Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTSEL İMPLANTLAR II-Bahar Dönemi2+233
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Bahtiyar ÇELİKGÜN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Eyyup KARA
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK
Dersin AmacıOrta kulak, Koklear implant(CI) ve Beyinsapı implantı (ABI) seçim kriterleri, implantlar, preop değerlendirme, implantlar, intraop değerlendirme, mplantlar, postop değerlendirme ve takip hakkında bilgi edinmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Koklear İmplantlarda İntraoperatif Değerlendirmeler,Koklear İmplantlarda İntraoperatif Değerlendirmeler II,Hibrit İmplantlar ve Fittingi,İmplantlarda Davranışsal Fitting Metotları,İmplantlarda Davranışsal Fitting Metotları II,İmplantlarda elektrofizyolojik Fitting Metotları,İmplantlarda elektrofizyolojik Fitting Metotları II,İmplant Elektroniği ve Konuşma İşlemleme Stratejileri,İmplant Elektroniği ve Konuşma İşlemleme Stratejileri II,İmplant Elektroniği ve Konuşma İşlemleme Stratejileri III,İşitsel İmplantlarda Güncel Yönelimler,Beyin Sapı İmplantları,Beyin Sapı İmplantları Fittingi,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşitsel implant için uygun hasta seçimi açıklar 10, 16, 8, 9A
İşitsel implantı konusunda ailelere ve hastalara gerekli bilgileri açıklar 10, 16, 8, 9A
İşitsel implant operasyonu öncesinde ölçümleri değerlendirir 10, 16, 8, 9A
İşitsel implantlı hastaların odyolojik takibini uygular 10, 16, 8, 9A
İşitsel implant operasyonu esnasında ölçümleri uygular10, 11, 14, 16, 5, 6, 8, 9A
İşitsel implant operasyonu sonrasında ölçümleri doğru bir şekilde uygular. 10, 11, 14, 16, 17, 4, 6, 8, 9A
İşitsel implantlı hastaların rehabilitasyonunu planlar 10, 13, 16, 4, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Koklear İmplantlarda İntraoperatif DeğerlendirmelerMebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması
2Koklear İmplantlarda İntraoperatif Değerlendirmeler IIMebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması
3Hibrit İmplantlar ve FittingiMebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması
4İmplantlarda Davranışsal Fitting MetotlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5İmplantlarda Davranışsal Fitting Metotları IIÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6İmplantlarda elektrofizyolojik Fitting MetotlarıMebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması
7İmplantlarda elektrofizyolojik Fitting Metotları IIMebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması
8İmplant Elektroniği ve Konuşma İşlemleme StratejileriMebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması
9İmplant Elektroniği ve Konuşma İşlemleme Stratejileri IIÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10İmplant Elektroniği ve Konuşma İşlemleme Stratejileri IIIÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11İşitsel İmplantlarda Güncel YönelimlerMebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması
12Beyin Sapı İmplantlarıMebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması
13Beyin Sapı İmplantları FittingiMebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması
14Genel DeğerlendirmeNo preparation
Kaynak
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)Textbook of Hearing Aid Amplification, Robert E. Sandlin, 2000, Singular Thomson Learning 10)Hearing Aids,Harvey Dillon,2012 Thieme.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati41456
Rehberli Problem Çözme248
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2612
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer224
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı224
Genel Sınav ve Hazırlığı224
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)88
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(88/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTSEL İMPLANTLAR II-Bahar Dönemi2+233
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Bahtiyar ÇELİKGÜN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Eyyup KARA
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK
Dersin AmacıOrta kulak, Koklear implant(CI) ve Beyinsapı implantı (ABI) seçim kriterleri, implantlar, preop değerlendirme, implantlar, intraop değerlendirme, mplantlar, postop değerlendirme ve takip hakkında bilgi edinmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Koklear İmplantlarda İntraoperatif Değerlendirmeler,Koklear İmplantlarda İntraoperatif Değerlendirmeler II,Hibrit İmplantlar ve Fittingi,İmplantlarda Davranışsal Fitting Metotları,İmplantlarda Davranışsal Fitting Metotları II,İmplantlarda elektrofizyolojik Fitting Metotları,İmplantlarda elektrofizyolojik Fitting Metotları II,İmplant Elektroniği ve Konuşma İşlemleme Stratejileri,İmplant Elektroniği ve Konuşma İşlemleme Stratejileri II,İmplant Elektroniği ve Konuşma İşlemleme Stratejileri III,İşitsel İmplantlarda Güncel Yönelimler,Beyin Sapı İmplantları,Beyin Sapı İmplantları Fittingi,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşitsel implant için uygun hasta seçimi açıklar 10, 16, 8, 9A
İşitsel implantı konusunda ailelere ve hastalara gerekli bilgileri açıklar 10, 16, 8, 9A
İşitsel implant operasyonu öncesinde ölçümleri değerlendirir 10, 16, 8, 9A
İşitsel implantlı hastaların odyolojik takibini uygular 10, 16, 8, 9A
İşitsel implant operasyonu esnasında ölçümleri uygular10, 11, 14, 16, 5, 6, 8, 9A
İşitsel implant operasyonu sonrasında ölçümleri doğru bir şekilde uygular. 10, 11, 14, 16, 17, 4, 6, 8, 9A
İşitsel implantlı hastaların rehabilitasyonunu planlar 10, 13, 16, 4, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Koklear İmplantlarda İntraoperatif DeğerlendirmelerMebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması
2Koklear İmplantlarda İntraoperatif Değerlendirmeler IIMebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması
3Hibrit İmplantlar ve FittingiMebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması
4İmplantlarda Davranışsal Fitting MetotlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5İmplantlarda Davranışsal Fitting Metotları IIÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6İmplantlarda elektrofizyolojik Fitting MetotlarıMebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması
7İmplantlarda elektrofizyolojik Fitting Metotları IIMebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması
8İmplant Elektroniği ve Konuşma İşlemleme StratejileriMebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması
9İmplant Elektroniği ve Konuşma İşlemleme Stratejileri IIÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10İmplant Elektroniği ve Konuşma İşlemleme Stratejileri IIIÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11İşitsel İmplantlarda Güncel YönelimlerMebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması
12Beyin Sapı İmplantlarıMebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması
13Beyin Sapı İmplantları FittingiMebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması
14Genel DeğerlendirmeNo preparation
Kaynak
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)Textbook of Hearing Aid Amplification, Robert E. Sandlin, 2000, Singular Thomson Learning 10)Hearing Aids,Harvey Dillon,2012 Thieme.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12