Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
MERKEZİ İŞİTSEL İŞLEMLEME VE BOZUKLUKLARI 2+0 2 2,0
Ders Programi Henüz Hazırlanmamıştır.
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Hastane ortamında, kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyologların bu tarz ortamlar için gerekli diyaloga ve donanıma kavuşmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Bu ders; Merkezi işitsel anatomi ve fizyoloji (I),Merkezi işitsel anatomi ve fizyoloji (II),Merkezi işitsel işlemleme bozukluklarında klinik bulgular,Merkezi işitsel işlemleme bozukluklarında odyolojik bulgular,Merkezi işitsel işlemleme bozukluklarında ABR ve Otoakustik emisyon,Merkezi işitsel işlemleme bozukluklarında kullanılan testler (I),Merkezi işitsel işlemleme bozukluklarında kullanılan testler (II),Merkezi işitsel işlemleme bozukluğu olgu örnekleri,Merkezi işitsel işlemleme bozukluklarında kortikal testler,Merkezi işitsel işlemleme bozukluklarında rehabilitatif yaklaşımlar,Merkezi işitsel işlemleme bozukluklarında eşlik eden özel durumlar,Merkezi işitsel işlemleme bozukluklarında yardımcı cihazlar,Merkezi işitsel işlemleme bozukluklarında koklear implantasyon,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Merkezi işitsel işlemleme bozukluklarında etiyolojiyi değerlendirebilir 1, 10, 12, 14, 19, 2, 3, 9 A
Merkezi işitsel işlemleme bozukluklarına eşlik eden bozuklukları tartışır 1, 10, 12, 14, 19, 2, 3, 9 A
Merkezi işitsel işlemleme bozukluklarının etkilerini tartışır. 1, 10, 12, 14, 19, 2, 3, 9 A
Merkezi işitsel işlemleme bozukluklarını odyolojik olarak değerlendirebilir 1, 10, 12, 14, 19, 2, 3, 9 A
Merkezi işitsel işlemleme bozukluklarında saf ses ve konuşma odyometrisi bulgularını tartışır 1, 10, 12, 14, 19, 2, 3, 9 A
Merkezi işitsel işlemleme bozukluklarında ABR ve otoakustik emisyon test bulgularını tartışır 1, 10, 12, 14, 19, 2, 3, 9 A
Merkezi işitsel işlemleme bozukluklarında kortikal testleri irdeler 1, 10, 12, 14, 19, 2, 3, 9 A
Merkezi işitsel işlemleme bozukluklarında rehabilitatif yaklaşımları tartışabilir 1, 10, 12, 14, 19, 2, 3, 9 A
Merkezi işitsel işlemleme bozukluklarında eşlik eden özel durumları analiz eder 1, 10, 12, 14, 19, 2, 3, 9 A
Merkezi işitsel işlemleme bozukluklarında iştme cihazı ve yardımcı cihaz kullanımı hakkında karar verir 1, 10, 12, 14, 19, 2, 3, 9 A
Merkezi işitsel işlemleme bozukluklarında koklear implantasyonu tartışır 1, 10, 12, 14, 19, 2, 3, 9 A
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 14: Bireysel Çalışma, 19: Kavram Haritası, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 9: Benzetim
Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Merkezi işitsel anatomi ve fizyoloji (I) Ön hazırlık yok
2 Merkezi işitsel anatomi ve fizyoloji (II) Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3 Merkezi işitsel işlemleme bozukluklarında klinik bulgular Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4 Merkezi işitsel işlemleme bozukluklarında odyolojik bulgular Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5 Merkezi işitsel işlemleme bozukluklarında ABR ve Otoakustik emisyon Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6 Merkezi işitsel işlemleme bozukluklarında kullanılan testler (I) Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7 Merkezi işitsel işlemleme bozukluklarında kullanılan testler (II) Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8 Merkezi işitsel işlemleme bozukluğu olgu örnekleri Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9 Merkezi işitsel işlemleme bozukluklarında kortikal testler Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10 Merkezi işitsel işlemleme bozukluklarında rehabilitatif yaklaşımlar Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11 Merkezi işitsel işlemleme bozukluklarında eşlik eden özel durumlar Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12 Merkezi işitsel işlemleme bozukluklarında yardımcı cihazlar Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13 Merkezi işitsel işlemleme bozukluklarında koklear implantasyon Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14 Genel değerlendirme Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynaklar
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
0
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
0
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
0
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
0
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
0
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
0
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
0
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
0
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
0
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
0
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
0
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
0
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
0
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
0
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
0
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Değerlendirme Sistemi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Saati 2 14 28
Rehberli Problem Çözme 2 6 12
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 2 2 4
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 1 3 3
Proje Sunumu / Seminer 1 3 3
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav ve Hazırlığı 1 8 8
Genel Sınav ve Hazırlığı 1 7 7
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 68
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 2,0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu