanan projelerin tartışılması,Hazırlanan projelerin tartışılması,Hazırlanan projelerin tartışılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilimsel bilginin özelliklerini deney ve uygulamalar ile öğrenmelerini tanımlar.10, 16, 18, 19, 9A, E, F
Bilimsel sorgulama, yöntem ve becerileri uygular.18, 5A, E, F
Bilimsel olmayan bilgileri fark eder ve bilimsel gelişmelerin yaşam için önemli olduğunun farkını ortaya koyar.10, 18A, F
Araştırma yaparken bilimsel yöntemin aşamalarını kullanır.10A, E, F
Araştırma sorusu üretir, literatür taramasını planlar.5A, E, F
Öğrenciler, merak etme, sorgulama, gözlem yapma, eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini geliştirerek bilimsel bir bakış açısıyla araştırma planlar.10, 18A, E, F
Öğrenciler, akademik yayınlardaki üslubu ve etik kurallarını yorumlar. 13, 5, 9A, E, F
Bilimsel okuryazarlığının unsurları olan eleştirel okuma ve alternatif içerik üretimi süreçlerini uygular.18, 5, 6, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilimsel araştırma neden önemlidir?Yok
2Araştırma Yöntemleri Nedir?Powerpoint sunumu
3Proje Nedir? Nasıl Yazılır ve Geliştirilir?Powerpoint sunumu
4Proje yönetimi, hipotez oluşturma genel hedefler ve proje amaçlarının belirlenmesi.Powerpoint sunumu
5Literatür TaramasıHazırlık yok
6Etik ilkeler, veri toplamaHazırlık yok
7Ara sınavPowerpoint sunumu
8Örnek proje değerlendirmesi,Hazırlık yok
10Örnek proje değerlendirmesiHazırlık yok
11Hazırlanan projelerin tartışılması,Powerpoint sunumu
12Hazırlanan projelerin tartışılmasıPowerpoint sunumu
13Hazırlanan projelerin tartışılmasıPowerpoint sunumu
14Hazırlanan projelerin tartışılmasıPowerpoint sunumu
Kaynak
1. Au, K., and T. Raphael. 2000. Equity and literacy in the next millennium. Reading Research Quarterly 35 (1): 170–88. 2. Burkhardt, G., M. Monsour, G. Valdez, C. Gunn, M. Dawson, C. Lemke, E. Coughlin, V. Thadani, and C. Martin. 2003. enGauge 21st century skills: Literacy in the digital age. Naperville, IL: NCREL. 3. Chamot, A., and J. O’Malley. 1994. The CALLA handbook: Implementing the cognitive academic language learning approach. Reading, MA: Addison-Wesley

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati212
Rehberli Problem Çözme224
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi4416
Okul Dışı Diğer Faaliyetler4416
Proje Sunumu / Seminer4416
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı224
Ara Sınav ve Hazırlığı122
Genel Sınav ve Hazırlığı224
Performans Görevi, Bakım Planı6424
Toplam İş Yükü (Saat)88
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(88/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİMSEL OKURYAZARLIK-Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersin YardımcılarıArş.Gör. Yuşa BAŞOĞLU
Dersin AmacıBu ders, temel bilimsel kavramları ve yöntemleri bireysel karar süreçlerinde kullanabilecek şekilde algılamayı, bilimsel verileri anlayıp, kullanabilmeyi ve ifade etmeyi amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilimsel araştırma neden önemlidir?,Araştırma Yöntemleri Nedir?,Proje Nedir? Nasıl Yazılır ve Geliştirilir?,Proje yönetimi, hipotez oluşturma genel hedefler ve proje amaçlarının belirlenmesi.,Literatür Taraması,Etik ilkeler, veri toplama,Ara sınav,Örnek proje değerlendirmesi,,Örnek proje değerlendirmesi,Hazırlanan projelerin tartışılması,,Hazırlanan projelerin tartışılması,Hazırlanan projelerin tartışılması,Hazırlanan projelerin tartışılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilimsel bilginin özelliklerini deney ve uygulamalar ile öğrenmelerini tanımlar.10, 16, 18, 19, 9A, E, F
Bilimsel sorgulama, yöntem ve becerileri uygular.18, 5A, E, F
Bilimsel olmayan bilgileri fark eder ve bilimsel gelişmelerin yaşam için önemli olduğunun farkını ortaya koyar.10, 18A, F
Araştırma yaparken bilimsel yöntemin aşamalarını kullanır.10A, E, F
Araştırma sorusu üretir, literatür taramasını planlar.5A, E, F
Öğrenciler, merak etme, sorgulama, gözlem yapma, eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini geliştirerek bilimsel bir bakış açısıyla araştırma planlar.10, 18A, E, F
Öğrenciler, akademik yayınlardaki üslubu ve etik kurallarını yorumlar. 13, 5, 9A, E, F
Bilimsel okuryazarlığının unsurları olan eleştirel okuma ve alternatif içerik üretimi süreçlerini uygular.18, 5, 6, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilimsel araştırma neden önemlidir?Yok
2Araştırma Yöntemleri Nedir?Powerpoint sunumu
3Proje Nedir? Nasıl Yazılır ve Geliştirilir?Powerpoint sunumu
4Proje yönetimi, hipotez oluşturma genel hedefler ve proje amaçlarının belirlenmesi.Powerpoint sunumu
5Literatür TaramasıHazırlık yok
6Etik ilkeler, veri toplamaHazırlık yok
7Ara sınavPowerpoint sunumu
8Örnek proje değerlendirmesi,Hazırlık yok
10Örnek proje değerlendirmesiHazırlık yok
11Hazırlanan projelerin tartışılması,Powerpoint sunumu
12Hazırlanan projelerin tartışılmasıPowerpoint sunumu
13Hazırlanan projelerin tartışılmasıPowerpoint sunumu
14Hazırlanan projelerin tartışılmasıPowerpoint sunumu
Kaynak
1. Au, K., and T. Raphael. 2000. Equity and literacy in the next millennium. Reading Research Quarterly 35 (1): 170–88. 2. Burkhardt, G., M. Monsour, G. Valdez, C. Gunn, M. Dawson, C. Lemke, E. Coughlin, V. Thadani, and C. Martin. 2003. enGauge 21st century skills: Literacy in the digital age. Naperville, IL: NCREL. 3. Chamot, A., and J. O’Malley. 1994. The CALLA handbook: Implementing the cognitive academic language learning approach. Reading, MA: Addison-Wesley

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12