Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OLGULARLA VESTİBULOKOKLEAR PATOLOJİLER-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ
Dersin YardımcılarıÖğr. Büşra Nur Eser
Dersin AmacıHastane ortamında, kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyologların bu tarz ortamlar için gerekli diyaloga ve donanıma kavuşmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İşitme kaybı ve değerlendirmesinde temel prensipler,Denge bozuklukları ve değerlendirmesinde temel prensipler,İşitme ve denge bozukluklarında odyolojik test bataryaları,Gürültüye Bağlı işitme Kaybı, Presbiakuzi olgu değerlendirmesi,Meniere, SSKD, LVA Hastalarında Odyolojik Değerlendirme,Orta kulak patolojileri ve Otoskleroz hastalarında odyolojik değerlendirme,Genel değerlendirme,BPPV, Santral pozisyonel Hst., Perilenf fistülü hastalarında odyolojik değerlendirme,İNSB, Santral işisel İşlemleme Bzk. Vestibüler schwannoma olgularında odyolojik değerlendirme,Nörinit, Ototoksiste, Labirintit olgularında odyolojik değerlendirme,Ototoksisite, Ototimmün Hastalıklarında ve Enfeksiyon hastalıklarında odyolojik değerlendirme ,Migranötöz vertigo, Servikal denge bzk., Hareket Hastalıkalrında odyolojik değerelendirme,Nonorganik işitme kayıpları ve Genetik işitme kayıplarında odyolojik değerlendirme,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Periferik vestibüler hastalıkları ve oluşum mekanizmalarını tanımlar.10, 13, 14, 16, 6, 9A
Meniere hastalığı ve klinik özelliklerini açıklar.10, 14, 16, 4, 9A
BPPV ve klinik özelliklerini yorumlar.10, 14, 16, 4, 9A
Vestibüler nörinit hastalığı klinik özelliklerini analiz eder.10, 14, 16, 4, 6, 9A
Santral vestibüler hastalıklar ve oluşum mekanizmalarını değerlendirir.10, 16, 4, 9A
Migrenatöz vertigoda ortaya çıkabilecek bulguları yorumlar.10, 14, 16, 4, 8, 9A
Santral vestibüler patolojilerin temel özelliklerini tanımlar, periferik patolojilerle karşılaştırır10, 13, 14, 16, 4, 6, 9A
Metabolik hastalıklara bağlı ortaya çıkan temel vestibüler bozuklukları ayırt eder.10, 13, 14, 16, 4, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İşitme kaybı ve değerlendirmesinde temel prensiplerÖn hazırlık yok
2Denge bozuklukları ve değerlendirmesinde temel prensiplerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3İşitme ve denge bozukluklarında odyolojik test bataryalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Gürültüye Bağlı işitme Kaybı, Presbiakuzi olgu değerlendirmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Meniere, SSKD, LVA Hastalarında Odyolojik DeğerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Orta kulak patolojileri ve Otoskleroz hastalarında odyolojik değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Genel değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8BPPV, Santral pozisyonel Hst., Perilenf fistülü hastalarında odyolojik değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9İNSB, Santral işisel İşlemleme Bzk. Vestibüler schwannoma olgularında odyolojik değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Nörinit, Ototoksiste, Labirintit olgularında odyolojik değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Ototoksisite, Ototimmün Hastalıklarında ve Enfeksiyon hastalıklarında odyolojik değerlendirme Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Migranötöz vertigo, Servikal denge bzk., Hareket Hastalıkalrında odyolojik değerelendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Nonorganik işitme kayıpları ve Genetik işitme kayıplarında odyolojik değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel DeğerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
1) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Onur Çelik, 2. Baskı, 2007 2) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 3) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002 4) Vertigo, Fazıl Necdet Ardıç. İzmir Güven Kitabevleri, 2005. 5) Otolaringoloji Temel Bilgiler. Seiden AM et al. (Çeviri editörü: Çetin Kaleli), Nobel Tıp Kitabevleri, 2003. 6) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004 7) Audiology Treatment, Valente-Hosford-Dunn-Valente, 8) Vestibular Rehabilitation, Susan Herdman, 2015

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati21428
Rehberli Problem Çözme2714
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2714
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer248
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı224
Ara Sınav ve Hazırlığı248
Genel Sınav ve Hazırlığı248
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)84
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(84/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OLGULARLA VESTİBULOKOKLEAR PATOLOJİLER-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ
Dersin YardımcılarıÖğr. Büşra Nur Eser
Dersin AmacıHastane ortamında, kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyologların bu tarz ortamlar için gerekli diyaloga ve donanıma kavuşmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İşitme kaybı ve değerlendirmesinde temel prensipler,Denge bozuklukları ve değerlendirmesinde temel prensipler,İşitme ve denge bozukluklarında odyolojik test bataryaları,Gürültüye Bağlı işitme Kaybı, Presbiakuzi olgu değerlendirmesi,Meniere, SSKD, LVA Hastalarında Odyolojik Değerlendirme,Orta kulak patolojileri ve Otoskleroz hastalarında odyolojik değerlendirme,Genel değerlendirme,BPPV, Santral pozisyonel Hst., Perilenf fistülü hastalarında odyolojik değerlendirme,İNSB, Santral işisel İşlemleme Bzk. Vestibüler schwannoma olgularında odyolojik değerlendirme,Nörinit, Ototoksiste, Labirintit olgularında odyolojik değerlendirme,Ototoksisite, Ototimmün Hastalıklarında ve Enfeksiyon hastalıklarında odyolojik değerlendirme ,Migranötöz vertigo, Servikal denge bzk., Hareket Hastalıkalrında odyolojik değerelendirme,Nonorganik işitme kayıpları ve Genetik işitme kayıplarında odyolojik değerlendirme,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Periferik vestibüler hastalıkları ve oluşum mekanizmalarını tanımlar.10, 13, 14, 16, 6, 9A
Meniere hastalığı ve klinik özelliklerini açıklar.10, 14, 16, 4, 9A
BPPV ve klinik özelliklerini yorumlar.10, 14, 16, 4, 9A
Vestibüler nörinit hastalığı klinik özelliklerini analiz eder.10, 14, 16, 4, 6, 9A
Santral vestibüler hastalıklar ve oluşum mekanizmalarını değerlendirir.10, 16, 4, 9A
Migrenatöz vertigoda ortaya çıkabilecek bulguları yorumlar.10, 14, 16, 4, 8, 9A
Santral vestibüler patolojilerin temel özelliklerini tanımlar, periferik patolojilerle karşılaştırır10, 13, 14, 16, 4, 6, 9A
Metabolik hastalıklara bağlı ortaya çıkan temel vestibüler bozuklukları ayırt eder.10, 13, 14, 16, 4, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İşitme kaybı ve değerlendirmesinde temel prensiplerÖn hazırlık yok
2Denge bozuklukları ve değerlendirmesinde temel prensiplerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3İşitme ve denge bozukluklarında odyolojik test bataryalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Gürültüye Bağlı işitme Kaybı, Presbiakuzi olgu değerlendirmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Meniere, SSKD, LVA Hastalarında Odyolojik DeğerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Orta kulak patolojileri ve Otoskleroz hastalarında odyolojik değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Genel değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8BPPV, Santral pozisyonel Hst., Perilenf fistülü hastalarında odyolojik değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9İNSB, Santral işisel İşlemleme Bzk. Vestibüler schwannoma olgularında odyolojik değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Nörinit, Ototoksiste, Labirintit olgularında odyolojik değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Ototoksisite, Ototimmün Hastalıklarında ve Enfeksiyon hastalıklarında odyolojik değerlendirme Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Migranötöz vertigo, Servikal denge bzk., Hareket Hastalıkalrında odyolojik değerelendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Nonorganik işitme kayıpları ve Genetik işitme kayıplarında odyolojik değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel DeğerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
1) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Onur Çelik, 2. Baskı, 2007 2) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 3) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002 4) Vertigo, Fazıl Necdet Ardıç. İzmir Güven Kitabevleri, 2005. 5) Otolaringoloji Temel Bilgiler. Seiden AM et al. (Çeviri editörü: Çetin Kaleli), Nobel Tıp Kitabevleri, 2003. 6) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004 7) Audiology Treatment, Valente-Hosford-Dunn-Valente, 8) Vestibular Rehabilitation, Susan Herdman, 2015

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12